۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸
می‌خواهیم در بازار خودرو یکی از پنج شرکت برتر جهان باشیم
مدیرعامل شیائومی:

می‌خواهیم در بازار خودرو یکی از پنج شرکت برتر جهان باشیم

طبق گفته «لی جون»، مدیرعامل شیائومی، این شرکت چینی قصد دارد در زمانی مناسب خودرو SU۷ خود را به صورت جهانی عرضه کند.

به گزارش بازار، در جریان المپیک ۲۰۲۴ پاریس، «لی جون»، مدیرعامل شیائومی به فرانسه رفت و در آنجا با برخی از طرفداران گفتگو کرد. یکی از آن‌ها پرسید که آیا امکان دارد که طرفداران، خودرو SU۷ را قبل از سال ۲۰۳۰ در فرانسه تهیه کنند؟ او در پاسخ ورود شیائومی به این بازار را تأیید کرد، و گفت این شرکت می‌خواهد به یکی از پنج تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان تبدیل شود.

به گزارش «IThome»، لی جون در پاسخ به سؤال یکی از افراد درباره زمان ورود ماشین‌های شیائومی به فرانسه گفت:

«خوب، هدف ما این است که در بازار خودرو بین پنج شرکت برتر جهان باشیم؛ بنابراین قطعاً در زمان مناسب وارد بازار جهانی خواهیم شد.»

شیائومی موتورز اولین خودروی برقی خود را در ماه مارس سال جاری میلادی عرضه کرد. شیائومی SU۷ به‌عنوان «سدانی با فناوری زیست‌محیطی با عملکرد بالا در کلاس C» شناخته می‌شود و در انواع دوموتوره و تک‌موتوره عرضه می‌شود. همچنین دو گزینه باتری مختلف وجود دارد: ۷۳.۶ کیلووات‌ساعت و ۱۰۱ کیلووات‌ساعت. قیمت این خودرو ۲۱۵۹۰۰ یوان (۲۹۷۳۶ دلار) تا ۲۹۹۹۰۰ یوان (۴۱۳۰۷ دلار) است.

اهداف بلندپروازانه شیائومی در زمینه تولید و عرضه خودرو SU۷

شیائومی در ماه ژوئن (خرداد-تیر ۱۴۰۳) بیش از ۱۰,۰۰۰ خودروی برقی فروخته است. همچنین گزارش‌شده که این شرکت میزان تولید را افزایش داده تا دوره انتظار مشتریان را کوتاه کند. در ماه ژوئن، این شرکت اعلام کرد که برای برآورده‌کردن تقاضا، برپایی دو شیفت کاری را در دستور کار قرار داده است. هدف فعلی شیائومی تحویل ماهانه ۱۰۰۰۰ دستگاه خودروی SU۷ است و هدف بلندمدت برای سال ۲۰۲۴ نیز بلندپروازانه خواهد بود؛ این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری، بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه بفروشد.

با افزایش ظرفیت تولید و تحویل شتابان شیائومی SU۷، تاکنون بیش از ۳۰,۰۰۰ دستگاه تحویل داده شده است. یک گزارش همچنین حدس می‌زند که هدف تحویل ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه می‌تواند در نوامبر (آبان-آذر ۱۴۰۳) محقق شود. همچنین انتظار می‌رود این شرکت ۲۲۰ فروشگاه جدید در ۵۹ شهر در سراسر چین افتتاح کند. باید دید که در صورت ورود خودروهای این شرکت چینی در بازارهای جهانی، تا چه حد این دستگاه‌ها می‌توانند با استقبال مردم سراسر دنیا مواجه شود.

کد خبر: ۲۹۷٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha