تلگرام از مرورگر و مینی اپ استور خود رونمایی کرد

تلگرام از مرورگر و مینی اپ استور خود رونمایی کرد

تلگرام در یک آپدیت جدید از مرورگر درون برنامه‌ای و مینی اپ استور خود رونمایی کرد. مرورگر درون برنامه‌ای تلگرام‌ از برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند.

به گزارش بازار، تلگرام در آپدیت جدید خود در ۳۱ جولای (۱۰ مرداد) از مرورگر درون برنامه‌ای و یک مینی اپ استور رونمایی کرد. پاول دوروف (Paul Durov)، مدیرعامل تلگرام‌، در کانال خود اعلام کرد که از این پس کاربران می‌توانند با این مرورگر برنامه‌ها و وب‌سایت‌های مختلف استفاده کنند. این وب‌سایت‌ها شامل وب سایت‌ برنامه‌های غیرمتمرکز می‌شود که در بخش تون سایت (Ton Site) قرار دارند. تلگرام در روز چهارشنبه اعلام کرد:

مرورگر تلگرام در تمامی اپلیکیشن‌های بومی نسخه موبایل و نسخه دسکتاپ خود، از وب‌سایت‌های غیرمتمرکز که روی شبکه تون میزبانی می‌شوند؛ پشتیبانی می‌کند. این سرویس دسترسی به بخش وب ۳ را برای یک میلیارد کاربر ماهانه فراهم می‌کند.

علاوه بر این کاربران تلگرام‌ می‌توانند برای دوستان خود ارز استارز (Stars) را ارسال کنند. استارز ارز درون‌برنامه‌ای در مینی اپلیکیشن‌های تلگرام است. همچنین کاربران می‌توانند از بخش‌هایی مثل گزینه‌های جستجو، پیش‌نمایش اپلیکیشن‌ها و به اشتراک‌گذاری مینی اپلیکیشن‌ها از طریق استوری استفاده‌ کنند.

پاول دوروف در ۱۹ جولای (۲۹ تیر) برای اولین بار از ارائه این ویژگی‌ها خبر داد. امسال تعداد زیادی از بازی‌های مبتنی بر تلگرام مانند کتیزن (Catizen) فعالیت خود را شروع کرده‌اند. کتیزن موفق شده‌ است تاکنون بیش از ۱۶ میلیون دلار فروش درون برنامه‌ای داشته‌ باشد.

بازی‌های محبوب تلگرامی مانند کتیزن و همستر کامبت از ارز بومی شبکه تون یعنی ارز تون کوین استفاده می‌کنند. قیمت تون کوین ⮟ TON: $۶.۸۳۲ در روز گذشته با اندکی ریزش به محدوده ۶.۷۴ دلار رسیده است.

کد خبر: ۲۹۷٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha