۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۶
عبور روشن از تابستان با اپلیکیشن باانرژی

عبور روشن از تابستان با اپلیکیشن باانرژی

همانطور که می‌دانید پویش مسوولانه «با انرژی»، از اردیبهشت‌ماه سال جاری و با هدف کاهش ۱۵درصدی مصرف برق در سراسر کشور و کاهش کاستی‌ها و مشکلات ناشی از قطع برق کلید خورده است.

به گزارش بازار، بخشی از مسایل و مشکلات برق در کشور به عواملی نظیر «افزایش تقاضای برق»، «مشکلات سرمایه‌گذاری»، «کاهش نیروگاه‌های آبی»، «انرژی‌های تجدیدپذیر توسعه نیافته» و ... باز می‌گردد که تلاش‌های زیرساختی برای رفع آنها در جریان است اما برای مقابله با قطعی و امکان در مدار بودن انرژی، فرهنگ‌سازی عدم اسراف و استفاده بهینه از برق یک راهکار خوب و موثر است.

این الگوسازی در روش مصرف برق اما تنها به کاهش و جلوگیری از قطع برق منتهی نشده و در بلندمدت و به شکل سالانه نه تنها به کاهش قابل توجه هزینه خانوارها می‌انجامد، بلکه مشوق‌هایی از رایگان شدن برق تا هدایای مصرف بهینه برای مشترکان را به دنبال دارد.
در این راستا استفاده از «لوازم برقی کارآمد» معمولا در کشورهای توسعه‌یافته و کشورهایی که نگرانی مشابهی دارند، توصیه می‌شود. بنابراین یکی از توصیه‌ها استفاده از وسایل کم‌مصرف مانند روشنایی LED، ترموستات‌های هوشمند و دستگاه‌های دارای رتبه انرژی ستاره، خارج‌کردن دستگاه‌های بی‌استفاده از برق و ... است.
همانطور که می‌دانید باانرژی نام پویشی کشوری اسـت که با هدف بهینه‌سازی مصرف برق طراحی شده و جوایز ارزنده‌ای برای مشترکینی که مصرف برق خود را کاهش بدهند، در نظر گرفته است.

عبور روشن از تابستان با اپلیکیشن باانرژی


با مشارکت در این پویش می‌توانید هزینه تخمینی برق مصرفی لوازم الکترونیکی مکان مورد نظر خود را بر اساس الگوهای پیشنهادی مشاهده یا ویرایش کنید.
همچنین با انتخاب منطقه مورد نظر خود می‌توانید پله‌های مصرف و الگوی مصرف خود را مشاهده کرده و امکان محاسبه‌ی مبلغ به ازای میزان مصرف نیز وجود دارد.
و در نهایت اینکه با پیوست به این پویش و با استفاده از آمارهای مصرفی خود برای هر قبض، به‌راحتی می‌توانید جایگاه مصرفی خود را مشاهده کنید و مدیریت بهتری را در مصرف برق و هزینه‌های آن داشته باشید.
در ذیل این رویداد فرهنگی، پویش ۲۱*۱۵ با هدف کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق در سراسر کشور طی ۲۱ هفته نیز راه‌اندازی شده است و شما می‌توانید با ارسال عکس کنتور برق خود به‌صورت هفتگی، در این پویش شرکت کرده و شانس برنده شدن در قرعه‌کشی ۳۰۰ خودرو و میلیاردها تومان جوایز ارزنده را به‌دست آورید.

همچنین دو پویش همیار با انرژی (مدارس) و بانوی باانرژی نیز با هدف ایجاد آگاهی و حساسیت بیشتر فرزندان و مادران به مدیریت صحیح مصرف برق طراحی شده است و برای هر بخش نیز جوایز خاصی در نظر گرفته شده است.

عبور روشن از تابستان با اپلیکیشن باانرژی


در سایت ba-energy.ir اما چندین ویدیوی آموزشی از نحوه مشارکت و حضور در پویش با انرژی گرفته تا راه‌کارهای بسیار ساده اما بسیار موثر برای کاهش مصرف برق نیز طراحی و ارایه شده است که بازدید از آنها توصیه می‌شود.
همچنین راهکارهای مصرف بهینه لوازم برقی، در بخش محاسبه‌گر اپلیکیشن در دسترس شما هستند.
برای پیوستن به «باانرژی» چند مسیر وجود دارد که همگی ساده و در دسترس هستند. اولین مسیر پیوستن به پویش با انرژِی سایت این پویش به نشانی ba-energy.ir است. دومین مسیر همراهی، اپلیکیشن باانرژی است؛ کافی است از طریق گوشی تلفن همراه خود به یکی از فروشگاه‌های اپلیکیشن داخلی یا خارجی بروید، باانرژی را جستجو و نصب کنید و به پویش بپیوندید.
سومین مسیر دسترسی به پویش باانرژی شماره‌گیری کد دستوری #۱۵۲۱* است و چهارمین و آخرین مسیر همراهی نیز تلفن گویای ۰۹۱۲۹۹۹۷۵ است.

کد خبر: ۲۹۶٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha