۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
اختصاص اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای بهبود وضعیت تالاب زریبار مریوان
مدیر کل محیط زیست کردستان خبر داد:

اختصاص اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای بهبود وضعیت تالاب زریبار مریوان

سنندج – حمیدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان از اختصاص اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی در راستای بهبود وضعیت تالاب زریبار مریوان خبر داد.

اقبال حمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اهمیت زیست محیطی دریاچه زریبار مریوان، بیان کرد: تلاش در راستای حفظ این ظرفیت بسیار مهم زیست محیطی در استان کردستان یکی از اولویت های ما به شمار می رود.

وی ضمن اشاره به اقدامات مختلف در این حوزه، بیان کرد: در همین راستا طی سال جاری مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت این تالاب در نظر گرفته شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: قرار است با استفاده از اعتبارات ۳۰ میلیارد تومانی طرح ‌های پژوهشی، عمرانی و حفاظتی برای بهبود وضعیت تالاب زریوار تا رسیدن به شرایط آرمانی اجرایی شود.

وی یادآور شد: بخشی از اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان برای زریبار را به اطفای حریق، خرید تجهیزات و کنترل پایش کمی و کیفی تالاب و همچنین مطالعاتی در حوزه ایمونولوژی و اکولوژی تالاب و بحث مطالعات کمی و کیفی آب اختصاص داده ایم.

وی با اشاره به بارش های خوب سال گذشته و بالاآمدن آب این دریاچه، بیان کرد: تالاب بین المللی زریبار از لحاظ پویایی نسبت به تالاب های سطح کشور از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به برنامه مطالعات جامع مصوب سال ۱۳۹۴ در خصوص تالاب زریبار اظهار داشت: این طرح بر اساس هماهنگی با سایر ارگان ‌ها مانند آب منطقه ای، جهاد کشاورزی، سازمان گردشگری، آبفا و منابع طبیعی برنامه ریزی شده است.

وی خواستار مشارکت و همکاری فعال مردم در راستای حفاظت از تالاب زریبار شد و افزود: انتظار داریم که در سایه این تعامل و همکاری، بتوانیم از این ظرفیت بسیار مهم حفاظت کرده و آن را برای نسل های بعدی نیز حفظ کنیم.

کد خبر: ۲۹۸٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha