۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
مقایسه ۱۰ نرم افزارهای حضور و غیاب رایگان ایرانی با نمونه های خارجی، مزایا و معایب

مقایسه ۱۰ نرم افزارهای حضور و غیاب رایگان ایرانی با نمونه های خارجی، مزایا و معایب

انتخاب نرم‌افزارهای حضور و غیاب رایگان ایرانی و خارجی، با قابلیت ها و امکانات گسترده ای که دارند، چالش ها و نگرانی های زیادی را به دنبال دارد.

به گزارش بازار، انتخاب نرم‌افزارهای حضور و غیاب رایگان ایرانی و خارجی، با قابلیت ها و امکانات گسترده ای که دارند، چالش ها و نگرانی های زیادی را به دنبال دارد. از یک سو، نرم‌افزارهای حضورغیاب ایرانی با درک عمیق از محیط سازمان ها و نیازهای کسب‌وکارهای داخلی، قابلیت‌هایی متناسب با فرهنگ سازمانی و قوانین کار ایران را ارائه می‌دهند. از سویی دیگر، نرم‌افزارهای حضور و غیاب خارجی با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا و با تجربه گسترده در بازارهای جهانی، امکانات پیشرفته‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

در این مقاله، به جای تکرار صرف امکانات، به بررسی تخصصی بهترین نرم افزارهای حضور و غیاب رایگان ایرانی و خارجی پرداخته و بر روی ویژگی‌های متمایز و کاربردی هر نرم‌افزار تمرکز خواهیم کرد تا به شما در انتخاب آگاهانه نرم افزارهای رایگان حضور و غیاب کمک کنیم. 

مقایسه انواع نرم افزار حضور و غیاب رایگان

عوامل مهم در انتخاب نرم افزار حضور و غیاب

با توجه به تنوع نرم افزارهای موجود در بازار، انتخاب نرم افزار کاملا متناسب با اولویت های سازمان شما، ممکن است در نگاه اول دلهره آور به نظر بیاید. در انتخاب نرم افزار حضور و غیاب به مشخصاتی مانند تعداد کارمندان، ویژگی‌ها و امکانات، بودجه در نظر گرفته شده  و سهولت استفاده باید دقت نمود. در ادامه هرکدام از این عوامل بررسی می گردد

تعداد کارمند یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب نرم افزار حضورغیاب، تعداد کارمندانی است که باید ورود و خروج‌شان ثبت شود. برخی از نرم افزارها برای شرکت‌هایی با تعداد کارمندان کم ایده آل هست در حالی که برخی دیگر قابلیت ثبت و مدیریت عبور و مرور پرسنل سازمان هایی با صدها یا حتی هزاران کارمند دارند.

امکانات امکانات و ویژگی‌های نرم افزارهای حضور و غیاب بسیار متنوع و طیف وسیعی دارند. برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های رایج نرم افزار حضور و غیاب عبارتند از ثبت ورود و خروج بدون نیاز به انجام کار خاصی و به طور خودکار، مدیریت اضافه کاری و مرخصی، برنامه‌ریزی شیفت های کاری، امکان گزارش‌گیری از امار حضورها، کسرکارها و اضافه کاری و یکپارچه سازی با سیستم های حقوق و دستمزد از مهم ترین امکانات نرم افزارها است.

سهولت استفاده از مهم ترین ویژگی های نرم افزار کنترل تردد،کاربرپسند بودن است و اینکه به راحتی توسط کارمندان و مدیران قابل استفاده باشد. رابط کاربری بهتر است زیرا بصری و ساده بوده. همچنین باید نرم افزار حضورغیاب، آموزش و پشتیبانی کافی در آن تدارک دیده شده باشد.

سازگاری نرم افزار باید با سایر سیستم‌های مدیریت پرسنلی موجود شما مانند سیستم حقوق و دستمزد و سیستم‌های امنیتی، سازگار باشد.

لیست بهترین نرم افزارهای رایگان حضور و غیاب خارجی

در ادامه بهترین نرم افزارهای رایگان حضور و غیاب لیست شده است، نرم افزارهایی مانند Clockify ،Harvest ،Toggl Track ،Time Doctor است.

Clockify

نرم افزار Clockify یک نرم افزار ثبت زمان پرطرفدار است که دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها از جمله ثبت اتوماتیک عبور و مرور، برنامه‌ریزی ورود و خروج، ارائه گزارش دهی و یکپارچه سازی با سایر برنامه های محبوب مانند Google Calendar و Asana است. این نرم افزار نسخه رایگان و هم نسخه‌های تخصصی پولی دارد.

لینک نرم افزار Clockify سایت https//clockify.me/

نرم افزارهای حضور و غیاب رایگان ایرانی

Harvest

Harvest یک نرم افزار حضور و غیاب است که به دلیل رابط کاربری ساده و بصری خود شناخته شده است. این نرم افزار دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها از جمله ثبت ساعات حضور، ثبت مرخصی، کنترل دورکاری به صورت خودکار و تعریف شیفت‌های کاری و ارائه صورتحساب است. نرم افزار Harvest هم به صورت رایگان و هم در نسخه های پولی موجود است.

software Toggl Track

نرم افزار Toggl Track به دلیل سهولت استفاده و طیف گسترده ای از امکانات خاص شناخته شده است. نرم افزار Toggl Track دارای امکاناتی مانند ثبت ورود و خروج  به صورت خودکار و یکپارچه سازی با سایر برنامه های محبوب مدیریت پروژه مانند Trello و Zendesk دارد. نسخه رایگان و نسخه پولی Toggl Track موجود است.

Time Doctor

Time Doctor یک نرم افزار حضور و غیاب است که به نظارت بر فعالیت کارمندان تمرکز دارد. این نرم افزار دارای ویژگی‌هایی مانند ضبط صفحه نمایش، ردیابی وب سایت است. Time Doctor می‌تواند به شما در شناسایی و از بین بردن حواس پرتی و افزایش بهره وری کارکنان کمک کند. Time Doctor فقط نسخه های پولی دارد.

Hubstaff

Hubstaff نرم افزار حضور و غیاب دیگری است که به نظارت فعالیت های کارمندان متمرکز است. این نرم افزار دارای ویژگی هایی مانند ضبط صفحه نمایش، ردیابی وب سایت، ردیابی برنامه و چت داخلی است. Hubstaff می تواند به شما در برقراری ارتباط با کارمندان و ارائه بازخورد در زمان واقعی کمک کند. Hubstaff فقط نسخه  پولی دارد.

بررسی تخصصی نرم افزارهای حضور و غیاب رایگان ایرانی

در ایران نیز، مدیریت دقیق و کارآمد حضور و غیاب کارکنان، نقشی اساسی در ارتقای کارایی و بهبود نظم سازمانی ایفا می‌کند. نرم‌افزارهای حضور و غیاب رایگان به عنوان ابزاری جدید، فرآیند ثبت رفت و امدها را از روش‌های سنتی و ثبت دفتری به طور چشمگیری ساده‌تر و دقیق‌تر می ‌کند. در ایران، در سالهای اخیر، طیف گسترده‌ای از نرم‌افزارهای کنترل تردد به صورت رایگان ارائه می‌شوند که هر کدام مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند.

  1. نرم افزار  دینگ

ویژگی شاخص سادگی و کاربری آسان برای مدیریت حضور و غیاب

دینگ با رابط کاربری روان و  در اصطلاح کاربر پسند، استفاده از  این نرم‌افزار برای همه کاربران با هر سطح از دانش فنی آسان است. دینگ امکان استخراج وتولید گزارش‌های متنوع حضور و غیاب کارکنان را در قالب‌های متنوعی مانند PDF و اکسل فراهم می‌کند. کارکنان با نسخه موبایل دینگ می‌توانند به راحتی و از هر مکانی حضور و غیاب خود را ثبت کنند.

ادرس سایت دینگ https//dingontime.com/

  1. نرم افزار فینتو

فینتو امکان دورکاری بدون نیاز به حضور در محل کار داشته و قابلیت ثبت حضور و غیاب از طریق موبایل دارد. برای تامین امنیت حضور و غیاب، با استفاده از سیستم تشخیص چهره پیشرفته، کنترل تردد صورت می پذیرد. فینتو امکان تعریف سطوح دسترسی و مجوزهای مختلف برای کاربران دارد. همچنین با محاسبه دقیق کارکرد کارکنان، پرداخت حقوق و دستمزد عادلانه شفاف و راحتتر می‌شود.

لینک سایت فینتو https//finto.ir/

نرم افزارهای حضور و غیاب رایگان

  1. افق فراویژن

 افق فراویژن با ارائه نسخه تحت وب و موبایل، دسترسی آسان به اطلاعات حضور و غیاب را در هر زمان و هر مکانی ممکن می‌کند. قیمت افق فراویژن مناسب و مقرون به صرفه است و این گروه با ارائه خدمات خود با قیمتی مناسب، برای کسب و کارهای با بودجه محدود، انتخابی اقتصادی  است. ثبت و تایید آنلاین درخواست‌های مرخصی و ماموریت کارکنان در افق فراویژن ممکن بوده و روند اداری ساده‌تر است. این نرم‌افزار کنترل تردد رایگان با در نظر گرفتن شیفت‌های کاری از پیش تعریف شده، میزان اضافه کار کارکنان را به صورت خودکار محاسبه می‌کند.

لینک دسترسی به افق فرا ویژن https//ofv-co.com/

  1. نرم‌افزار بدون نیاز به دستگاه رادیکال

رادیکال هیچ محدودیتی در تعداد کاربران استفاده کننده نرم‌افزار ندارد. این ویژگی نرم افزار برای سازمان‌های بزرگ با تعداد کارکنان زیاد بسیار کارآمد است. رادیکال بر خلاف برخی نرم‌افزارها، نیازی به دستگاه حضور و غیاب فیزیکی ندارد و از طریق کامپیوتر یا موبایل قابل استفاده است. همچنین امکان تعریف شیفت‌های کاری با جزئیات و الگوهای مختلف را فراهم می‌کند که برای سازمان‌هایی با ساعات کاری غیرمتعارف مناسب است. رادیکال با داشتن یک بانک اطلاعاتی متمرکز، امکان ثبت و مدیریت سوابق حضور و غیاب، مرخصی‌ها، ماموریت‌ها و سایر اطلاعات کارکنان را به صورت یکجا فراهم می‌کند.

ادرس سایت رادیکال https//anbardari.ir/

  1. نرم افزار حضور و غیاب فریار

نرم افزار حضور و غیاب فریار، ابزاری قدرتمند و کارآمد برای مدیریت دقیق تردد و حضور و غیاب پرسنل در سازمان ها و شرکت ها به شمار می آید. این نرم افزار با ارائه طیف وسیعی از امکانات، به مدیران و کارکنان کمک می کند تا فرآیند حضور و غیاب را به طور کارآمدتر، دقیق تر و منظم تر مدیریت کنند. نرم افزار حضور و غیاب فریار، تحت وب بوده و مدیریت مرخصی و غیبت در فریار به طور آنلاین انجام می شود. 

فریار با ثبت دقیق تردد پرسنل از طریق روش های مختلفی مانند کارتخوان، اثر انگشت، تشخیص چهره و رمز عبور، اطلاعات کاملی از ورود و خروج، اضافه کاری ها، مرخصی ها، ماموریت ها و ... را در اختیار مدیران قرار می دهد. گزارش های جامع و متنوع این نرم افزار به مدیران امکان می دهد تا به طور کامل بر حضور و غیاب پرسنل نظارت داشته باشند و از جزئیات تردد، غیبت ها، مرخصی ها و ... اطلاع یابند.

از مزایای برجسته نرم افزار فریار، محاسبه خودکار حقوق و دستمزد بر اساس اطلاعات ثبت شده در سیستم حضور و غیاب است. این قابلیت، فرآیند حقوق و دستمزد را تسهیل و تسریع و به صورت اتوماتیک می‌کند، خطاهای انسانی کمتر شده و در نهایت صرفه جویی قابل توجهی در زمان و هزینه را به همراه دارد.

کنترل تردد پرسنل به بخش های مختلف سازمان یکی دیگر از قابلیت های کاربردی فریار است. این قابلیت به مدیران امکان می دهد تا تردد پرسنل را به بخش های حساس یا ممنوعه کنترل کنند و امنیت و نظم را در محیط کار افزایش دهند. امکان تعریف شیفت های کاری مختلف، امکان ارسال پیام و اطلاعیه به صورت گروهی یا انفرادی به پرسنل و تسهیل از دیگر قابلیت های فریار است.

رابط کاربری ساده و کاربرپسند فریار، پشتیبانی آنلاین و حضوری کامل از سوی تیم مجرب فریار، قیمت مناسب فریار از برتری های این نرم افزار است. در مقایسه با امکانات جامع و کارآمدی که ارائه می دهد، این نرم افزار را به گزینه ای مقرون به صرفه برای سازمان ها و شرکت ها با بودجه های مختلف تبدیل کرده است.

لینک درخواست نسخه رایگان نرم افزار حضور و غیاب فریار

https//faryarsystem.ir/products/

نرم افزار حضور و غیاب رایگان

مقایسه نرم افزارهای حضور و غیاب رایگان ایرانی با نمونه های خارجی

انتخاب نرم افزار حضور و غیاب مناسب برای هر سازمانی، چه در داخل ایران و چه در سایر نقاط جهان، به نیازها و شرایط خاص آن سازمان بستگی دارد. در این بخش به بررسی و مقایسه کلی نرم افزارهای حضور و غیاب رایگان ایرانی با نمونه های خارجی می‌پردازیم تا دیدگاه جامع‌تری به شما در انتخاب ارائه دهیم

مقایسه قابلیت های نرم افزارهای حضور و غیاب ایرانی و خارجی

نرم افزار حضور و غیاب ایرانی، اغلب قابلیت‌های اساسی مانند ثبت ساعت ورود و خروج، محاسبه کارکرد، تعریف شیفت کاری، مدیریت مرخصی و گزارش‌دهی را ارائه می‌دهند. برخی از آنها قابلیت‌های پیشرفته‌تری مانند تشخیص چهره، دورکاری، ردیابی موقعیت مکانی و ادغام با نرم‌افزارهای دیگر را نیز ارائه می‌دهند.

نرم افزارهای حضور و غیاب خارجی، طیف گسترده‌تری از قابلیت‌ها را ارائه می‌دهند، از جمله قابلیت‌های مدیریتی پیشرفته، تجزیه و تحلیل داده‌ها، اتوماسیون فرآیندها، پشتیبانی از دستگاه‌های متنوع و نسخه‌های بین‌المللی.

قیمت نرم افزار حضور و غیاب

نرم افزارهای ایرانی اغلب به صورت رایگان ارائه می‌شوند و مدل‌های تخصصی آنها نیز قیمت مناسب تری دارند.

نرم افزارهای خارجی می‌توانند نسخه آزمایشی رایگان یا نسخه‌های پولی با قیمت‌های متفاوت ارائه داشته باشند. نسخه‌های پولی معمولاً قابلیت‌های بیشتری ارائه می‌دهند.

مقایسه پشتیبانی انواع نرم افزار حضور و غیاب

پشتیبانی نرم افزارهای ایرانی ممکن است فقط به زبان فارسی محدود باشد و از طریق تماس تلفنی، ایمیل یا پورتال آنلاین ارائه شود. پشتیبانی نرم افزارهای خارجی به زبان انگلیسی یا زبان‌های دیگر بوده و از طریق تماس تلفنی، ایمیل، چت آنلاین یا انجمن‌های آنلاین است.

امنیت نرم افزار حضور و غیاب

نرم افزارهای ایرانی باید از نظر امنیتی و رعایت محرمانگی اطلاعات حضور و غیاب کارکنان مورد تایید سازمان ها باشند. معمولاً نرم افزارهای خارجی از استانداردهای امنیتی بالاتری نسبت به نمونه های ایرانی برخوردار هستند و توسط شرکت‌های معتبر ارائه می‌شوند. بسیاری از نرم افزارهای خارجی از استانداردهای امنیتی شناخته‌شده‌ای مانند GDPR و ISO ۲۷۰۰۱ پیروی می‌کنند که تضمین کننده امنیت بالای اطلاعات کاربران است.

مقایسه نرم افزارهای حضور و غیاب رایگان ایرانی با نمونه های خارجی  

نرم افزارهای ایرانی معمولا نسخه های رایگان یا کم هزینه دارند و این نرم افزارها برای سازمان‌هایی که بودجه محدودتری دارند مناسب هست. استفاده از این نرم افزارها برای کارکنانی که توانایی کار با نرم افزار زبان انگلیسی را ندارند آسان‌تر است. این نرم افزارها با قوانین مرخصی و تعطیلات رسمی ایران سازگارتر هستند.

نرم افزارهای خارجی کنترل تردد با دارا بودن قابلیت‌های پیشرفته، در بهبود راندمان و کارایی حضور و غیاب کارکنانتان می توانند موثر باشند. این نرم افزارها می‌توانند به شما در بهبود راندمان و کارایی حضور و غیاب کارکنانتان کمک کنند. قابلیت‌هایی مانند تجزیه و تحلیل داده‌های حضور و غیاب، شناسایی الگوهای رفتاری و اتوماسیون فرآیندهای مرتبط با مرخصی و ماموریت.  شرکت‌های ارائه دهنده این نرم افزارها معمولا تیم پشتیبانی قوی و گسترده‌ای دارند که از طریق راه‌های مختلف مانند چت آنلاین، انجمن‌های آنلاین و دانش‌پایه آنلاین در دسترس هستند.

نرم افزارهای حضور و غیاب منبع باز خارجی

نرم افزارهای حضور و غیاب منبع باز، جایگزینی مقرون به صرفه و قابل تنظیم برای کسب و کارهایی است که به دنبال ردیابی دقیق عبور و مرور و زمانهای  ورود و خروج پرسنل خود هستند. این نرم افزارها در  برخلاف بسیاری از دیگر نرم افزارهای حضور و غیاب تجاری که معمولاً  قیمت بالایی دارند، به صورت نسخه رایگان در اینترنت هستند و کدهای ساختاری انها برای بازنگری و اصلاح توسط کاربران باز است و امکان توسعه و بهبود آنها وجود دارد.

نرم افزارهایی مثل OpenClock ،TimeTrexx ،Clockodo از معروف ترین نرم افزارهای حضور و غیاب منبع باز پرطرفدار است.

OpenClock

از معروف‌ترین نرم افزارهای حضور و غیاب منبع باز OpenClock است که برای کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​طراحی شده است. نرم افزار OpenClock نسخه رایگان و قابل تنظیم دارد اما ممکن است به اندازه برخی از نرم افزارهای تجاری دیگر، کاربرپسند یا دارای ویژگی های کامل نباشد.

TimeTrexx

TimeTrexx برخلاف نرم افزار حضور و غیاب منبع باز قبلی است که برای کسب و کارهای بزرگتر طراحی شده است. TimeTrexx یک نرم افزار رایگان است، اما برای استفاده از برخی از ویژگی های پیشرفته به خرید افزونه های پولی نیاز دارید.

time tracker Clockodo 

Clockodo یک نرم افزار حضور و غیاب منبع باز محبوب دیگر است که به دلیل سهولت استفاده و طیف گسترده ای از ویژگی ها شناخته شده است. این نرم افزار دارای قابلیت یکپارچه سازی با سایر برنامه‌های محبوب مدیریت پروژه مانند Google Calendar و Jira است. نسخه‌های مختلفی از Clockodo ارائه می‌شود.

نکات خرید نرم افزار حضور و غیاب

بسیاری از نرم افزارهای حضور و غیاب ارائه شده، نسخه های آزمایشی رایگان نیز ارائه می دهند. نسخه های دمو و رایگان این امکان را به شما می دهد تا قبل از خرید، بتوانید نرم افزار را امتحان کنید و از متناسب بودن برای سازمان خود مطمئن شوید.

مهم است که به طور مرتب داده های حضور و غیاب خود را پشتیبان گیری کنید. این امر در صورت بروز مشکل در نرم افزار یا از دست رفتن داده ها، به شما امکان می دهد تا اطلاعات خود را بازیابی کنید.

آموزش کارمندان در مورد نحوه استفاده از نرم افزار حضور و غیاب با اهمیت است. این آموزش به آنها کمک می کند تا خودشان به طور دقیق زمان عبور و مرور خود را ثبت کنند و از بروز هرگونه مغایرت یا مسئله‌ای جلوگیری شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مقایسه نرم افزارهای حضور و غیاب گسترده تر به مقاله زیر مراجعه نمایید

https//www.g۲.com/categories/time-attendance

خلاصه مقاله انتخاب نرم افزار حضور و غیاب

قبل از انتخاب هر نرم افزاری توصیه می‌ کنیم از نسخه‌های آزمایشی (در اصطلاح دمو) که معمولا رایگان هستند استفاده کنید و نرم افزارهای مورد نظر را تست کنید تا با امکانات و رابط کاربری آن‌ها آشنا شوید. به امنیت نرم افزار و معتبر بودن شرکت ارائه دهنده آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

سازگاری نرم افزار بسیار مهم است، مطمئن شوید نرم افزار انتخابی با سایر نرم افزارهای مورد استفاده در سازمان (مثل اتوماسیون اداری، حقوق و دستمزد، حسابداری، مدیریت فرایند و ...) قابل ادغام باشد. امیدواریم این اطلاعات به شما در انتخاب نرم افزار حضور و غیاب مناسب برای سازمانتان کمک کند.

انتخاب بهترین نرم افزار حضور و غیاب رایگان به اولویتها، نیازمندی ها و الزامات خاص شما بستگی دارد. عواملی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از تعداد پرسنل، امکانات مورد نیاز، بودجه تخصیص در نظر گرفته شده، تجربه کاربری و سهولت استفاده و سازگاری با سایر سیستم ها.

نتیجه‌گیری

طیف گسترده‌ای از نرم‌افزارهای حضور و غیاب رایگان ایرانی با قابلیت‌های متنوع برای پاسخگویی به نیازهای مختلف سازمانی وجود دارد. در انتخاب نرم‌افزار مناسب، عواملی مانند تعداد کارکنان، نوع شیفت‌های کاری، نیاز به دورکاری، بودجه سازمان و ... را در نظر بگیرید. اگر سازمان شما اطلاعات حساسی ندارد و به امکانات  پیشرفته ای نیاز ندارید، نرم افزارهای ایرانی با قیمت هایی به مراتب مناسب تر و امکان سفارش نسخه های قابل تغییر، گزینه های مناسب تری است.

کد خبر: ۲۹۷٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha