۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۹
همه چیز درباره «ارز اربعین» | فقط افراد بالای پنج سال متقاضی شوند
بازار بررسی کرد؛

همه چیز درباره «ارز اربعین» | فقط افراد بالای پنج سال متقاضی شوند

سمنان- ارز اربعین و نحوه دریافت آن یکی از مهمترین موضوعاتی است که این روزها در استان سمنان پیرامون آن بحث می شود.

بازار، گروه استان ها: اربعین نزدیک است و این روزها مردم در حال نام نویسی در سامانه مرتبط با حج و زیارت و تدارک این سفر معنوی هستند. سفری که به واسطه خروج از ایران، مانند هر سفر دیگری، مقوله ارز در آن، اهمیت پیدا می کند.

حالا اما چند سالی است که بانک ها برای اربعین ارز مخصوص تخصیص داده اند و مردم می توانند از این ارزها بهره مند شوند اما به هر صورت این ارزها محدودیت ها و همچنین مسائل مرتبط با خود را نیز دارد و در یک کلام، آن را به هرکسی نمی دهند.

اما شرایط دریافت ارز اربعین چیست؟ مردم چقدر می توانند ارز بگیرند و آیا اگر پدر و مادر خانواده توانستند ارز دریافت کنند دیگر به فرزندان شان ارز نمی دهند؟ در زبان ساده باید گفت که شرایط ارز اربعین مصوبه و دستور العملی ملی است که در سراسر کشور از جمله استان سمنان اعمال می شود و ما امروز نگاهی به این امر داشته ایم.

تعیین شعب بانکی

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره موضوعات مرتبط با ارز اربعین بیان کرد: ارز اربعین در هفت بانک استان سمنان شامل ملی، پست بانک، ملت، صادرات، تجارت، سپه و پارسیان داده می شود.

هر زائر اربعین ۲۰۰ هزار دینار عراق به نرخ فروش اسکانس مرکز مبادله ارز و طلای ایران به نرخ روز دریافت خواهد کرد

حمید رضا عرب با بیان اینکه این بانک ها ۵۰ شعبه منتخب را در سراسر استان سمنان مشخص کرده اند که در آنها ارز اربعین را به مردم می دهند، افزود: تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ توزیع ارز اربعین در استان سمنان صورت خواهد گرفت.

وی افزود: برای رفاه زائران سامانه های غیر حضوری هم برای این امر پیش بینی شده است که برای مثال در بانک های ملی و پست بانک از بستر پیام رسان بقیع ثبت نام صورت می گیرد.

ثبت نام باید کامل شود

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان سمنان با اشاره به اینکه این سامانه ها به افراد زمان و نوبت مراجعه به بانک ها را خواهند داد تا مردم در وقت و انرژی خودشان هم صرفه جویی کنند، تاکید کرد: در بانک سپه نیز این اتفاق در پیام رسان روبیکا صورت می گیرد.

عرب با بیان اینکه بانک ملت این اقدام را با صورت غیرحضوری در پیشخوان الکترونیک ملت صورت خواهد داد، بیان کرد: بانک تجارت از سامانه خود و بانک صادرات از درگاه سیپینو و بانک پارسیان از آی گپ برای ثبت نام زائران در راستای دریافت ارز اربعین بهره می گیرند.

ارز اربعین هیچ محدودیتی برای فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی کند

وی افزود: هر زائر اربعین ۲۰۰ هزار دینار عراق به نرخ فروش اسکانس مرکز مبادله ارز و طلای ایران به نرخ روز دریافت خواهد کرد و افراد بالای پنج سال نیز می توانند از ارز اربعین بهره مند شوند.

شرایط اعطای ارز اربعین

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان سمنان با بیان اینکه ارز اربعین فقط به نفراتی تعلق می گیرد که متولد اول شهریورماه ۹۸ به قبل باشند ، گفت: ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه یا برگه تردد اربعین و ثبت نام در سامانه سماح برای دریافت ارز اربعین الزامی است .

عرب بیان کرد: برای رفاه سرپرست خانوارها نیز تدبیر شده که مردم در مراجعه بتوانند برای خودشان و همسر و فرزندانشان هم ارز بخرند که دیگر آنها نیاز به طی فرایند تامین و تهیه ارز نباشند و اینطور در وقت و انرژی هم صرفه جویی صورت گیرد. منتها شرط این امر آن است که متقاضیان تمام مدارک هویتی خود و خانواده شان را همراه داشته باشند

وی با بیان اینکه نکته دیگر این است که ارز اربعین هیچ محدودیتی برای فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی کند، افزود: بانک ها نیز مکلف به همکاری با زائران اربعین در اختصاص این ارزها هستند.

کد خبر: ۲۹۷٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha