۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۴
روزهای کم رمق بورس
بورس در یک نگاه؛

روزهای کم رمق بورس

در بین صندوق‌های اهرمی آن‌هایی که حباب منفی بیشتری دارند مورد توجه قرار گرفته اند.

سمیه شوریابی؛ بازار: با توجه به محدودیت دامنه نوسان و مطابق انتظار، بازار سرمایه یک روز کم‌رمق دیگر را پشت سر گذاشت، در این بین اکثر نمادهای بزرگ، متعادل و منفی دنبال شدند و در بین صندوق‌های اهرمی آن‌هایی که حباب منفی بیشتری دارند مورد توجه بودند.

در نهایت دومین روز معاملاتی هفته با افت حدود ۴۶۷ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماگر در ارتفاع دو میلیون و سه هزار واحد به پایان رسید، در نیمه دوم بازار شاهد رنج مثبت در نماد خودرو بودیم که از صف فروش تا محدوده صفر تابلو رشد کرد، صندوق های اهرمی هم روز خوبی داشتند و با صف خرید به کار خود پایان دادند، در نتیجه معاملات امروز حقیقی ها ۱۳ میلیارد تومان از بازار خارج کردند و ارزش معاملات خرد به ۱.۶ همت رسید.

یک امضا تا اصلاحات خودرویی

اگرچه کابینه دولت سیزدهم همراه با شمارش معکوس اتمام این دولت، مصوباتی همچون خودروی کارکرده را به تصویب رساند، با این حال سیاستگذار خودرو با وجود استخراج قیمت‌های جدید توسط سازمان حمایت، زیر بار اصلاح قیمت نرفت، حالا خودروسازان دست به دامن معاون اول رئیس‌جمهور شده‌اند.

پس از انتخاب محمدرضا عارف به عنوان معاون اول دولت جدید، خودروسازان بر سر موضوع اصلاح قیمت خودرو با وی مکاتبه کرده‌اند تا مجوز لازم را دریافت کنند، یک منبع آگاه که نخواست نامی از وی برده شود، گفت: خودروسازان برای اصلاح قیمت محصولاتشان با معاون اول رئیس جمهور مکاتبه کرده و خواستار صدور مجوز لازم برای افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولاتشان شده‌اند.

فرصت در نیمایی ها

از ابتدای سال تا کنون نرخ دلار نیما رشد حدود ۵ هزار تومانی داشته است، به نظر می رسد همین روند رشدی تا انتهای سال نیز طی شود هرچند رشد نرخ دلار نیما با این روند نمی تواند رشد سودآوری خیلی قابل توجه ایجاد کند، اما از آنجائیکه قیمت سهام اکثر شرکت های صادراتی فروشنده ارز نیما کاهشی یا درجا بوده، در ایام پیش رو و با فروکش کردن ترس در بازار، نمادهای نیمایی مورد توجه خواهند بود و بازده خواهند داد.

گفتنی است دلار در مرکز مبادله کماکان روی موج صعودی قرار دارد و نرخ دلار مرکز مبادله از ۴۴۵۹۴ به ۴۴۷۰۹ تومان افزایش یافت.

روزهای کم رمق بورس

کد خبر: ۲۹۹٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha