۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۴
۴۵ درصد از مجموع صادرات کشور به عراق انجام شده است
مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران:

۴۵ درصد از مجموع صادرات کشور به عراق انجام شده است

زنجان-مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران،گفت: ۴۵ درصد از مجموع صادرات کشور به عراق انجام شده و مجموع تجارت در دفتر غرب آسیا قابل توجه و قوی است.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالامیر ربیهاوی شامگاه چهارشنبه در نشست معرفی بازار کشور عراق و توسعه صادرات استان زنجان که در سالن اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد،گفت: عراق در آستانه پیوستن به سازمان تجارت جهانی است در حالیکه ایران عضو ناظر آن به شمار می رود.

وی ابراز کرد: گردشگری و توریسم درمانی از دیگر فرصت‌های بازار عراق است و فرصت بازار عراق به دلیل برنامه‌ریزی انجام شده برای خودکفایی آن غیرقابل تکرار بوده و از بازار سنتی تبدیل به بازار و تجارت الکترونیکی شده است.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بازار عراق فرصت ارتباط با دیگر بازارها را فراهم می‌کند و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب برای توسعه تجارت خارجی کشور استفاده کرد.

ربیهاوی، تاکید کرد: ۴۵ درصد از مجموع صادرات کشور به عراق انجام شده و مجموع تجارت در دفتر غرب آسیا قابل توجه و قوی است و در این راستا اولویت صادرات کشور ما با ۱۵ کشور همسایه بوده که هشت کشور آن عضو دفتر غرب است.

وی بر اهمیت عراق بعد از سقوط حزب بعث یعنی از سال ۲۰۳۳ اشاره کرد و گفت: این کشور از سال ۱۹۸۰ درگیر جنگ‌های متعدد بوده و در حال حاضر به عنوان دارنده پنجمین ذخایر نفتی اقدام به تزریق ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد دلار درآمدهای نفتی، درصدد بازسازی کشور خود در ابعاد مختلف است.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران، بر توانمندی زنجان در تولیدات مختلف از جمله روی، مس، آلومینیوم و آهن اشاره کرد و گفت: این توانمندی‌ها باید معرفی شود، ضمن اینکه تنوع کالاهای صادراتی و تنوع مقاصد هم باید مد نظر قرار گیرد.

ربیهلوی تصریح کرد: عراق بعد از تحولات روی داده درصدد تامین نیازهای خود از طریق انجام سرمایه‌گذاری است و در این حیطه ایرانی‌ها اقدامات خوبی در حوزه تولید نوشیدنی و رب گوجه‌فرنگی انجام داده‌اند به طوری که واردات آن به این کشور ممنوع شده است.

کد خبر: ۲۹۸٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha