۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
گزارش مالی سه‌ماهه دوم اینتل منتشر شد؛ شکست بزرگ غول‌فناوری

گزارش مالی سه‌ماهه دوم اینتل منتشر شد؛ شکست بزرگ غول‌فناوری

اینتل گزارش مالی خود را اعلام کرده است و غول تراشه‌سازی موفق‌نشده تا انتظارات تحلیلگران را برآورده کند. اینتل اعلام کرده بود می‌خواهد بیشتر از ۱۵ هزار کارمند خود را اخراج کند.

به گزارش بازار، اینتل گزارش مالی خود برای سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ را اعلام کرده است و غول تراشه‌سازی موفق‌نشده تا انتظارات تحلیلگران را برآورده کند. با توجه به نتایج ارائه‌شده، اینتل اعلام کرده بود که می‌خواهد بیشتر از ۱۵ هزار کارمند خود را اخراج کند. مدیرعامل اینتل می‌گوید تصمیم این شرکت برای تولید سریع‌تر تراشه‌های Core Ultra PC که می‌توانند وظایف هوش مصنوعی را اجرا کنند، باعث زیان شده است.

عملکرد کلی اینتل در برابر انتظار تحلیلگران به‌شرح زیر بوده است:

- سود: ۲ سنت به ازای هر سهم در مقابل ۱۰ سنت مورد انتظار

- درآمد: ۱۲.۸۳ میلیارد دلار در مقابل ۱۲.۹۴ میلیارد دلار مورد انتظار

بااین‌وجود، درآمد اینتل در سه‌ماهه دوم منتهی به ۲۹ ژوئن، نسبت به سال گذشته ۱ درصد کاهش یافته است. همچنین این شرکت که سال گذشته سود خالص ۱.۴۸ میلیارد دلاری (یا ۳۵ سنت به ازای هر سهم) را گزارش کرده بود، اکنون ضرر ۱.۶۱ میلیارد دلاری یا ۳۸ سنت برای سود هر سهم را گزارش کرده است.

«پت گلسینگر»، مدیرعامل این شرکت به تحلیلگران می‌گوید که تصمیم اینتل برای تولید سریع‌تر تراشه‌های Core Ultra PC که می‌توانند وظایف هوش مصنوعی را اجرا کنند، باعث چنین ضرری شده است.

درآمد سایر بخش‌های اینتل

در مورد بخش‌های مختلف اینتل، گروه محاسبات مشتری این شرکت که برای رایانه‌های شخصی تراشه تولید می‌کند، ۷.۴۱ میلیارد دلار در سه‌ماهه گذشته درآمد داشته است که ۹ درصد افزایش یافته است. همچنین تحلیلگران برای این بخش انتظار درآمد تقریباً ۷.۴۲ میلیارد دلای را داشته‌اند.

مرکز داده و واحد هوش مصنوعی اینتل نیز ۳.۰۵ میلیارد دلار درآمد داشته است که کاهش ۳ درصدی آن را نشان می‌دهد. تحلیلگران هم انتظار درآمد ۳.۱۴ میلیارد دلاری را از این بخش داشته‌اند.

اینتل برای سه‌ماهه سوم نیز درآمدی بین ۱۲.۵ تا ۱۳.۵ میلیارد دلار و سود ۳ سنت به ازای هر سهم را پیش‌بینی کرده است که با این وجود، زیان غول فناوری ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۲۹۷٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha