۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
معرفی ۳ آلت کوین که از لحاظ تکنیکال در شرایط خوبی قرار دارند

معرفی ۳ آلت کوین که از لحاظ تکنیکال در شرایط خوبی قرار دارند

بیت کوین در تلاش است خود را به محدوده ۷۰٬۰۰۰ دلار برساند و اگر این اتفاق بیفتد، ۳ آلت کوین می‌توانند عملکرد خوبی داشته‌ باشند.

به گزارش بازار، قیمت بیت کوین ⮝ BTC: $۶۹۵۰۵.۲ از کف محلی خود به صورت شارپی رشد کرده است. این امر نشان می‌دهد که احساسات بازار نسبت به آن مثبت شده‌ و فشار خرید این ارز دیجیتال در کف بیشتر شده است.

اکنون سوال این جا است که اگر قیمت بیت کوین بتواند به ۷۰٬۰۰۰ دلار برسد، فشار خرید کدام آلت کوین ها هم افزایش پیدا می‌کند؟

۱. ریپل

قیمت ریپل ⮝ XRP: $۰.۶۰۹۶۱ در چند روز گذشته بین ۰.۵۷ دلار تا ۰.۶۴ دلار در نوسان بوده‌ است. این امر نشان‌دهنده عدم قطعیتِ معامله‌گران نسبت به جهت بعدی حرکت آن است.

نمودار روزانه قیمت ریپل آلت کوین

نمودار روزانه قیمت ریپل

رشد میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۵۷ دلار) و قرار داشتن RSI در محدوده مثبت نشان‌دهنده برتری فشار خرید ریپل است. خریداران این آلت کوین برای آنکه بتوانند XRP را به محدوده ۰.۷۴ دلار برسند، باید آن را به بالای ۰.۶۴ دلار رسانده و موقعیت آن را در این محدوده حفظ کنند. با این حال احتمالاً ریپل در این سطح با فشار فروش زیادی روبه‌رو می‌شود.

اما اگر در کوتاه‌مدت قیمت ریپل کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه صعودی بی‌اعتبار می‌شود. در این صورت ریپل برای مدت بیشتری در رنج ۰.۴۱ دلار تا ۰.۶۴ دلار در نوسان خواهد بود.

نمودار ۴ ساعته قیمت ریپل

نمودار ۴ ساعته قیمت ریپل

در نمودار ۴ ساعته هر دو میانگین متحرک ریپل تقریبا صاف شده‌اند و اندیکاتور RSI در نزدیکی نقطه میانی قرار دارد. این امر نشان می‌دهد بین عرضه و تقاضای XRP تعادل برقرار است. در نتیجه اگر قیمت ریپل بالای محدوده ۰.۶۱ دلار باقی بماند، معامله‌گران سعی می‌کنند آن را به ۰.۶۴ دلار برسانند.

از طرف دیگر اگر قیمت ریپل به زیر میانگین‌های متحرک خود برسد، فروشندگان سعی می‌کنند آن را به حمایت ۰.۵۷ دلار برسانند. روند بعدی این آلت کوین پس از شکسته‌ شدن‌ مقاومت ۰.۶۴ یا حمایت ۰.۵۷ دلار مشخص می‌شود.

۲. کسپا

معامله‌گران در ۲۷ جولای (۶ مرداد) تلاش کردند قیمت کسپا را به بالای مقاومت سربار ۰.۱۹ دلار برسانند. با این حال تلاش آن‌ها به خاطر افزایش فشار فروش کسپا متوقف شد

نمودار روزانه قیمت کسپا آلت کوین

نمودار روزانه قیمت کسپا

در مسیر نزولی، میانگین‌های متحرک حمایت‌های کلیدی هستند که باید به آن‌ها توجه کرد. رشد قوی کسپا بعد از رسیدن‌ به میانگین‌های متحرک نشان می‌دهد احساسات هولدرهای آن همچنان مثبت باقی مانده و معامله‌گران در سطوح پایین‌تر مشغول خرید هستند. این اتفاق چشم‌انداز شکست سطح ۰.۱۹ دلار را تقویت می‌کند و در نتیجه قیمت کسپا می‌تواند تا محدوده ۰.۲۴ دلار افزایش پیدا کند.

اما اگر قیمت کسپا پایین آمده و به زیر میانگین‌های متحرک آن برسد، نشان‌دهنده این خواهد بود که معامله‌گران ناامید شده‌اند. در این صورت قیمت کسپا می‌تواند تا حمایت قدرتمند خود در ۰.۱۴ دلار کاهش پیدا کند.

نمودار ۴ ساعته قیمت کسپا

نمودار ۴ ساعته قیمت کسپا

در نمودار ۴ ساعته کسپا یک الگو مثلث صعودی تشکیل شده که با بسته شدن کندل کسپا بالای محدوده ۰.۲۰ دلار تکمیل می‌شود. هدف این ساختار صعودی در سطح ۰.۲۴ دلار قرار دارد.

مهم‌ترین حمایت‌های کسپا در روند نزولی، میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای و خط روند صعودی است. اگر قیمت کسپا بعد از رسیدن‌ به این خط روند صعودی رشد کند، نشان‌دهنده این موضوع خواهد بود که قیمت آن می‌تواند برای مدت بیشتری در این مثلث نوسان داشته باشد.

اگر فروشندگان قصد دارند کنترل بازار را در دست بگیرند، باید بتوانند قیمت کسپا را به زیر خط روند صعودی برسانند. در صورت موفقیت آن‌ها، ساختار صعودی مذکور بی‌اعتبار می‌شود. در نتیجه فشار فروش کسپا سرعت بیشتری گرفته‌ و قیمت آن می‌تواند به محدوده ۰.۱۶ دلار و یا حتی ۰.۱۴ دلار برسد.

۳. استکس

قیمت استکس در ۱۵ جولای (۲۵ تیر) به بالای خط روند نزولی موجود در نمودارش رسید. این امر نشان داد روند نزولی آن احتمالاً به پایان رسیده‌ است.

نمودار روزانه قیمت استکس آلت کوین

نمودار روزانه قیمت استکس

میانگین‌های متحرک این آلت کوین یک تقاطع صعودی تشکیل داده‌اند و RSI آن در ناحیه مثبت قرار دارد. این موارد نشان می‌دهد معامله‌گران صعودی به نسبت در برتری قرار دارند. برای آنکه الگوی سر و شانه معکوس تکمیل شود، معامله‌گران می‌بایست قیمت استکس را به بالای خط گردن الگوی مذکور برسانند. در این صورت قیمت استکس می‌تواند به محدوده ۲.۵۰ دلار و سپس به هدف این الگو در ۲.۶۵ دلار برسد.

اما اگر فروشندگان می‌خواهند از روند صعودی استکس جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت آن را به زیر میانگین‌های متحرک برسانند. علاوه بر این فشار فروش استکس ممکن است در پایین محدوده ۱.۶۵ دلار تشدید شود.

نمودار ۴ ساعته قیمت استکس

نمودار ۴ ساعته قیمت استکس

نمودار ۴ ساعته استکس نشان می‌دهد که معامله‌گران توانسته‌اند قیمت آن را به بالای ۲ دلار برسانند اما در حفظ سطوح بالا ناکام مانده‌اند. اگر قیمت استکس بعد از رسیدن‌ به میانگین‌های متحرک رشد کند، تلاش معامله‌گران برای رساندن‌ آن به بالای محدوده ۲ دلار تشدید می‌شود. در این صورت استکس ممکن است حرکت صعودی جدیدی را به سمت محدوده ۲.۵۰ دلار آغاز کند.

از سوی دیگر بسته شدن کندل ۴ ساعته استکس در زیر میانگین‌های متحرک آن، باعث می‌شود قیمت این آلت کوین به محدوده ۱.۷۲ دلار و یا حتی ۱.۶۵ دلار برسد. انتظار می‌رود این سطح فشار خرید زیادی را از طرف معامله‌گران جذب کند.

کد خبر: ۲۹۷٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha