۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
هنوز برداشته شدن شرط گواهینامه به ما ابلاغ نشده است
ایران‌خودرو:

هنوز برداشته شدن شرط گواهینامه به ما ابلاغ نشده است

در حالیکه یکی از مدیران دیوان عدالت اداری از حذف شرط داشتن گواهینامه برای ثبت‌نام خودرو خبر داده بود، ایران‌خودرو در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرد، هنوز این موضوع به ایران‌خودرو ابلاغ نشده است.

به گزارش بازار، هفته گذشته بود که مدیرکل هیات عمومی و هیات‌های تخصصی دیوان عدالت اداری از حذف شدن شرط داشتن گواهینامه به عنوان پیش‌شرط ثبت‌نام، خبر داد و تاکید کرد: این شرط برای دریافت خودرو خارج از صلاحیت شورای رقابت است و متقاضیان دیگر برای دریافت خودرو نیاز به گواهینامه ندارند.

یدالله اسمعیلی‌فرد ضمن اشاره به ماده ۹۲ دیوان عدالت اداری، اعلام کرد که مطابق با این ماده قانونی، چنانچه مصوبه‌ای در هیأت عمومی باطل شد، مرجع طرف شکایت یا سایر دستگاه‌ها مکلف‌اند که مفاد آن رأی را در دستورات و اقدامات و تصمیم‌گیری‌های بعدی رعایت کنند و اگر مصوبه‌ای خلاف آن صادر کنند؛ بدون آنکه در هیأت‌های تخصصی وارد شود با دعوت نماینده طرف شکایت در هیأت عمومی مطرح می‌شود و از تاریخ تصویب ابطال می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۶ مرداد در جلسه هیات عمومی، بند ۲ ماده ۴ دستورالعمل ۶۳۳ شورای رقابت مطرح شد. این مصوبه تاکید دارد که برای خرید خودرو، متقاضی الزاماً باید گواهینامه رانندگی داشته باشد؛ اما به دلیل آنکه هیأت عمومی در رأی قبلی بیان کرده که داشتن گواهینامه رانندگی یک نوع قانون‌گذاری است و شورای رقابت چنین اختیاری را ندارد؛ این مصوبه از تاریخ تصویب باطل خواهد بود. این بدین معناست است که افرادی که از تاریخ تصویب مصوبه با این شرط نتوانستند مراجعه کنند و خودرو را دریافت کنند با این رأی دیوان عالی می‌توانند مراجعه کنند و اگر سایر شرایط را داشته باشند متقاضی خرید خودرو باشند و با ثبت‌نام، خودرو را دریافت کنند.

علیرغم تاکید مقام قضایی دیوان عدالت اداری بر ابطال پیش‌شرط دارا بودن گواهینامه رانندگی برای ثبت‌نام خودرو، اما گروه صنعتی ایران‌خودرو در جدیدترین اطلاعیه خود که عرضه هفته آینده برای متقاضیان جدید عادی برای شش محصول این شرکت‌ اجرایی خواهد شد، در شرایط ثبت‌نام این دوره به دارا بودن گواهینامه رانندگی اشاره کرده است.

در این رابطه، ایران‌خودرو اعلام کرده است که هنوز این حذف گواهینامه به عنوان پیش شرط ثبت‌نام‌ به شرکت ایران‌خودرو ابلاغ نشده است.

در عین حال اما ایران‌خودرو تاکید دارد که به محض ابلاغ این موضوع به شرکت، این شرط از شروط ثبت‌نام حذف خواهد شد.

گفتنی است که شروط ثبت‌نام از جمله شرط دارا بودن گواهینامه رانندگی، صرفاً برای متقاضیان عادی اعمال می‌شود.

کد خبر: ۲۹۹٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha