۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳
میادین نفتی و گازی اسرائیل در بانک اهداف یمنی‌ها قرار گرفت

میادین نفتی و گازی اسرائیل در بانک اهداف یمنی‌ها قرار گرفت

در پی حمله اخیر اسرائیل به بندر الحدیده، صنعاء بانک اهداف خود در مرحله پنجم نبرد را گسترش داده است.

به گزارش بازار، نیروهای مسلح یمن با اعلام تل‌آویو به عنوان شهر «ناامن» و انجام نخستین عملیات پهپادی خود در قلب این شهر در روز جمعه گذشته، «مرحله پنجم» از عملیات نظامی در حمایت از نوار غزه را کلید زدند.

انصارالله یمن در این مرحله که از ماه می گذشته برای آن تدارک دیده‌اند، به دنبال گسترش دامنه فعالیت‌های نظامی دریایی خود و هدف قرار دادن دورافتاده‌ترین نقاط در فلسطین اشغالی است.

منابع آگاه نظامی و سیاسی در صنعاء در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی الاخبار تصریح کردند که همه عملیات‌های آتی یمن به صورت انفرادی نخواهد بود، بلکه به صورت مشترک با برخی جنبش‌های مقاومت _ بدون ذکر هویت آنها_ صورت خواهد گرفت و حجم و سرعت این عملیات‌های مشترک تمام دفاعات دشمن اسرائیل را سردرگم خواهد کرد و محاصره آن را تشدید می‌کند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن محمد علی الحوثی نیز روز گذشته طی پستی در شبکه اجتماعی X از آمادگی برای انجام عملیات‌های مشترک با همه جنبش‌های مقاومت خبر داد و با هشتگ «محور الاقصی» نوشت: «پنج یگان».

به گفته منابع نزدیک به انصارالله، منظور از ۵ یگان، محورهای مقاومت در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن است.

روزنامه الاخبار در ادامه نوشت که بر اساس اطلاعات اولیه‌، ویژگی‌های مرحله پنجم عملیات یمن کاملاً با مراحل قبلی متفاوت است، نیروهای صنعاء در این مرحله به دنبال تحمیل قواعد درگیری جدید که شامل غافلگیری هستند و در همین راستا، علاوه بر تشدید حملات علیه کشتی‌های اسرائیلی یا مرتبط با این رژیم، عملیات‌های غافلگیرانه را در مناطقی که تاکنون به آن دسترسی نیافته‌اند، انجام خواهند داد که تأثیر زیادی بر توانایی‌های نظامی و دفاعی دشمن اسرائیل خواهد گذاشت.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود که مرحله پنجم شامل غافلگیری‌هایی در حوزه صنایع نظامی و رونمایی از تسلیحات جدیدی در میدان نبرد باشد.

وزیر دفاع یمن سرتیپ محمد العاطفی اسرائیل را به وارد آوردن ضرباتی دردناک طی مرحله آتی و تحمیل معادلات نظامی منطقه‌ای بی‌سابقه تهدید کرده است.

وی روز دوشنبه تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن در آماده‌باش کامل برای اجرای دستورات رهبر انصارالله هستند. از سوی دیگر، منابع آگاه نظامی می‌گویند که مرحله جدید این تشدید تنش با مقدمه‌ای برای نبرد «وعده آخرت» با رژیم صهیونیستی خواهد بود و پس از آن مرحله ششم اجرا خواهد شد.

به گفته این منابع، مرحله پنجم عملیات یمن با دقت بالایی برای رسیدن به اهداف راهبردی آغاز شده، یک اتاق عملیات مشترک با محور مقاومت وجود دارد که در آن داده‌ها، اطلاعات و به‌روزرسانی‌های نظامی تبادل می‌شوند.

بر اساس این گزارش، تسلیحاتی که برای این مرحله تدارک دیده شده، پیشرفته، باکیفیت و دوربرد است. این تسلیحات بر اساس جدیدترین تکنولوژی‌های نظامی تولید شده و سامانه‌های پدافندی دشمن امکان رهگیری آن را ندارند. این تسلیحات دارای قابلیت بالایی در مانور و پنهان ماندن از دید رادارهای دشمن هستند.

به گفته منابع آگاه، در این مرحله از موشک‌های سریع و نقطه‌زن استفاده خواهد شد. برخی از این موشک‌ها امتحان خود را در هدف قرار دادن مواضع دشمن در عمق اراضی اشغالی فلسطین پس داده‌اند و سامانه «ختس» (پیکان) اسرائیل در رهگیری آنها ناکام مانده است.

روزنامه الاخبار در ادامه نوشت که اهداف تعیین شده برای این مرحله، اعم از نظامی، امنیتی و اقتصادی ویژه است و در پی حمله اسرائیل به بندر الحدیده، به بانک اهداف نیروهای مسلح یمن افزوده شده است.

نیروهای صنعاء در مورد محدوده عملیات و نوع اهداف در «مرحله پنجم» تصمیمات لازم را اتخاذ کرده‌اند و به موازات گسترش و تشدید عملیات‌های خود در دریای مدیترانه و اقیانوس هند و افزودن بنادر جدید رژیم صهیونیستی به بانک اهدافشان مانند بندر اشدود، بندر نفتی عسقلان، حملات خود علیه بندر حیفا را تشدید خواهند کرد.

به گفته منابع آگاه، حمله جنگنده‌های اسرائیل به بندر الحدیده و به آتش‌کشیدن انبارهای سوخت آن موجب شد تا صنعاء، میدان گاز طبیعی «لویاتان» در دریای مدیترانه واقع در غرب حیفا، میدان «تمار»، میدان «شمن» در دریای مدیترانه و میدان «زوها» در بحرالمیت را در بانک اهداف خود قرار دهد و چند نیروگاه رژیم صهیونیستی از جمله نیروگاه‌های برق «اوروت رابین»، «روتنبرگ»، «اشکول» و حیفا و ده‌ها انبار نفت این رژیم را به بانک اهدافش اضافه کند. علاوه بر این قصد دارد که تمام کمک‌های نفتی به دشمن صهیونیستی از طریق دریای مدیترانه، از سوی جمهوری آذربایجان و قزاقستان را هدف قرار دهد.

کد خبر: ۲۹۶٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha