۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱
سیاست مسکن ملی تداوم خواهد داشت|راه‌ و شهرسازی استان زنجان جزو استان‌های پیشرو در ساخت مسکن
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

سیاست مسکن ملی تداوم خواهد داشت|راه‌ و شهرسازی استان زنجان جزو استان‌های پیشرو در ساخت مسکن

زنجان-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: با توجه به شهادت رئیس‌جمهور سیاست مسکن  تداوم خواهد داشت و اطمینان می‌دهیم که با این سرعت و همتی که آغاز شده حتما این سیاست ادامه‌دار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بازار، جعفر قزوینیان شامگاه شنبه درنشست خبری و تجلیل از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت:در کنار کارهای روزمره و سیاست‌های سازمانی که وزارت راه‌وشهرسازی دارد، بحث نهضت ملی مسکن یک وظیفه سنگین‌تری را بر دوش راه‌وشهرسازی استان‌ها انداخته است.

وی ابراز داشت: ساخت یک میلیون واحد در جهار سال جز سیاست‌های بالادستی راه‌وشهرسازی است که این امر به نوعی در استان‌ها نیز خود را نشان می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: خوشبختانه راه‌ و شهرسازی استان زنجان جزو استان‌های پیشرو در این زمینه است و ای موفقیت همچنان تداوم دارد.

قزوینیان تاکید کرد: اجرای همه پروژه‌ها دچار تاخیر هستند و با کمک همه دستگاه‌های اجرایی با تمام توان ساخت و تکمیل پروژه های حوزه مسکن را پیش خواهیم گرفت.

وی افزود: در همین یک ماه گذشته با توجه به ساختاری که در حوزه نهضت ملی مسکن در راه‌ و شهرسازی استان وجود دارد بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته اقدامات جدی‌تری را نسبت به ماه‌های گذشته داشتیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن بزرگ‌ترین طرح عمرانی در حال اجرای کشور است،گفت: سهم زنجان از این طرح ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد است که از این تعداد واحد شهری ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد و ۲۰ هزار واحد نیز روستایی است.

مسکن و ضرورت احداث آن یکی از نیازهای مشهود در کشور است

قزوینیان تاکید کرد: ۲۷ هزار واحد حمایتی در بین ۴۸ هزار واحد داریم که از این تعداد ۲۰ هزار واحد عملیاتی شده است و متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها ۷۰ درصد است.

وی افزود: ۷ هزار واحد حمایتی در استان هنوز عملیاتی نشده و دلیل این امر نیز تأمین نشدن زمین است که در این حوزه نیز فعالیت‌های چشمگیری طی سال گذشته و امسال انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: نیاز سالانه استان زنجان به مسکن ۱۲ هزار واحد در سال است اما با توجه به اینکه در چند سال ساخت مسکن مسکوت ماند این نیاز بیشتر شده است.

وی با یادآوری اینکه سهم استان از برنامه چهار ساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی خواهد بود، گفت: برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی مشخص شده و در محلات با هدف بازآفرینی شهری نیز ۹ هزار و ۲۱ واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: با توجه به شهادت رئیس‌جمهور سیاست مسکن تداوم خواهد داشت و اطمینان می‌دهیم که با این سرعت و همتی که آغاز شده حتما این سیاست ادامه‌دار خواهد بود و با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم انجام شده و امکان این نیست که به عقب بازگردیم؛ مسکن و ضرورت احداث آن یکی از نیازهای مشهود در کشور است که این مسیر با توان و قدرت بیشتر و تجربه افزون‌تر ادامه خواهد یافت.

کد خبر: ۲۹۷٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha