۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
قیمت جهانی نفت برای پنجمین روز پیاپی افزایش یافت | برنت ۷۹ دلار و ۸۷ سنت

قیمت جهانی نفت برای پنجمین روز پیاپی افزایش یافت | برنت ۷۹ دلار و ۸۷ سنت

قیمت نفت برنت برای پنجمین روز پیاپی امروز دوشنبه افزایش یافت و به ۷۹ دلار و ۸۷ سنت رسید.

به گزارش بازار، به نقل از رویترز، قیمت نفت برای پنجمین روز پیاپی در روز دوشنبه افزایش یافته است. ترس از رکود اقتصاد آمریکا آرام شده و تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه از قیمت نفت حمایت می‌کند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۱ سنت معادل ۰.۲۶ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۸۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۷ درصد افزایش ۷۷ دلار و ۲۰ سنت معامله می‌شود.

اطلاعات اقتصادی بهتر از حد انتظار آمریکا که هفته گذشته منتشر شد ترس از رکود اقتصاد در این کشور را آرام کرده است. از طرف دیگر، نگرانی زیادی در مورد زمان حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی به خاطر ترور رهبر حماس در این کشور وجود دارد. ایران و حزب‌الله قول داده‌اند ترور رهبر حماس و فرمانده نظامی حزب الله را تلافی کنند.

به علاوه، حمله رژیم صهیونیستی به غزه در روز شنبه با حمله هوایی به یک مدرسه و به شهادت رسیدن حداقل ۱۰۰ نفر تشدید شده است. با این شرایط مشخص نیست حماس در مذاکرات جدید در مورد آتش‌بس شرکت کند.

نفت برنت بیش از ۳.۵ درصد و نفت آمریکا بیش از ۴ درصد در هفته گذشته افزایش قیمت داشتند. اطلاعات اقتصادی مثبت آمریکا و بالا رفتن امید نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور از قیمت نفت حمایت کرد.

سه تن از مقامات بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته اعلام کردند تورم به اندازه کافی جهت پایین آوردن نرخ بهره کاهش یافته است و می‌توان در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش داد.

کد خبر: ۲۹۹٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha