۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
تامین ۴۰۵ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان 
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

تامین ۴۰۵ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان 

گرگان- مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با همکاری و اهتمام بین دستگاه‌های متولی و برگزاری جلسات تخصصی متعدد با این دستگاه‌ها، ۴۰۵ هکتار زمین در سطح استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گلستان، هفتمین جلسه شورای مسکن در سال ۱۴۰۳ برگزار و در این جلسه پس از ارائه گزارشی از برگزاری و مصوبات جلسات شورای مسکن استان در دولت سیزدهم، آخرین وضعیت احداث مسکن و تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بررسی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ابتدای این جلسه اظهار کرد: طی سال گذشته ۵۳ جلسه شورای مسکن با تصویب ۷۵۰ مصوبه برگزار شد که این امر بیانگر اهتمام ویژه دستگاه‌های ذی‌ربط به تولید مسکن و رفع چالش‌های این حوزه در استان دارد.

سید محمد حسینی از تعهد استان گلستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن سخن گفت و افزود: بیش از ۵۷ هزار پروانه ساخت مسکن در استان گلستان صادر شده که از این تعداد ساخت ۴۰ هزار واحد در دست ساخت است.
حسینی ادامه داد: جهش تولید مسکن و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قوانینی است که در دولت سیزدهم ایجاد و در دولت جدید مکلف به اجرای آن هستیم.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های متولی تامین زمین، منجر به تامین ۴۰۵ هکتار زمین در سطح استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۷۳۲ هکتار زمین نیز از روش‌های مختلف شناسایی شده و در صورت امکان بارگذاری، برای ساخت مسکن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حسینی از بیش از دو هزار مورد بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک گلستان با هدف تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان خبر داد و گفت: با تصویب سقف ۲۵ درصدی افزایش اجاره بها در گرگان و سایر شهرستان‌ها، بازار اجاره بها به صورت جدی کنترل و بیش از پیش نظارت می‌شود.


کد خبر: ۲۹۶٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha