۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
افزودن ۲ خودرو برقی به سبد فروش ایران خودرو| فعال‌سازی بیش از ۲۰ بانک عامل برای افتتاح حساب وکالتی

افزودن ۲ خودرو برقی به سبد فروش ایران خودرو| فعال‌سازی بیش از ۲۰ بانک عامل برای افتتاح حساب وکالتی

شرکت ایران‌خودرو در اطلاعیه شماره دو، اطلاعات بیش‌تری در خصوص نحوه ثبت درخواست خرید محصولاتش در اختیار متقاضیان قرار داد.

به گزارش بازار، در این اطلاعیه، علاوه بر اعلام افزوده شدن دو خودرو برقی به خودروهای قابل عرضه، فهرست کامل بانک‌های عامل برای افتتاح حساب وکالتی توسط متقاضیان منتشر شده است.

متن کامل اطلاعیه شماره دو به این شرح است:

پیرو اطلاعیه شماره یک صادره در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ در خصوص فرآیند ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) برخی از محصولات شرکت ایران خودرو، موارد تکمیلی برای ایجاد شفافیت بیش‌تر و برخورداری از فرصت یکسان برای تمامی متقاضیان، تحت عنوان اطلاعیه شماره دو صادر می‌شود:

۱. با توجه به تاخیر در هماهنگی‌های لازم بین برخی بانک‌های عامل و سامانه در آماده‌سازی بستر حساب وکالتی و مسدودی حساب در روز اول (یکشنبه ۲۱ مرداد )، بدین‌وسیله به منظور برخورداری همه متقاضیان از فرصت یکسان، مهلت تعیین شده برای وکالتی کردن و مسدودی حساب با اضافه شدن یک روز از یکشنبه ۲۱ مرداد تا پایان ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۸ مرداد نزد بانک‌های عامل امکان‌پذیر است. به همین نسبت، مهلت ثبت درخواست در سامانه ikcosales.ir از چهارشنبه ۲۴ مرداد تا پنج‌شنبه اول شهریور قابل انجام است.

در خصوص متقاضیان طرح فرسوده نیز، آخرین مهلت ثبت‌نام در سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به نشانی WWW.NNHK.IR تا پایان ساعت ۲۴ یکشنبه ۲۸ مرداد است.

۲. ممکن است انتقال اطلاعات حساب وکالتی و مسدودی کامل وجه از سوی بانک‌ها در مورد متقاضیان عادی و اطلاعات متقاضیان طرح فرسوده از سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به سامانه ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) از ۴۸ تا ۷۲ ساعت فاصله زمانی داشته باشد؛ لذا متقاضیان برای ثبت درخواست باید حداقل ۷۲ ساعت بعد از مسدودی حساب و یا ثبت اطلاعات در سایت ستاد نوسازی، به سامانه ikcosales.ir مراجعه کنند. ایران خودرو مسوولیتی در قبال عدم ثبت یا انتقال اطلاعات متقاضیان از سایر مراجع ندارد.

۳. متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشمول ضوابط عدم خرید ۴۸ ماه گذشته در طرح‌های عادی و عدم برخورداری از پلاک فعال نیستند، لذا مطابق قانون فوق، مادران مشمول این قانون، حق انتخاب یک خودرو ایرانی را دارند و افرادی که قبلا با استفاده از این قانون یک دستگاه خودرو از خودروسازان دریافت کرده باشند، امکان دریافت مجدد خودرو در این طرح را ندارند و در صورت ثبت درخواست جدید در اولویت‌بندی شرکت داده نخواهند شد.

۴. تاکید می‌شود، انتقال امتیاز و یا اولویت اعلام شده به هر طریقی ممنوع است و به وکالت‌نامه‌های صادره در مرحله ثبت درخواست و امتیاز اولویت‌بندی نیز ترتیب اثر داده نمی‌شود.

۵. تاکید می‌شود، در خصوص متقاضیان عادی، مبلغ اعلامی در این اطلاعیه در حساب متقاضی به درخواست خود و به صورت اینترنتی یا حضوری در بانک‌های عامل، به ذی‌نفعی شرکت ایران خودرو مسدود می‌شود. در هر زمان که نیاز باشد، متقاضی می‌تواند با اعلام انصراف، مسدودی را رفع و وجه را برداشت کند اما شرکت در اولویت‌بندی، منوط به وجود وجه در حساب تا زمان اجرای اولویت‌بندی خواهد بود و کاهش یا برداشت موجودی به منزله انصراف از فرآیند اولویت‌بندی تلقی می‌شود.

۶. پس از اعلام نتایج اولویت‌بندی، مسدودی وجه بدون ضرورت مراجعه متقاضی به بانک رفع شده و وجوه مربوطه قابل برداشت خواهد بود.

۷. تاکید می‌شود، ثبت درخواست در سامانه، هیچ‌گونه حقی را برای متقاضی جهت ثبت نام و دریافت خودرو ایجاد نمی‌کند و تعهد شرکت ایران خودرو صرفا پس از اعلام نتایج اولویت‌بندی و ورود متقاضی به مرحله دوم با فراخوان شرکت ایران خودرو و قطعی کردن ثبت نام، انعقاد قرارداد و واریز وجه به حساب شرکت ایران‌خودرو از طریق سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir شکل می‌گیرد.

۸. تاکید می‌شود، تعداد ظرفیت در نظر گرفته شده برای اولویت‌بندی متقاضیان به میزان بخشی از ظرفیت تولید شرکت ایران‌خودرو تا پایان سال ۱۴۰۳ است، لذا متقاضیانی که اولویت آن‌ها بالاتر از ظرفیت تولید بوده و در خارج از صف تشکیل شده از اولویت‌های اعلام شده قرار گرفته‌اند، حذف شده و قابلیت ادامه فرآیند را نخواهند داشت.

۹. دو خودروی برقی لونا GRE و FAW Bestune NAT به خودروهای قابل عرضه اعلام شده در اطلاعیه شماره یک شامل گروه محصولات پژو ۲۰۷ دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما و محصول جدید ری را اضافه می‌شود.

متقاضیان خرید خودروهای برقی نیاز به افتتاح حساب وکالتی و مسدودی مبلغ تعیین شده را ندارند. همچنین مشمول ضوابط عدم خرید ۴۸ ماه گذشته در طرح‌های عادی و عدم برخورداری از پلاک فعال نیستند، اما هر کد ملی تنها امکان ثبت درخواست برای یک‌دستگاه خودرو برقی را خواهد داشت.

در صورتی که تعداد تقاضا بیش‌تر از تعداد عرضه باشد، اولویت‌ها به تعداد ظرفیت عرضه تعیین و به خود متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود.

۱۰. عکس و مشخصات کلی محصولات در سامانه ikcosales.ir و قیمت فروش مصوب در سایت ایران خودرو قابل رویت است.

۱۱. اطلاعات خودروهای قابل عرضه به صورت عمومی در سامانه درج می‌شود؛ لذا مشخصات قطعی و کامل خودروی قابل واگذاری در مرحله دوم و در زمان فراخوان و انعقاد قرارداد به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

۱۲. علاوه بر بانک‌های عامل اعلام شده در اطلاعیه شماره یک شامل تجارت، صادرات، ملت، پارسیان، کارآفرین، سپه، شهر، اقتصاد نوین، رفاه کارگران و آینده، بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایران، ملی، سرمایه، پاسارگاد، رسالت، پست بانک، سینا، دی، گردشگری، کشاورزی، توسعه تعاون و موسسه اعتباری ملل به فهرست بانک‌های عامل اضافه می‌شود.

کد خبر: ۲۹۹٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha