۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
سهام اینتل با سقوط ۲۶ درصدی، بزرگ‌ترین افت ۵۰ سال گذشته خود را تجربه کرد

سهام اینتل با سقوط ۲۶ درصدی، بزرگ‌ترین افت ۵۰ سال گذشته خود را تجربه کرد

قیمت سهام اینتل در پایان معاملات روز جمعه (۱۲ مردادماه) با ۲۶ درصد کاهش به ۲۱.۴۸ دلار رسید.

به گزارش بازار، طبق گزارش مالی سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ اینتل که دیروز منتشر شد، سود و درآمد این شرکت از انتظارات تحلیگران پایین‌تر بود، همچنین این شرکت اعلام کرد که بیش از ۱۵ هزار از کارکنان خود را اخراج می‌کند؛ با انتشار این اخبار، اکنون سهام این شرکت بزرگ تراشه‌ساز بیشترین افت خود را در ۵۰ سال گذشته تجربه کرده است.

براساس گزارش CNBC، پس از اینکه اینتل گزارش مالی فاجعه‌بار سه‌ماهه دوم خود را منتشر کرد و از اخراج کارکنانش خبر داد، سهام آن در پایان معاملات روز جمعه (۱۲ مردادماه) با ۲۶ درصد کاهش به ۲۱.۴۸ دلار رسید. این بدترین افت سهام اینتل در ۵۰ سال گذشته محسوب می‌شود؛ پیش‌ازاین در جولای ۱۹۷۴، سه سال پس از عرضه اولیه سهام اینتل، سهام این شرکت با کاهش ۳۱ درصدی مواجه شده بود. ارزش بازار این شرکت اکنون زیر ۱۰۰ میلیارد دلار است.

بیشترین افت سهام اینتل در ۵۰ سال گذشته

اینتل در گزارش مالی خود اعلام کرد که انتظار دارد درآمد سه‌ماهه سوم بین ۱۲.۵ تا ۱۳.۵ میلیارد دلار باشد که بسیار کمتر از انتظارات ۱۴.۳ میلیارد دلاری تحلیل‌گران است. سود هر سهم (EPS) این شرکت در سه‌ماهه دوم به ۰.۰۲ دلار و درآمد آن به ۱۲.۸ میلیارد دلار رسید، درحالی‌که انتظار تحلیل‌گران به ترتیب ۰.۱ و ۱۲.۹ دلار بود.

همچنین بخش مرکز داده و هوش مصنوعی اینتل ۳.۰۵ میلیارد دلار در سه‌ماهه دوم درآمد به دست آورد که کمتر از انتظارات ۳.۰۷ میلیارد دلاری تحلیل‌گران بوده است. مرکز داده و تجارت هوش مصنوعی به اینتل فرصتی برای افزایش درآمد خود می‌دهد، اما پردازشگرهای گرافیکی اینتل به اندازه تراشه‌های انویدیا تقاضا ندارند.

«پت گلسینگر»، مدیرعامل اینتل می‌گوید که تصمیم برای تولید سریع‌تر تراشه‌های Core Ultra که می‌توانند وظایف هوش مصنوعی را انجام دهند، این ضرر را جبران می‌کند. او می‌گوید که رقابت در قیمت‌گذاری در طول سه‌ماهه دوم و تلاش شرکت‌های رقیب مانند کوالکام و AMD برای گرفتن سهم بازار از اینتل، از چالش‌های این شرکت بوده است.

کد خبر: ۲۹۸٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha