۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱
راه‌اندازی ۵۰ مدرسه تولید و مهارت با حمایت بنیاد برکت

راه‌اندازی ۵۰ مدرسه تولید و مهارت با حمایت بنیاد برکت

مسئول قرارگاه بنیاد برکت با اشاره به اینکه قرار است ۵۰ مدرسه تولید و مهارت تا سال تحصیلی آینده پذیرای دانش آموزان باشد، عنوان کرد: ۱۶ مدرسه تولید و مهارت نیز در سال گذشته فعال بوده است.

به گزارش بازار، حمید سلیمی مسئول قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد برکت در گفتگو با روابط عمومی بنیاد برکت بیان کرد: طرح مدرسه تولید و مهارت، الگوی جدید آموزش مهارت به دانش‌آموزان در مقطع متوسطه اول در بستر مدارس دولتی مناطق کم‌برخوردار است که با هدف افزایش سطح مهارت آموزش دانش‌آموزان، ترویج فرهنگ تولید و آشنایی با مهارت‌ها و افزایش خلاقیت انگیزه وامید به آینده در مناطق کم برخوردار پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی ۵۰ مدرسه تولید و مهارت در مرحله الگوسازی در دستور کار قرارگاه عدالت آموزشی قرارگرفته است گفت: تا کنون ۱۶ مدرسه تولید مهارت آماده بهره‌برداری در ۷ استان کشور است که با شناسایی‌های صورت گرفته در سال تحصیلی جدید تعداد مدارس تحت پوشش به ۵۰ عدد افزایش خواهد یافت.

سلیمی افزود: مدرسه تولید و مهارت یک الگوی تحولی ویژه مهارت‌آموزی برای کل کشور با اولویت اقدام در مناطق کم برخوردار با استفاده از ظرفیت معلمان جهادگر و گروه‌های مردمی است.

دانش‌آموزان با توجه به اقیلم منطقه خود، استعداد و علاقه و مهارت‌های متفاوتی از جمله قالیبافی، کشاورزی، دامداری، پرورش گلخانه‌ای و نانوایی را آموزش می‌بینند.

او اظهار کرد: این مهارت‌ها در کنار دروس آموزش و پرورش است تا دانش‌آموزان پس از اتمام دوران تحصیل بتوانند کسب وکاری راه‌اندازی و درآمد و مهارت داشته باشند.

سلیمی افزود: معلمان و مدیران این مدارس هم توسط قرارگاه عدالت آموزشی تحت حمایت و آموزش قرار گرفته‌اند، به عنوان نمونه سال گذشته رویداد از مهارت تا تولید در این بخش در استان تهران برگزار شد.

کد خبر: ۲۹۷٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha