۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
شستا به ۳۰ تا رسید
بازار گزارش می دهد؛

شستا به ۳۰ تا رسید

در حالی که مدیرعامل شستا وعده افزایش درآمد شرکت در سال‌های آینده داده است. این شرکت در صورت‌های مالی سال ۱۴۰۳ عملکرد مثبتی نداشته و حتی هزینه‌های آن از سود شرکت جلو زده است.

بازار، گروه بورس: بازار سرمایه در حالی تحت تاثیر فضای روانی حمله ایران به اسرائیل وارد یک روند نزولی شده است که بسیاری از سهامداران چشم انتظار حرکت مثبت نمادهای شاخص ساز هستند تا از این طریق از روند نزولی نجات پیدا کنند. یکی از عواملی که می‌توانست منجر به حمایت بازار در این مقطع کنونی باشد، گزارش‌های ۱۲ ماهه شرکت‌ها است.

عارف نوروزی مدیرعامل شستا به تازگی خبر این هلدینگ بیش از ۱۰ درصد بازار سرمایه را به خودش اختصاص داده است. برخلاف انتظار سهامداران شستا به عنوان غول بازار سهام در این دوره نه تنها نتوانسته سودسازی خود را افزایش دهد، بلکه وارد زیان نیز شده است. این شرکت در حالی در ۱۲ ماهه سال مالی امسال منتهی به ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان سود ساخته است که بدهی آن در شش ماهه منتهی به ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ به ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سال گذشته تحقق درآمدهای عملیاتی شستا ۲۷۹ همت بوده و برای امسال ۵۷۰ همت هدف‌گذاری شده است. یعنی ۱۰۴ درصد افزایش درآمد باید محقق می شد، اما این شرکت نتوانسته به اهداف خود دست یابد، چراکه در ۹ ماهه به ازای هر سهم حدود ۱.۳ تومان زیان ساخته است، در حالی که در مدت مشابه سال قبل این شرکت سود ساخته بود. همچنین از نظر تابلوی معاملات شستا در ۹ ماهه اخیر حدود ۱۰ درصد بازدهی منفی داشته است.

سهام شرکت‌های قابل معامله شستا در بورس ۱۵۱ هزار و ۳۷۶ میلیارد تومان است.

این شرکت سال مالی قبل‌تر حدود ۱۴۹ هزار ۴۸۸ میلیارد تومان سهام قابل معامله در بورس داشت. این عدد نشان می‌دهد در یک سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان در بور بیشتر سرمایه گذاری کرده است.

بهای تمام شده پرتفوی سرمایه گذاری شستا در ابتدای دوره ۱۸۴ هزار و ۴۷۸ هزار میلیارد تومان بوده و در پایان دوره به ۱۸۵ هزار و ۷۴۷ میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر: ۲۹۸٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha