۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
میزان خرید تضمینی گندم در استان کردستان به بیش از یک میلیون تن رسید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

میزان خرید تضمینی گندم در استان کردستان به بیش از یک میلیون تن رسید

سنندج – اسکندری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از خرید بیش از یک میلیون تن گندم از کشاورزان این استان در قالب طرح تضمینی خرید محصولات کشاورزی خبر داد.

پیمان اسکندری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به تداوم طرح خرید تضمینی گندم در استان کردستان، اظهار کرد: خرید تضیمنی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کردستانی از روزهای نخست تیرماه آغاز شده است و هم اکنون این روند در سراسر استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: از زمان آغاز اجرای این روند تا روز ۲۰ مرداد مجموع خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کردستانی به بیش از یک میلیون تن رسیده است و پیش بینی می شود که این مهم به بیش از ۱.۲ میلیون تن برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ضمن اشاره به میزان خرید روزانه گندم، بیان کرد: آهنگ خرید روزانه گندم در استان کردستان به ۱۲ هزار تن رسیده است که این میزان با توجه به رسیدن به روزهای پایانی برداشت طبیعی است.

وی بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان کردستان را مربوط به شهرستان بیجار عنوان کرد و گفت: تاکنون ۲۶۱ هزار و ۹۶۵ تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

اسکندری گفت: شهرستان دهگلان با ۱۷۲ هزار تن درر رتبه دوم قرار دارد و بعد از آن نیز بیشترین میزان خرید مربوط به شهرستان های قروه، دیواندره و کامیاران می باشد.

وی با بیان اینکه روند خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان کردستان همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: پیش بینی می شود که امسال بالغ بر ۱.۲ میلیون تن گندم در این استان خریداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به میزان خرید تضمینی سایر محصولات در این استان اشاره کرد و افزود: میزان خرید کلزا به بیش از ۹ هزار تن رسیده است و البته آهنگ خرید این محصول همچنان افزایشی است.

اسکندری اظهار کرد: خرید تضمینی محصول جو در استان کردستان نیز همچنان در جریان است و تا روز ۲۰ مرداد ماه میزان خرید این محصول به دو هزار و ۴۵۰ رسیده است.

استان کردستان سال گذشته رتبه دوم بیشترین میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان را در کشور به خود اختصاص داد و پیش بینی می شود که امسال نیز بار دیگر موفق به کسب رتبه دوم در این زمینه شود.

کد خبر: ۲۹۹٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha