۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
نحوه محاسبه مالیات بسازبفروشان تغییر کرد

نحوه محاسبه مالیات بسازبفروشان تغییر کرد

با توجه به اصلاح ماده۱۱ آیین نامه اجرایی تبصره (۵) ماده ۷۷ قانون مالیات های مستقیم، نحوه محاسبه مالیات بسازبفروشان در قراردادهای مشارکتی تغییر کرده است.

به گزارش بازار، با توجه به بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی کشور، براساس اصلاح ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی مربوط به آیین‌نامه تبصره (۵) ماده ۷۷ قانون مالیات های مستقیم نحوه محاسبه مالیات بسازبفروشان در قراردادهای مشارکتی تغییر کرده است.

متن این بخشنامه به شرح زیر است:

پیرو بخشنامه شماره ۲۰۰٫۹۶٫۴۶ مورخ ۱۳۹۶٫۰۳٫۳۱ مبنی بر ابلاغ آیین نامه اجرایی تبصره (۵) ماده ۷۷ قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب ۱۳۹۴٫۴٫۳۱ موضوع تصویب نامه شماره ۳۱۴۷۰ ت ۵۲۹۶۶ هـ مورخ ۱۳۹۶٫۰۳٫۲۰ بدین وسیله مراتب اصلاح ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی مذکور طی تصویب نامه شماره ۵۴۹۷۶ ت ۶۲۷۳۷ هـ مورخ ۱۴۰۳٫۰۴٫۰۳ هیأت محترم وزیران برای اطلاع و اجرا به شرح زیر اعلام می گردد: ماده ۱۱ درآمد مشمول مالیات هر شریک بر مبنای سهم تعیین شده در مشارکت در ساخت و فروش در صورت رعایت مواد (۴۷) و (۴۸) قانون ثبت اسناد و املاک بر مبنای سهم تعیین شده در شرکت نامه است. در مواردی که شرکت نامه بر اساس مواد (٤٧) و (٤٨) قانون ثبت اسناد و املاک تنظیم نشده است.

در صورتی که بر اساس اسناد و مدارک قرارداد ارائه شده و واقعیت امر انعقاد قرارداد مشارکت برای مأمورین مالیاتی ذی ربط احراز شود سهم تعیین شده در قرارداد ملاک تعیین مالیات متعلقه است در مواردی که حسابرسی مالیاتی مغایر با حکم فوق صورت گرفته باشد، حسب مورد رسیدگی به درخواست مؤدی در راستای ماده (۲۳۸) قانون مالیاتهای مستقیم و اعتراض در مراجع دادرسی مالیاتی با رعایت ترتیبات مذکور صورت خواهد گرفت.

مالیات ,

کد خبر: ۲۹۶٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha