۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
باغ عقیق کرج به فعالیت شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شد
استاندار البرز:

باغ عقیق کرج به فعالیت شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شد

کرج- استاندار البرز گفت: باغ عقیق کرج پیرو فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی و با اهتمام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای حضور شرکت های دانش بنیان و مرکز نوآوری اختصاص یافت.

به گزارش بازار به نقل از استانداری البرز، عزیزالله شهبازی در بازدید از فعالیت شرکت های دانش بنیان در موقوفه عقیق کرج که بعدازظهر روز سه شنبه با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور انجام شد، افزود: این مکان پس از ۸۰ سال در شرایط سخت تحریم ها، پیرو فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی و با اهتمام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای حضور شرکت های دانش بنیان و مرکز نوآوری اختصاص داده شده است.

شهبازی با اشاره به اینکه البرز قطب علم و فناوری است، گفت: در ماه های اخیر تفاهم نامه راه اندازی کارخانه نوآوری البرز با معاون علمی و فناوری رییس جمهور امضا شد و این امکان مهم بزودی به سرانجام می رسد.

وی افزود: فاز اول کارخانه نوآوری البرز تا قبل از شروع پاییز امسال به بهره برداری می رسد و باغ عقیق نیز می تواند برای حضور و پویایی شرکت های دانش بنیان البرز عرصه ای مناسب باشد.

استاندار البرز با بیان اینکه رییس اوقاف و امور خیریه کشور برای ساماندهی این موقوفه و مهیا سازی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان به همکاران خود در البرز ماموریت داد افزود: در استان نیز برای تامین زیرساخت های لازم جهت شکوفایی این مکان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

شهبازی افزود: این مکان در مسیر تردد ۱۴ استان کشور، نزدیک پایتخت و نزدیک به فرودگاه های پیام و مهرآباد است و نقطه امیدی برای فعالان عرصه های دانش بنیان است.

۷ شرکت دانش بنیان در مجموعه عقیق کرج مستقر می شوند
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این بازدید گفت: این باغ را با سایر اموال لیستر (واقف عقیق) بارگزاری خوایم کرد و حمایت لازم از اقدامات انجام شده در باغ عقیق را خواهیم داشت.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی با بیان اینکه هدف مهم بارگزاری مناسب در ۱۳ هکتار آزاد باغ عقیق است تا در سهم اشتغال و فناوری در البرز تاثیر بالایی داشته باشد، گفت: اثر این اقدامات در مسائل هایتک نیز مهم است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مورد برنامه هایی که قرار است در باغ عقیق انجام شود، گفت: در این محل مجموعه های دانش بنیان با سطح پنج به بالا مستقر خواهند شد، یعنی شرکت های دانش بنیان هایی که در مرحله تجاری سازی و ورود به بازار هستند و می توانند محصولات سفارش شده تولید و عرضه کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت شرکت های دانش بنیان در باغ عقیق باعث تولید توان مضاعف است، بیان کرد: با حضور این مجموهه ها، خلاء های مهم جبران خواهد شد، نفع اقتصادی، تولید دانش بومی و محصولات مورد نیاز کشور در شرایط تحریم تولید خواهد شد.

حجت الاسلام خاموشی در مورد تسهیلات برای شرکت های دانش بنیانی که قرار است در باغ عقیق فعال شوند، توضیح داد: بدین منظور با نگرش به وقف و نیات واقف کار می کنیم، همچنین توجه به این مهم که وقف انجام شده سرمایه ای نیز برای موقوفات داشته باشد مدنظر است.

وی با تاکید بر اینکه موقوفه باغ عقیق موقعیت جغرافیایی عالی در کشور دارد، عنوان کرد: در حال حاضر دو شرکت در این مجموعه متمرکز شده اما حداقل پنج تا هفت شرکت می توانند فعال شوند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: اکنون در زمینه الکترونیک فعالیت هایی در باغ عیقق داریم، در ادامه فعالیت هایی از جمله مخابراتی نیز مستقر خواهد شد.

حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: در کنار بحث تجاری سازی شرکت های دانش بنیان مستقر در باغ عقیق تاسیس ساختمانی برای انجام مذاکرات علمی این مجموعه و ارائه مقالات توسط آنها مورد توجه است.

کد خبر: ۲۹٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha