۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳
۱۰ هزار واحد مسکونی زنجان تحویل متقاضیان می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی زنجان:

۱۰ هزار واحد مسکونی زنجان تحویل متقاضیان می‌شود

زنجان- مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: تا پایان سالجاری حدود بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، جعفر قزوینیان در جمع خبرنگاران در محل اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: طرح نهضت ملی مسکن بزرگ‌ترین طرح عمرانی در حال اجرا است و طی چهار سال در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲واحد مسکونی در قالب ملکی، استیجاری، مسکن روستایی در استان زنجان تولید خواهد شد که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

وی ابراز کرد: سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی ساخته خواهد شد و برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده و در محلات هدف بازآفرینی شهری نیز ۹ هزار و ۲۱ واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده و تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شده است.

قزوینیان افزود: از این تعداد تا پایان سالجاری حدود بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان داده می شود.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی اداره کل راه و شهرسازی زنجان از اردیبهشت ماه سالجاری تحویل تعدادی از واحدهای مسکونی در شرق و غرب براساس تعهدی که داده شده آغاز شده است و این رویه همچنان ادامه دارد،گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان از ۴۰ درصد تا ۱۰۰ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با تاکید بر اینکه تامین زیر ساختها متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه ها و تحویل واحدها اجرا می شود،بیان داشت: پیگیری لازم نسبت به تسریع در تامین زیر ساختها از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان صورت می گیرد و در این راستا خوشبختانه در بخش تامین گاز به پروژه ها وضعیت بهتر است و در بخش برق عقب ماندگی را شاهد هستیم و در بخش اجرای آب و فاضلاب نسبتا پیشرو هستیم و قابل ذکر است تامین زیر ساختها پروژه به پروژه متفاوت است.

قزوینیان تصریح کرد: تکمیل آورده متقاضیان و تزریق به موقع تسهیلات بانکی در اتمام طرح‌های نهضت ملی مسکن نقش موثری دارد البته در کنار تسریع در اتمام پروژه‌ها به کیفیت آنها نیز توجه لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۲۹۸٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha