۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
خبر استخدام در وزارت اقتصاد شوخی سیاسی بود
وزیر اقتصاد و امور دارایی در پاسخ به بازار:

خبر استخدام در وزارت اقتصاد شوخی سیاسی بود

وزیر اقتصاد و امور دارایی تاکید کرد: فارغ‌التحصیلان مدرسه سیاست‌گذاری اقتصادی را به سازمان امور استخدامی معرفی کردیم تا از مسیر آزمون جذب شوند. خبر استخدام در وزارت اقتصاد شوخی سیاسی بود.

بازار؛ گروه اقتصادی: وزیر اقتصاد و امور دارایی در گردهمایی منتخبین مدرسه سیاست‌گذاری اقتصادی گفت: سیاست‌گذاران کشور به دلیل اینکه در معرض مطالبات جدی قرار دارند عمدتا فرصتی برای کارهای بلندمدت ندارند. به همین دلیل غرق در امور روزمره هستند. ازاین رو در مدارس سیاست‌گذاری به دنبال این بودیم که برنامه‌ریزی برای بلندمدت داشته باشیم.

احسان خاندوزی افزود: ایجاد مدارس اقتصادی الزامی نداشت. اما ما در راستای بهبود مسایل اقتصادی دنبال کریم. هم‌اکنون دو عالم متفاوت در بخش اجرایی تئوری و اداره کشور وجود دارد. به همین دلیل باید ساختارهای ناکارآمد اجرایی اصلاح شود. برای دستیابی به این هدف باید بین پژوهش و سیاست‌گذاری ارتباط ایجاد شود. درواقع سیاست‌گذاران باید دست خود را به سمت پژوهشگران دراز کنند. دانشگاه و پژوهشگران به جای تکرار حرفهای گذشته باید به مسائل روی میز اداره کشور توجه کنند.
خاندوزی با تاکید بر اینکه در سیاست خارجی تنش‌های ژئوپولتیک‌وجود دارد، تصریح کرد: همچنین در سیاست داخلی نیز مسایل خاص خود وجود دارد. به همین دلیل پژوهشگران باید روی واقعیت‌های جامعه بررسی انجام دهند. این دانش‌پژوهان بدون رویکرد حزبی و دستگاهی می توانند موفقیت‌های زیادی کسب کنند و طرحی نو از مدیران اجرایی به وجود بیاورند.
وزیر اقتصاد و امور دارایی تاکید کرد: راه دیگری جزی این نیست که رویکرد حل مشکل برای گزینش افراد در نظر گرفت. به طور قطع جابه‌جایی اتوبوسی مدیران با همشهریان و دوستان نمی تواند مشکلات کشور را برطرف کند.
همچنین خاندوزی اظهار کرد: بهترین سرمایه‌گذاری در کشور تربیت نیروی انسانی موثر است. در حال حاضر موفقیت‌های که در چندسال اخیر اتفاق افتاده ناشی از بهره‌برداری از ظرفیت موجود نیروی انسانی بوده است. هم اکنون اگر دولت به دنبال اصلاحات اقتصادی باشد نقش سایر عوامل کمرنگ شود. قبل از سال ۱۴۰۰ عده‌ای به دنبال این بودند که پیام دشمنان را در داخل ایجاد کنند که بدون خارجی‌ها هر روز ضعیفتر خواهیم شد.
او ادامه دارد: دولت سیزدهم نشان داد که می‌توان در خارج ظرفیت سازی کرد و با ظرفیت‌های داخل پیوند زده شود. این سیاست می تواند مسیر توسعه اقتصادی را ایجاد کند. بر همین اساس آمارها دستاوردهای اقتصادی در چندسال گذشته نشان می‌دهد که سرنوشت ایران به غرب گره نخورده است.

در حاشیه نشست وزیر اقتصاد و امور دارایی در پاسخ به خبرنگار بازار تاکید کرد: فارغ‌التحصیلان مدرسه سیاست‌گذاری اقتصادی را به سازمان امور استخدامی معرفی کردیم تا از مسیر آزمون جذب شوند. خبر استخدام در وزارت اقتصاد شوخی سیاسی بود.

کد خبر: ۲۹۷٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha