۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
بازار مسکن به کام بساز بندازها؛ لابی بیشتر موفقیت بیشتر
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

بازار مسکن به کام بساز بندازها؛ لابی بیشتر موفقیت بیشتر

اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی می گوید: بازار مسکن به کام بساز بندازها است و این روزها در بخش مسکن شرایط به‌گونه‌ای شده که لابی بیشتر با موفقیت بیشتری همراه است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: روح‌الله اکبری در نشست تخصصی کنسرسیوم های فناور دانش بنیان صنعتی سازی مسکن با بیان این‌که در حوزه مسکن اقتصادی و مسکن حمایتی باید سیاستگذاری‌هایی ایجاد شود گفت: اگر سیاستگذاری هایی ایجاد شود این ناترازی‌ها حل می شود. هر چند که بهترین روش استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با تاکید بر اینکه صنعتی سازی ابعاد مختلفی دارد ادامه داد: باید با نیازهای نوظهور محصول جدید هم تولید کرد پس بدون به‌کارگیری علم و فناوری و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان امکان صنعتی سازی فراهم نمی‌شود. بنابراین در صدد بهره‌مندی از ظرفیت این شرکت‌ها و گسترش آنها در تولید مسکن هستیم.

اکبری یادآوری کرد: صنعتی‌سازی ساختمان از اتقلاب صنعتی اول آغاز شد. انقلاب صنعتی دوم مبتنی بر کارایی یعنی ماشین‌آلات و انقلاب صنعتی سوم مبتنی بر دانایی بود. در حال حاضر شرکت‌ها به‌صورت تک تک با هم رقابت نمی‌کنند و این رقابت در قالب زنجیره روی می‌دهد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در بخش ساختمان و مسکن باید زنجیره از قبل ساخت، ‌ حین ساخت، بعد ساخت از جمله لجستیک، خدمات مالی، ‌بیمه و ... قوی باشند. اگر یک حلقه صنعت ضعیف باشد، تمام زنجیره می‌شکند.

بازار مسکن به کام بساز و بندازها است و شرایط به‌گونه‌ای فراهم شده که هر فردی بیشتر اهل لابی باشد، موفق‌تر است

اکبری با بیان این‌که باید مداخله دولت در بازار مسکن به‌گونه‌ای باشد که منجر به پیشرفت در این بخش شود، تاکید کرد: بازار مسکن به کام بساز و بندازها است و شرایط به‌گونه‌ای فراهم شده که هر فردی بیشتر اهل لابی باشد، موفق‌تر است.

وی با اشاره به این‌که بیش از ۷۰ درصد GDP کشورهای توسعه‌یافته از فناوری است، گفت: یکی از مشکلات این بخش در کشور الگوی مصرف است؛ تا زمانیکه یارانه ارزان‌قیمت وجود دارد، صنعتی سازی و رعایت مقررات ساخت و سازمعنی ندارد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که یک سری سیاست‌ها مانع اجرا یک سری سیاست‌های دیگر است، اضافه کرد: در زمان حاضر با ناترازی در قیمت فروش، قیمت تمام شده و سود و در نهایت قدرت خرید مردم در بازار مسکن مواجه هستیم.

اکبری با تاکید بر این‌که باید به این ناترازی پاسخ دهیم، اظهار کرد: نظامات گارانتی در ساختمان درست نیست و در این شرایط بساز و بندازها بهتر از ساخت درست است. الان شرایط به‌گونه‌ای فراهم شده که هر کس بیشتر اهل لابی باشد، موفق‌تر است.

کد خبر: ۲۹۷٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha