۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
بورس همچنان در برزخ
بورس در یک نگاه؛

بورس همچنان در برزخ

فعلاً اراده ای  برای  جمع آوری صف های فروش و  عادی سازی  جریان بورس، وجود ندارد!

سمیه شوریابی؛ بازار: شاخص کل در روز جاری با افت ۷.۵۶۸ واحدی به سطح یک میلیون و ۹۹۱ هزار واحد رسید.
طی معاملات سراسر رکودی امروز، ارزش معاملات به رقم ۱.۶ همت رسید، در حالی که بیش از ۵۵ درصد بازار درگیر صف فروش بود، حقیقی ها ۴۱۴ میلیارد تومان از بازار خارج کردند، همچنین شاهد خروج نقدینگی از صندوق های درآمدثابت و طلا بودیم.
در بورس تهران تقریباً همه چیز قفل شده است با وجود ۵۳۰ صف فروش، ارزش ریالی کل صف فروش های بازار کمتر از ۱۷۰۰ میلیارد تومان است که مبلغ بالایی نیست و در صورتیکه چندین سهم و صف فروش بزرگ و تاثیرگذار بازار جمع آوری شود، شاهد جمع آوری سایر صفوف از سوی سهامداران خرد هستیم، در واقع فعلاً اراده ای برای جمع آوری صف های فروش و عادی سازی جریان بورس، وجود ندارد!

شاخص_قیمت_هم_وزن فقط ۶ درصد با کف کانال نزولی فاصله دارد، شاید همه بازیگران، صندوق ها، سبدگردان ها و بازارگردان ها منتظر کف کانال نباشند و در نزدیک حمایت استاتیک و داینامیک به صورت پله ای خرید کنند.
گفتنی است نسبت ارزش بازار سهام شرکت‌های بورسی به نقدینگی کل کشور، به ۰.۸ کاهش یافته که از مهرماه۱۴۰۱ بی‌سابقه است همچنین نسبت P/E و ارزش بازار دلاری نیز به کف تاریخی خود نزدیک شده است.


ارزش دلاری بازار سرمایه
ارزش دلاری بازار از دی‌ماه ۱۳۹۸ با رشد قابل‌توجهی مواجه شده، به طوری که در بیستمین روز مردادماه سال ۹۹ به بالاترین مقدار خود به ارزش ۴۶۲ میلیارد دلار رسید، با عبور از این نقطه، ارزش دلاری بازار سرمایه وارد روند نزولی شد و در این سال‌ها روند کاهشی را در پیش داشت، در حال حاضر ارزش دلاری بازار معادل ۱۳۵ میلیارد دلار است، بازار سرمایه این ارزش دلاری را نیز در خردادماه ۱۳۹۳ و دی‌ماه ۱۳۹۸ مشاهده کرده بود؛ با این تفاوت که در سال ۱۳۹۸ نمادهایی مانند شستا در بازار سرمایه وجود نداشتند.
در پایان لازم به ذکر است که امروز دلار در مرکز مبادله به رشد خود ادامه داد و قیمت دلار نیما به ۴۴۸۲۲۶ ریال افزایش یافت.

بورس همچنان در برزخ

کد خبر: ۲۹۹٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha