۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
چرا با وجود تایید ETFهای اسپات اتریوم بازار رشد نکرد؟

چرا با وجود تایید ETFهای اسپات اتریوم بازار رشد نکرد؟

در شب قبل کمیسیون بورس آمریکا مجوز کامل ETFهای اسپات اتریوم را صادر کرد اما بازار واکنش چندان مثبتی به آن نشان نداد.

به گزارش بازار، داده‌های وب سایت آرکهام (Arkham) نشان می‌دهد که صرافی مت گاکس بیشتر از ۲.۸۵ میلیارد دلار بیت کوین ⮟ BTC: $66867.7 را در اوایل روز سه‌شنبه به یک کیف پول جدید منتقل کرده است. این پلتفرم سپس در دو تراکنش به ترتیب ۵٬۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۳۴۰ میلیون دلار و ۳۷٬۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار را به کیف پول‌های جدیدی فرستاد.

به نظر می‌رسد مت گاکس حدود ۱۳۰ میلیون دلار بیت کوین را به صرافی بیت استمپ (Bitstamp) فرستاده‌ است. در هر صورت انتشار این خبر باعث شد تا حدودی تاثیر مثبت اخبار مربوط به ETFهای اسپات اتریوم ⮝ ETH: $3516.75 کاهش یابد و نااطمینانی سرمایه‌گذاران تقویت شود.

علاوه بر این بعضی از تحلیلگران باور دارند که ETFهای اسپات اتریوم از قبل تاثیر خود را روی بازار گذاشته‌ بودند. روند ETFهای اسپات بیت کوین تا حدودی متفاوت‌تر بود. کمیسیون بورس آمریکا در یک روز همه اسناد یازده ETF اسپات بیت کوین را تایید کرد و شرکت‌های مختلف توانستند سریعاً معاملات آن‌ها را آغاز کنند.

با این حال بخشی از اسناد ETFهای اسپات اتریوم در ماه مه (اردیبهشت) راه‌اندازی شدند و بازار متوجه شد تا زمان راه‌اندازی این صندوق‌ها زمان زیادی باقی نمانده‌ است. به همین خاطر تحلیلگران به این نتیجه رسیده‌اند که آن‌ها از قبل تاثیرشان را روی بازار گذاشته‌ بودند.

در هر صورت باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که قیمت بیت کوین بعد از راه‌اندازی ETFهای اسپات آن ابتدا کاهش یافت. این ارز دیجیتال زمانی رشد کرد که این صندوق‌ها معاملات خود را آغاز کردند و فشار خریدشان وارد بازار شد. در نتیجه قیمت اتریوم هم ممکن است بعد از آغاز معاملات ETFهای اسپات آن رشد کند.

کد خبر: ۲۹۶٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha