۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
چرا مادورو با خودروی ایرانی وارد کارزار انتخاباتی خود شد؟

چرا مادورو با خودروی ایرانی وارد کارزار انتخاباتی خود شد؟

حضور نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و همسرش در کارزار انتخاباتی خود با خودروی ایرانی تارا طی روزهای گذشته، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

به گزارش بازار، روابط فی‌مابین ایران و کشورهای حوزه آمریکای لاتین قدمتی نسبتا کوتاه اما کیفیتی تقریبا متفاوت با دیگر کشورها دارد.

از اثرگذاری جریان‌های انقلابی چپ‌گرای آمریکای لاتین به رهبری امثال چه‌گوارا و فیدل کاستروی کوبایی بر آن دسته از انقلابیون ایرانی که مسیر مبارزه مسلحانه را علیه رژیم پهلوی در پیش گرفته بودند تا دورانی که امثال هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا و دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه با الگوگیری از گفتمان ضد آمریکایی جمهوری اسلامی ایران حتی از نماد چفیه استفاده کردند، فراز و فرودهای بسیاری را شاهد بوده‌ایم.

عمق روابط راهبردی تهران با این کشورها اما فقط در حوزه سیاسی خلاصه نشده و ابعادی وسیع‌تر به ویژه در حوزه اقتصادی را نیز به خود اختصاص داده است.

یکی از مهم‌ترین این موضوعات، راه‌اندازی خط تولید خودروهای ایرانی در کشورهایی چون ونزوئلا است که در سال‌های اخیر نیز رشد بیشتری داشته است.

حالا و در آستانه تشکیل دولت جدید در ایران و همزمان با شروع کارزار انتخاباتی نیکلاس مادورو رئیس جمهور کنونی ونزوئلا برای انتخابات آتی، این سیاستمدار چپ‌گرا و هم‌سو با ایران، کارزار خود را با خودروی ایرانی «تارا» از محصولات ایران خودرو کلید زده که پیام‌های کاملا روشن و معناداری را مخابره می‌کند.

کد خبر: ۲۹۶٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha