۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
نرخ دلار به ۵۷ هزار تومان می‌رسد؟
یک کارشناس مطرح کرد:

نرخ دلار به ۵۷ هزار تومان می‌رسد؟

یک کارشناس اقتصادی درباره تارگت قیمت دلار ۵۷ بعد از فروکش کردن هیجانات بازار گفت: به‌طور قطع دلار دوباره با کانال ۵۷ هزار تومان برمی‌گردد. اما ادامه روند آن به سیاست‌های کابینه دولت برمی‌گردد.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: در روزهای اخیر قیمت دلار از ۶۲ هزار تومان که سقف آن بود به حدود ۶۰ هزار تومان کاهش یافته‌است. در حال حاضر احتمال شکستن کانال شصت هزار تومان دلار قوی است. چراکه رایزنی‌های منطقه‌ایحکایت از تغییر استراتژی ایران برای شکل انتقام دارد. به همین دلیل ریسک‌های ژئوپلیتیک تا حدود کاهش یافته‌است. از اینرو پیش‌بینی می‌شود با کاهش تنش‌ها حباب دلار بازهم خالی شود.
پویان مظفری کارشناس اقتصادی معتقد است با توجه به اینکه قیمت دلار تیز ۱۴۰۳ یکبار تا محدوده ۵۷ هزار تومان کاهش داشته‌ بعد از تخلیه حباب اینبار نیز به کانال ۵۷ هزار تومان برمی‌گردد.
او با تاکید بر اینکه معرفی کابینه دولت چهاردهم نیز به دلیل از بین بردن ابهامات در سیاستگذاری منجر به کاهش قیمت دلار می‌شود، اطهار کرد: بسیاری از قوانین و مقرراتی که روی بورس تاثیرگذار هستند توسط کابینه دولت چهاردهم تصمیم‌گیری خواهند شد. از طرف دیگر دولت چهاردهم به دنبال توسعه روابط به کشورهای دیگر است. همین موضوع می‌تواند سیگنال به بازار ارز محسوب شود.
او با تاکید بر اینکه در چند ماه اخیر بانک مرکزی مدیریت بازار ارز را از طریق تامین تقاضا پاسخ داده است، گفت: زمانی که ارز به اندازه کافی در بازار وجود داشته باشد حتی اگر سیگنال تورمی نیز وجود داشته باشد حرکت رو به بالا نخواهد داشت. در مقطع کنونی پیش‌بینی می‌شود قیمت دلار با فروکش کردن التهابات بار دیگر وارد کانال ۵۷ هزار تومان شود. اما ادامه روند بعدی آن به سیاست‌های کلان اقتصادی و تعیین تکلیف لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده مربوط خواهد بود.

کد خبر: ۲۹۹٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha