۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
دلیل کاهش قیمت بیت کوین تا محدوده ۶۶٬۰۰۰ دلار چه بود؟

دلیل کاهش قیمت بیت کوین تا محدوده ۶۶٬۰۰۰ دلار چه بود؟

قیمت بیت کوین در ۲۹ جولای (۸ تیر) پس از انتقال ۲ میلیارد دلار BTC توسط دولت ایالات متحده آمریکا، کاهش شدیدی را تجربه کرد و به محدوده ۶۶٬۳۰۰ دلار رسید.

به گزارش بازار، داده‌های وب سات «Arkham Intelligence» نشان می‌دهد که دولت ایالات متحده آمریکا ۲۹٬۸۰۰ بیت کوین ⮟ BTC: $66895.5 را به آدرسی ناشناس و بدون سابقه تراکنش قبلی در ۲۹ جولای (۸ تیر) منتقل کرده است.

این آدرس سپس ۱۹٬۸۰۰ و ۱۰٬۰۰۰ بیت کوین را به دو آدرس مختلف ارسال کرد. این حرکت غیرمنتظره باعث شده‌ است که سرمایه‌گذاران نسبت به فروش احتمالی BTC توسط آمریکا نگران شوند.

تحلیلگران Arkham Intelligence حدس می‌زنند که ۱۰٬۰۰۰ بیت کوین (به ارزش تقریباً ۶۷۰ میلیون دلار) احتمالاً به متولی‌هایی منتقل شده‌ است که خدمات مربوط به نگهداری ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد.

تاریخ نشان داده‌ است که چنین تراکنش‌هایی اغلب قبل از فروش BTC انجام می‌شود و معمولاً نااطمینانی جدیدی در بازار ایجاد می‌کند. این بار هم تفاوتی نداشت و ارزش بیت کوین تقریباً ۵ درصد کاهش یافت و از سطح ۷۰٬۰۰۰ دلار به محدوده ۶۶٬۳۰۰ دلار رسید.

دو روز پس از سخنرانی ترامپ

زمان این انتقال توجه معامله‌گران را به خود جلب کرده؛ زیرا تنها دو روز پس از آن رخ می‌دهد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، از برنامه خود برای ایجاد «ذخایر ملی استراتژیک بیت کوین» رونمایی کرد.

در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴، ترامپ وعده داد که دولت کل ۲۱۰٬۰۰۰ BTC خود را حفظ می‌کند. همین مسئله احتمالاً باعث شد حساسیت بازار نسبت به اقدامات دولت آمریکا افزایش یابد.

سپس سناتور سینتیا لومیس (Cynthia Lummis) پیشنهادی را در همین راستا به دولت آمریکا ارائه کرد. این اخبار باعث شد قیمت بیت کوین به محدوده ۷۰٬۰۰۰ دلار برگردد.

وزارت دادگستری آمریکا هنوز به این اخبار واکنشی نشن نداده‌ است. با این حال، سرویس مارشال‌های ایالات متحده (USMS) اخیراً قراردادی را با کوین بیس منعقد کرده تا مدیریت و فروش ذخایر خود را به آن بسپارد.

واکنش بازار ارزهای دیجیتال

جامعه ارزهای دیجیتال به سرعت به این خبر واکنش نشان داد و اکثر آن‌ها از زمان‌بندی این حرکت انتقاد کردند. مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل شرکت Galaxy Digital، گفت: انتقال بیت کوین توسط آمریکا دو روز پس از تعهد ترامپ مبنی بر عدم جابه‌جایی آن‌ها احمقانه است!!!!

رابرت سالوادور (Robert Salvador)، مدیرعامل شرکت دیجی‌بیلد (Digibuild)، هم اعلام کرد که بایدن، دو روز پس از سخنرانی ترامپ بیت کوین را جابه‌جا کرده تا به قیمت و سرمایه‌گذاران آن آسیب برساند. دنیس پورتر (Dennis Porter)، یکی از بنیانگذاران شرکت Satoshi Action Fund، هم اعلام کرد: من نمی‌توانم به طور رسمی این مسئله تایید کنم اما شنیده‌ام که یک کشمکش داخلی در دولت آمریکا بر سر اینکه چه کسی بیت کوین را نگه می‌دارد، وجود دارد. چند روز پس از شنیدن این موضوع، ۲ میلیارد دلار بیت کوین به یک کیف پول جدید منتقل شده است.

از سوی دیگر آدام کوکران (Adam Cochran)، سرمایه‌گذار مشهور بازار، از معامله‌گران خواست تا آرامش خود را حفظ کنند. او خاطرنشان کرد که چنین نقل و انتقالاتی بین کیف پول و متولیان امری عادی است و لزوماً نشان‌دهنده فروش نیست. این تحلیلگر خاطرنشان کرد: هر زمان که حجم زیادی از بیت کوین جابه‌جا می‌شود، شما عصبانی می‌شوید.

ماه گذشته هم اخبار مربوط به انتقال BTC توسط دولت آلمان باعث شد قیمت بیت کوین به شدت کاهش یابد. این کشور سپس کل ذخایرِ ۵۰٬۰۰۰ BTC خود را در مدت چند هفته به فروش رساند.

کاهش قیمت بیت کوین به خاطر تراکنش‌های آمریکا

کاهش قیمت بیت‌ ‌کوین به خاطر تراکنش‌های آمریکا

کد خبر: ۲۹۷٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha