۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
مازندران در بخش شبکه مدرن آبیاری دچار عقب ماندگی است
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

مازندران در بخش شبکه مدرن آبیاری دچار عقب ماندگی است

جویبار- مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه مازندران از نظر شبکه زهکشی و آبیاری دچار عقب ماندگی است، گفت: شبکه مدرن آبیاری در استان باید افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد ابراهیم یخکشی عصر دوشنبه در بازدید از شبکه های در دست اجرای زهکشی و شبکه آبیاری جویبار، تکمیل شبکه آبیاری را جزو اولویت های اصلی آب منطقه ای بیان کرد و گفت: باید شبکه مدرن آبیاری و زهکشی در استان افزایش یابد.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر مازندران با عقب ماندگی در ایجاد شبکه های مدرن آبیاری و زهکشی روبرو است، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار هکتار شبکه زهکشی و آبیاری در استان وجود دارد.

وی با اظهار اینکه ۱۷۰ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی نیز در استان در دست اجرا است، یادآور شد: باید امکانات لازم برای تجهیز اراضی را برای تداوم کشاورزی در استان فراهم کنیم.

یخکشی برنامه طراحی شده برای ایجاد و تجهیز اراضی به شبکه مدرن را ۲۰۰ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: در حال حاضر نیمی از برنج کشور در مازندران تولید می شود و باید نسبت به توسعه شبکه آبیاری اقدام کنیم.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران محدودیت منابع تامین آب در برخی شهرستان های استان را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: از اینرو باید نسبت به بهره برداری از آب های سطحی با ایجاد سد اقدام کنیم.

وی با اشاره به مشکلات منابع آبی ۳۰۰ روستای حوزه تالار و سیاهرود، تسریع در اجرای سد کسیلیان را امری ضروری برشمرد.

کد خبر: ۲۹٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha