۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
اولتیماتوم به سازندگان پروژه‌های نهضت ملی مسکن گلستان
معاون عمرانی استاندار گلستان تاکید کرد؛

اولتیماتوم به سازندگان پروژه‌های نهضت ملی مسکن گلستان

گرگان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: چنانچه سازندگان پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان طبق برنامه زمان بندی ساخت اقدام نکنند، راه و شهرسازی می‌تواند سازندگان دیگری را جایگزین کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی گلستان، سید مهدی مهیایی در هفتمین جلسه شورای مسکن در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: وجود اراضی با ارزش در گلستان مانع بزرگی برای تولید مسکن در گلستان بود که این مانع با همکاری و اهتمام بین دستگاه‌های متولی ساخت مسکن تا حدودی رفع شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان افزود: در طرح جوانی جمعیت بیش از ۱۴ هزار متقاضی ثبت نام کرده که طبق قانون مکلف به واگذاری زمین به تمامی واجدین شرایط هستیم.

مهیایی به سازندگان پروژه‌های مسکن استان در خصوص پیشروی پروژه‌ها اتمامِ‌حجت کرد و گفت: چنانچه سازندگان پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان طبق برنامه زمان بندی ساخت اقدام نکنند، اداره کل راه و شهرسازی، اختیار برخورد با آن‌ها را داشته و می‌تواند سازندگان دیگری را جایگزین کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در ادامه این جلسه اظهار کرد: با توجه به وجود خدمات زیربنایی در بافت‌های فرسوده، تولید مسکن در این مناطق می‌تواند اثرات مثبتی در تولید بیشتر مسکن با کمترین هزینه داشته باشد.

وی افزود: برای تحقق این امر، تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض ساخت توسط شهرداری و تخفیف ۵۰ درصدی عوارض نظام مهندسی ساختمان در برخی از شهرهای استان مصوب شده که انتظار می‌رود سایر شهرهای دارای بافت مصوب فرسوده نیز این اقدام را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر: ۲۹۶٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha