۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار «آب و راه عشایری» به هر استان اختصاص یافت
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار «آب و راه عشایری» به هر استان اختصاص یافت

سمنان- میزبان، معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایری کشور گفت: هر استان در سال جاری به صورت مساوی مبلغ ۳۶۵ میلیارد تومان را در راستای بهسازی راه‌ها و آبرسانی عشایری، دریافت خواهد کرد.

مهدی میزبان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه تامین آب به دو روش سیار و پایدار برای عشایر کشور در دستور کار سازمان عشایری قرار دارد، تاکید کرد: برای اجرای طرح های آبرسانی چه از طریق سیار و چه لوله کشی و طرح های آبرسانی، اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی افزود: بر اساس قانون توازن همچنین در سال ۱۴۰۳ و در راستای تامین آب شرب و راه عشایری و روستایی تقریباً به صورت مساوی به هر استان ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار از طریق سازمان برنامه بودجه کشور تخصیص داده شده است.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایری کشور با بیان اینکه این اعتبارات تخصیص داده شده و در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد، تاکید کرد: عشایر متناسب با جمعیت انسانی و دام و حوزه استقرار در ییلاق و قشلاق هم در راه و هم آب از این اعتبارات موسوم به توازن ۲ سهم دارند.

میزبان با بیان اینکه برخی استان های کشور این سهم را بررسی، برآورد و برای خدمت رسانی به امور عشایری اختصاص داده اند به ویژه تامین آب شرب و مرمت و نگهداری راه ها، و برخی دیگر استان ها هنوز این کار را صورت نداده اند، افزود: امیدواریم که در استان سمنان نیز این اقدامات در اسرع وقت انجام شود.

وی با بیان اینکه یک اعتبار نیز از تبصره الف بند شش برای آبرسانی سیار عشایری نیز وجود داشت که متاسفانه این خط اعتباری قطع شده است، تاکید کرد: این اعتبارات در قانون توازن ۲ اما دیده شده است و لذا این اعتبارات حق عشایر بوده و حتماً می بایست امور عشایری استان ها به موضوع ورود کرده و اعتبارات را پیگیری کنند تا تخصیص یابد.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایری کشور همچنین بیان کرد: ۱۵۰ هزارتن نهاده در مناطق عشایری با دستور وزیر جهاد کشاورزی اختصاص داده شده که این موضوع هم می تواند خبر خوشی برای عشایر در سراسر کشور باشد.

کد خبر: ۲۹۷٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha