۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
امروز؛ آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۳| شرایط استفاده از تبصره ۱۰۰ چیست؟
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

امروز؛ آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۳| شرایط استفاده از تبصره ۱۰۰ چیست؟

اصفهان-مدبرنیا؛مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: با توجه به مصوبه سازمان امور مالیاتی، صاحبان مشاغل برخلاف سالهای قبل تا ۱۵ مرداد ماه فرصت دارند اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۲ خود را تسلیم سازمان کنند.

احمدرضا مدبرنیا در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حال حاضر دو نوع مالیات مستقیم و غیر مستقیم در کشور وجود دارد. مالیات مستقیم بر مواردی نظیر مالیات مشاغل، ارث، نقل و انتقالات را شامل و مالیات غیر مستقیم تحت عنوان ارزش افزوده دریافت می‌ شود.

وی افزود: از کل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده که در سال گذشته وصول می‌ شد، پنج درصد به حساب خزانه واریز و چهار درصد به شهرداری‌ها و دهیاری‌ ها تعلق می‌ گرفت؛ در سال جدید این نرخ به ۱۰ درصد افزایش یافته که سهم مالیات خزانه یک درصد رشد کرده و مابقی ثابت است.

تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده دوره بهار سال جاری

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان بیان کرد: بر اساس تصمیم سازمان امور مالیاتی، مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده دوره بهار سال جاری که پیشتر تا ۱۵ تیرماه فرصت داشت، تا ۳۱ مرداد ماه تمدید شده است، بنابراین مؤدیان می ‌توانند تا این تاریخ اسناد و مدارک و اظهارنامه های مالیاتی خود را در سامانه یاد شده تسلیم کنند.

مدبرنیا خاطرنشان کرد: با توجه به تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه، هنوز منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده سال جاری به حساب خزانه یا شهرداری‌ ها و دهیاری‌ ها واریز نشده است و پس از پایان مهلت و دریافت وجوه انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از گفت و گوی خود به مهلت تسلیم اظهارنامه صاحبان مشاغل اشاره کرد و گفت: به طور کلی این مهم باید تا ۳۱ خرداد ماه هر سال انجام شود اما در سال جاری با توجه به مصوبه سازمان امور مالیاتی، صاحبان مشاغل تا ۱۵ مرداد ماه فرصت دارند اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۲ خود را به سازمان تسلیم کنند.

امکان استفاده از تبصره ۱۰۰ با حداکثر درآمد ۱۸ میلیارد تومانی

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: در صورتی که میزان فروش یا درآمد صاحبان مشاغل حداکثر ۱۸ میلیارد تومان باشد، می ‌توانند از تبصره ۱۰۰ استفاده کنند، در این صورت نیاز به ارسال اظهارنامه مالیاتی نیست و تنها با پر کردن فرم مخصوص قادر به انجام این کار خواهند بود.

مدبرنیا تصریح کرد: در این حالت نیاز به ارائه اسناد و مدارک نیست و بدون مراجعه به اداره یا مراجعه همکاران سازمان به محل کارگاه، مالیات مؤدی قطعی شده و دریافت می شود، به علاوه این مالیات قطعی در ۱۰ قسط مساوی قابل پرداخت است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره یک ماده ۱۴۶ مکرر قانون مالیات‌ های مستقیم، اعطای هرگونه معافیت، نرخ صفر مالیاتی یا مشوق نیازمند تسلیم اظهارنامه، اسناد و دفاتر مالیاتی در موعد مقرر قانونی است. از آن جا که این موعد بر اساس تمدید سازمان تا ۱۵ مرداد ماه است، اگر کسی پس از این موعد اقدام به ارسال مدارک کند، مشمول موارد فوق نخواهد شد.

کد خبر: ۲۹۸٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha