۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
ضرر ۴.۴۸ میلیارد دلاری Reality Labs
گزارش مالی سه‌ماهه گذشته متا اعلام شد؛

ضرر ۴.۴۸ میلیارد دلاری Reality Labs

هرچند متا انتظارات تحلیلگران را برآورده کرده، اما بخش Reality Labs آن که روی ابتکارات AR ،VR و متاورس تمرکز دارد، دوباره ضرر کرده است.

به گزارش بازار،‌ شرکت متا گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ خود را منتشر کرد. طبق این گزارش، متا در این سه‌ماهه ۳۹.۰۷ میلیارد دلار درآمد و ۱۳.۴۷ میلیارد دلار سود داشته است. بااین‌حال، بخش Reality Labs آن که روی متاروس و تجربیات AR و VR تمرکز دارد، یک‌بار دیگر ضرر بزرگی را گزارش کرده است.

طبق گزارش‌های منتشرشده، بخش Reality Labs متا که روی ابتکارات واقعیت افزوده، واقعیت ترکیبی و متاورس این شرکت تمرکز دارد، در سه‌ماهه دوم سال جاری ۴.۴۸ میلیارد دلار ضرر کرده است. همچنین این بخش فقط کمتر از ۱ درصد از کل درآمد متا را به خود اختصاص داده است.

هفته پیش در گزارشی از عدم وجود چشم‌انداز روشن، ساختاربندی مکرر و مدیرانی که در زمینه AR و VR تخصص ندارند، به‌عنوان دلایل ناموفق‌بودن این بخش یاد شده بود. تمام این دلایل باعث‌شده تا برخی از کارمندان سابق این بخش به آینده آن چندان امیدوار نباشند.

ضرر بخش Reality Labs متا در چهار سال گذشته بسیار زیاد بوده است. این بخش در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶ میلیارد دلار، در سال ۲۰۲۱ ۱۰ میلیارد دلار، در سال ۲۰۲۲ ۱۳ میلیارد دلار و در سال گذشته میلادی ۱۶ میلیارد دلار ضرر کرده بود.

موفقیت کلی متا از نظر درآمد و سود

البته باید به این نکته اشاره کرد که متا از نظر درآمد و سود کاملاً موفق‌بوده و انتظارات تحلیلگران را برآورده کرده است، چرا که تحلیلگران وال استریت انتظار داشتند تا غول فناوری درآمد ۳۸.۳۱ میلیارد دلاری را گزارش کند. همچنین در حالی که متا سود به ازای هر سهم خود را ۵.۱۶ دلار اعلام کرده است، تحلیلگران انتظار ۴.۷۳ دلار را داشته‌اند.

همچنین متا برای سه‌ماهه سوم درآمدی بین ۳۸.۵ تا ۴۱ میلیارد دلار را پیش‌بینی کرده است. انتظار تحلیلگران نیز ۳۹.۱ میلیارد دلار است.

در مقایسه با سال گذشته نیز، درآمد متا ۲۲ درصد نسبت به سال قبل (۳۲ میلیارد دلار) در طول این سه‌ماهه رشد داشته است. غول فناوری برای چهارمین سه‌ماهه متوالی به رشد بیش از ۲۰ درصدی درآمد خود اشاره کرده است. سود آن نیز ۷۳ درصد افزایش یافته و از ۷.۷۹ میلیارد دلار یا ۲.۹۸ دلار به ازای هر سهم در سال گذشته به ۱۳.۴۷ میلیارد دلار رسید.

کد خبر: ۲۹۷٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha