۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
بیت کوین در لبه پرتگاه قرار دارد!
تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین در لبه پرتگاه قرار دارد!

قیمت و ارزش بازار بیت کوین طی یک هفته اخیر به میزان ۱۳.۱ درصد کاهش یافته است و در حال حاضر بر روی حمایت ۶۰ هزار دلار قرار دارد که اگر از دست برود، ریزش بیشتری در راه خواهد بود.

هادی بهرامی؛ بازار: بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال و بزرگ ترین پروژه از لحاظ ارزش بازار در جایگاه اول قرار دارد که بسیاری از تحلیلگران و سرمایه گذاران آن را نماد بازار نیز میدانند که جدای از مسائل بنیادی، تحرکات قیمت آن میتواند تاثیر چشمگیری بر کل بازار بگذارد. با تحلیل تکنیکال دامیننس ها، جریانات نقدینگی و نمودار های قیمتی میتوان داده های کاربردی را بررسی کرد و با استفاده از آن، سرمایه گذاری کوتاه مدت و یا بلند مدت انجام داد. در ادامه به تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین در بازه کوتاه مدت میپردازیم تا سرمایه گذاران با آگاهی بیشتری اقدام به خرید و فروش کنند.

طبق آخرین بررسی ها، بیت کوین (BTC) با ارزش بازار ۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار و با حجم معاملات ۲۷ میلیارد دلار در جایگاه اول فهرست کوین مارکت کپ و بازار قرار دارد. شاخص تسلط بیت کوین طی یک هفته اخیر به میزان ۲ درصد کاهش یافت و مجددا از محدوده ۵۵.۸ درصد با رشد ۱.۸ درصدی به ۵۶.۸ درصد رسیده است. ارزش بازار بیت کوین طی یک هفته اخیر به میزان ۱۳.۱ درصد کاهش یافته است و ۱۸۱ میلیارد دلار پول توسط سرمایه گذاران به دلیل ترس و اتفاقات اقتصادی-نظامی از این رمزارز خارج شد.


تحلیل تکنیکال BTC
قیمت بیت کوین طی یک هفته اخیر به میزان ۱۳.۱ درصد کاهش، یک ماه ۱۳ درصد و سه ماه ۷.۳ درصد افزایش یافته است که نشان میدهد قیمت در بازه هفتگی تحت تاثیر سیاست های اقتصادی آمریکا و اتفاقات سیاسی-نظامی عملکرد ضعیف تری را نسبت به ماهانه و سه ماهه به ثبت رسانده است. در حال حاضر، قیمت بر روی حمایت ۶۰ هزار دلار قرار دارد که با حفظ آن میتواند تا اهداف ۶۳ و ۷۴ هزار دلار رشد داشته باشد؛ در غیر اینصورت، ریزش بیشتری را تا حمایت ۵۳ هزار دلار تجربه خواهد کرد. با شکست مقاومت ۶۳ هزار دلار در کوتاه مدت میتوان انتظار صعود تا اهداف بالاتر را داشت؛ اما تاییدیه صعود اصلی، شکست سقف تاریخی ۷۴ هزار دلار است.

بیت کوین در لبه پرتگاه قرار دارد!


اگر بخواهیم از دورنما به نمودار نگاه کنیم، باید کف ۵۳ هزار دلار و سقف ۷۴ هزار دلار را جهت تشخیص روند پیش رو مد نظر قرار دهیم تا با شکست هر کدام از سطوح، هم جهت با آن حرکت و تارگت ها را نیز مشخص کنیم. در صورت از دست رفتن حمایت ۵۳ هزار دلار، حمایت معتبر و قوی ۳۸ هزار دلار در دسترس خواهد بود. درست است که روند بازار فعلا نزولیست، اما باید به فکر تارگت های روند صعودی هم حداقل در کوتاه مدت بود و در حال حاضر، اهداف ۷۴ و ۸۵ هزار دلار را به عنوان مقاومت استاتیک ماژور در نظر میگیریم.

نواحی مهم قیمت بیت کوین در بازه کوتاه مدت کف ۶۰ و سقف ۷۴ هزار دلار میباشد که در صورت شکست هر کدام از سطوح، روند پیش رو به همان سمت خواهد رفت. برای چند هفته آینده پیش بینی میشود اگر حمایت معتبر ۵۳ هزار دلار ارز دست برود، حمایت ۳۸ هزار دلار در دسترس خواهد بود و در مقابل، اگر مقاومت ۷۴ هزار دلار شکسته شود، تارگت ۸۵ هزار دلار را میتوان به عنوان مقاومت در نظر گرفت.


شاخص اندیکاتور ایچیموکو دقیقا با حمایت استاتیک مینور ۶۰ هزار دلار در یک محدوده قرار دارد و احتمال ریزش بیشتر را تضعیف میکند؛ اما اگر این حمایت از دست برود، ریزش بدی را از قیمت بیت کوین شاهد خواهیم بود. اوسیلاتور rsi نیز با تنظیمات شخصی سازی شده وسط روند قرار دارد و احتمال میدهیم همزمان با رسیدن قیمت به کف ۵۳ هزار دلار، آن هم به محدوده ۳۷ و به اصطلاح اشباع فروش برسد که سیگنال خرید صادر خواهد شد.

بیت کوین در لبه پرتگاه قرار دارد!


در تحلیل های قبل با اشاره به فشار فروش در صرافی ها از طریق شاخص CVD SPOT پی بردیم که اکثر سرمایه گذاران دید منفی به اوضاع داشتند و ترس بر بازار حاکم بود و اینک به درستی این داده ها رسیدیم. این شاخص کاربردی به صورت مستقیم به سفارش های خرید و فروش صرافی های مطرح و پرحجم متصل است و در قالب نمودار به ما نشان میدهد که جهت معامله گران و جریانات نقدینگی به کدام سمت است.

کد خبر: ۲۹۸٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha