۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
خاورمیانه در مسیر درگیری است؛ همه طرف‌ها از تنش‌ دوری کنند
بلینکن:

خاورمیانه در مسیر درگیری است؛ همه طرف‌ها از تنش‌ دوری کنند

وزیر خارجه ایالات متحده یک روز پس از ترور رهبر ارشد حماس، از تمامی طرف‌ها در منطقه درخواست کرده که از هرگونه اقدام تنش‌زا پرهیز کنند.

به گزارش بازار، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا آنتونی بلینکن امروز (پنجشنبه) یک روز پس از ترور رئیس دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه از تمامی طرف‌ها در غرب آسیا خواست تا «اقدامات تنش‌زا» انجام ندهند.

بلینکن بدون اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در تشدید تنش‌های اخیر منطقه ادامه داد «در حال حاضر، منطقه در مسیر درگیری‌های بیشتر، خشونت بیشتر، رنج و ناامنی بیشتر قرار گرفته است و مهم است که این چرخه شکسته شود و این با آتش‌بس برقرار می شود و برای رسیدن به این نقطه، تمامی طرف‌ها ملزم هستند تا هرگونه اقدامات تنش‌زا را متوقف کنند».

از طرف دیگر، سی ان ان به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد که وزیر خارجه آمریکا از قطر درخواست کرده که به ایران و حزب‌الله پیام دهند که در واکنش به ترور هنیه و «فؤاد شکر» از فرماندهان حزب‌الله، آرامش خود را حفظ کنند و به این اقدامات تروریستی پاسخ ندهند.

طبق گزارش سی ان ان، بلیکن تصریح کرده است که نمی‌تواند تأثیر «هیچ رویدادی بر اقدامات بعدی را پیش‌بینی کند اما آتش‌بس برای پایان دادن به جنگ غزه به منظور برقراری ارامش در شمال (اراضی اشغالی) و آرامش بین اسرائیل و لبنان به نفع همه است».

بلینکن سپس توصیه کرد که همه طرف‌ها باید «دلایلی را برای رسیدن به توافق پیدا کنند نه این‌که به دنبال به تعویق انداختن و نه گفتن به توافق باشند».

اظهارات وزیر خارجه ایالات متحده در شرایطی مطرح شده است که هنیه بعنوان یکی از اعضای ارشد حماس که نقش مهمی در مذاکرات آتش‌بس ایفا می‌کرد، در بحبوحه پیشرفت مذاکرات بین نمایندگان رژیم صهیونیستی و حماس ترور شد.

بلیکن ادامه داد که در ۲۴ ساعت گذشته با همتایان خود در سراسر منطقه گفت‌وگو داشته که تمامی این گفت‌وگوها بر رسیدن به توافق آتش‌بس متمرکز بوده است.

او همچنین ابراز اطمینان کرد که هنوز هم می‌توان به یک توافق دست یافت «زیرا انجام این کار ضروری است. ضروری است که همه طرف‌ها در روزهای آینده انتخاب‌های درستی داشته باشند».

کد خبر: ۲۹۷٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha