۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
احتمال شکل گیری الگوی جهش گربه مرده برای بیت کوین/ ریزش قیمت سنگین احتمالی در انتظار بازار!
تحلیل بازار رمزارزها؛

احتمال شکل گیری الگوی جهش گربه مرده برای بیت کوین/ ریزش قیمت سنگین احتمالی در انتظار بازار!

قیمت ارزهای دیجیتال علیرغم ریزش سنگین این هفته، طی دو روز گذشته بار دیگر تا حدی به سطوح بالاتر بازگشته و با اینحال، شواهد حاکی از شکل گیری احتمالی الگوی گربه مرده و تله گاوی در بازار است.

بازار؛ گروه بین الملل: قیمت ارزهای دیجیتال علیرغم ریزش سنگین اول هفته معاملاتی جاری خود، طی دو روز گذشته بار دیگر تا حدی به سطوح بالاتر بازگشته است. با اینحال، بسیاری از فعالان بازار هشدار داده اند که وضعیت فاندامنتال بازارا رمزارزها در موقعیتی بسیار خطرناک و ضعیف قرار داشته که همین امر، می تواند منجر به ریزش های سنگین تر شود. در حقیقت، این دسته از فعالان معتقدند که بازیابی قیمت طی روزهای گذشته موقتی بوده و روند کلی بازار همچنان ریزشی بوده و در احاطه کامل خرس ها قرار دارد.

اما در ادامه به تحلیل قیمت بیت کوین به عنوان بزرگترین رمزارز بازار که تحرک قیمت آن معمولا دیگر دارایی های دیجیتال و ارزش آنها را تحت الشعاع خود قرار می دهد خواهیم پرداخت.

پیش بینی قیمت بیت کوین

همانطور که گفته شد، بیت کوین پس از سقوط به کانال قیمت ۴۹ هزار دلاری خود در روز دوشنبه هفته جاری، بار دیگر به سمت اهداف بالاتر به حرکت درآمده است. اما باید توجه داشت که در جریان ریزش روز دوشنبه، قیمت به وضوح به محدوده زیر خط روند خود حرکت کرده و از تاریخ ۵ جولای به این سو، چند کف پایینتر را به نام خود ثبت کرده است.

به احتمال زیاد، افزایش قیمت بیت کوین در این مسیر، ناشی از شکل گیری الگوی «جهش گربه مرده» که معمولا منجر به افزایش قیمت پس از یک ریزش عمیق است.

همچنین از روز ۲ آگوست، بیت کوین برای سه روز متوالی، ریزش قیمت را تجربه کرده که نهایتا منجر به ریزش ۱۲ درصدی قیمت و اصلاح تا کانال ۴۹ هزار دلار شد. اما پس از آن، قیمت بار دیگر مسیر صعودی موقت خود را در پیش گرفته و با ۳.۷ درصد افزایش به رقم ۵۶۶۹۴ دلار در صبح روز چهارشنبه رسیده است.

احتمال شکل گیری الگوی جهش گربه مرده برای بیت کوین/ ریزش قیمت سنگین احتمالی در انتظار بازار!

نکته مهم اینکه به احتمال زیاد، افزایش قیمت بیت کوین در این مسیر، ناشی از شکل گیری الگوی «جهش گربه مرده» که معمولا منجر به افزایش قیمت پس از یک ریزش عمیق است. اما مشکل اینجاست که این افزایش قیمت در صورت تحقق کامل الگو، منجر به ریزش عمیق تر قیمت در حرکات آتی می شود. در حقیقت، این افزایش قیمت می تواند ناشی از افزایش در مسیر یک روند نزولی گسترده محسوب شده که با مقاومت فیب ۶۱.۳۸ درصد اصلاحی روی ۶۲۰۶۶ دلار هم پوشانی دارد.

در چنین وضعیت ناپایداری، ممکن است حتی با تله گاوی در رالی جدید قیمت مواجه شویم که در این صورت، ضرر سنگینی در انتظار سرمایه گذاران خواهد بود.

این سطح با خط روند شکسته و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (EMA) در حدود ۶۳۰۲۲ دلار مطابقت دارد و آن را به یک منطقه معکوس بحرانی تبدیل می کند. توجه داشته باشید که در صورت عدم توانایی بیت کوین در شکست مقاومت مهم قیمت روی ۶۲۰۶۶ دلار و ورود به روند جدید صعودی قیمت، پیش بینی ما برای شکل گیری الگوی جهش گربه مرده درست از آب در آمده و احتمال ریزش قیمت ۱۹ درصدی برای بزرگترین رمزارز بازار و آزمایش مجدد حمایت ۴۹۹۱۷ دلار وجود دارد.

در خصوص اندیکاتور RSI نیز باید گفت که روی عدد ۳۶ قرار داشته که نشانگر حفظ وضعیت فشار شدید فروش و ترس در بازار است. باز هم به این نکته توجه داشته باشید که حتی در صورت افزایش چشمگیر قیمت، نباید چنین افزایشی را به چشم تغییر روند بازار و ورود به مسیر صعودی در نظر گرفت. در چنین وضعیت ناپایداری، ممکن است حتی با تله گاوی در رالی جدید قیمت مواجه شویم که در این صورت، ضرر سنگینی در انتظار سرمایه گذاران خواهد بود.

با اینحال، هرگونه بسته شدن کندل روزانه قیمت بالای پیک قیمت ۲ آگوست یعنی ۶۵۵۹۶ دلار، می تواند آغازگر روند صعودی جدید قیمت شود. در صورت محقق شدن این وضعیت، می توان شاهد ۶ درصد افزایش قیمت بیت کوین و آزمایش مقاومت هفتگی این رمزارز روی ۶۹۶۴۸ دلار بود. اما در صورت عدم افزایش قیمت تا این سطح و موفق نشدن بیت کوین در شکست این مقاوت، هرگونه افزایش قیمت می تواند بی اعتبار و مقدمه ای برای ریزش بیشتر قیمت تلقی شود.

کد خبر: ۲۹۸٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha