۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
ثبت‌نام بیش از ۵۵ هزار سهامدار در سجام
آمار تیرماه سال جاری نشان داد:

ثبت‌نام بیش از ۵۵ هزار سهامدار در سجام

سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در اولین ماه تابستان سال جاری، بیش از ۵۵ هزار سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش بازار، به نقل از سپرده‌گذاری مرکزی، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در تیر ماه امسال، تعداد ۵۵ هزار و ۲۰۷ سهامدار در سامانه «سجام» ثبت نام کرده‌اند و در عین حال در این بازه زمانی ۴۷ هزار و ۴۵ سهامدار نیز در این سامانه احراز هویت شده‌اند.

جزییات این اطلاعات آماری نشان می‌دهد امسال تعداد ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» در فروردین ماه ۱۰۲ هزار و ۵۰۲ نفر، اردیبهشت ماه ۹۶ هزار و ۵۱۹ نفر و خرداد ماه ۶۱ هزار و ۵۲۷ نفر و تعداد احزار هویت در این سامانه نیز، در فروردین ماه ۹۷ هزار و ۲۴۵ نفر، اردیبهشت ماه ۹۲ هزار و ۳۱۹ نفر و خرداد ماه ۵۸ هزار و ۷۸۱ نفر، بوده است.

ثبت‌نام ۴۶ میلیون و ۲۷۵ هزار سهامدار در سجام

بر پایه این گزارش، اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان نشان می‌دهد، از آغاز ثبت نام و احراز هویت تا پایان تیر ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۱۵۵ ثبت نام و ۳۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۶۴۸ احراز هویت در سامانه سجام توسط سپرده‌گذاری مرکزی انجام شده است.

۵ استان پیشتاز در ثبت نام

همچنین، تعداد نفرات ثبت‌نام شده در سامانه «سجام» در اولین ماه تابستان سال ۱۴۰۳ به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان «تهران با ۱۶ هزار و ۵۲۴، خراسان رضوی با ۳ هزار و ۵۴۸، اصفهان با ۳ هزار و ۴۸۷، خوزستان با ۲ هزار و ۸۰۵ و البرز با ۲ هزار و ۶۴۵ مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده‌ها در کل ایران قرار دارند.

۵ استان با کمترین ثبت نام

از سویی دیگر، بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در دوره زمانی فوق، ۵ استان «ایلام با ۱۷۸، کهگیلویه و بویراحمد با ۲۰۳، خراسان جنوبی با ۲۴۹، خراسان شمالی با ۲۶۶ و زنجان با ۳۱۳ مورد» در انتهای فهرست کمترین ثبت‌نام شده‌ها در سامانه سجام در بین سایر استان‌ها قرار دارند.

کد خبر: ۲۹۸٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha