۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
طلای جهانی حوالی اوج ماند

طلای جهانی حوالی اوج ماند

قیمت طلا امروز کاهش یافت، اما نزدیک به بالاترین حد یک هفته‌ای بود، در حالی که بازارها منتظر داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده بودند که می‌تواند بینش بیشتری در مورد تصمیم سیاست بعدی فدرال ارائه دهد.

به گزارش بازار، طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۴۶۶ دلار و ۶۹ سنت در هر اونس رسید، پس از اینکه به بالاترین حد خود از دوم اگوست رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۵۰۶ دلار و ۹۰ سنت رسید.

معامله‌گران منتظر شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا در ماه جولای هستند که امروز و پس از آن شاخص قیمت مصرف‌کننده هستند که در روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، معامله گران انتظار دارند حدود ۵۰ درصد احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره در ماه سپتامبر توسط فدرال رزرو را داشته باشند. محیط نرخ بهره پایین باعث افزایش جذابیت شمش‌های بدون بازده می‌شود.

اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد دارایی‌های آن ۰.۳۴ درصد افزایش یافت و از ۸۴۶.۹۱ تن در روز جمعه به ۸۴۹.۷۹ تن در روز دوشنبه رسید.

وزارت خزانه‌داری اعلام کرد که دولت ایالات‌متحده کسری بودجه ۲۴۴ میلیارد دلاری را برای جولای ثبت کرد که ۱۰ درصد بیشتر از سال قبل است.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۷.۸۶۰۷ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳۸.۵۵ دلار و پالادیوم ۰.۴ درصد به ۹۱۷.۱۰ دلار رسید.

کد خبر: ۲۹۹٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha