۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
قدرت نمایی بیت کوین همزمان با اختلال جهانی مایکروسافت/شکل گیری روند صعودی قوی در بازار رمزارزها
بازار گزارش می دهد؛

قدرت نمایی بیت کوین همزمان با اختلال جهانی مایکروسافت/شکل گیری روند صعودی قوی در بازار رمزارزها

همزمان با اختلال شکل گرفته در سیستم های متمرکز جهانی از روز پنجشنبه، دارایی های دیجیتال فعال بر بستر سیستم غیرمتمرکز بلاکچینی موفق به قدرت نمایی و به رخ کشیدن برتری خود در قیاس با رقبای متمرکز شدند.

بازار؛ گروه بین الملل: اختلال به وجود آمده در سیستم های ویندوز محور جهان از جمله نرم افزارهای فرودگاهی، ایستگاه های راه آهن و ...در پایان هفته گذشته، منجر به ایجاد شک و شبهه جدید در خصوص کارایی سیستم های متمرکز در بخش های مختلف شده است. این اختلال اگرچه منجر به ریزش سنگین ارزش سهام مایکروسافت و دیگر شرکت های بزرگ فعال در زمینه فناوری اطلاعات شد، اما کمک خوبی به رشد بازار ارزهارز دیجیتال و شرکت های فعال بر بستر بلاکچین شد.

قدرت نمایی بلاکچین در روز اختلال جهانی مایکروسافت

اولین اشکالات فنی در اواخر روز پنجشنبه در آمریکا دیده شد که علت آن اختلال در خدمات مایکروسافت از جمله آزور و ۳۶۵ بود. خطوط هوایی فرونتیر که در دنور مستقر است، پروازها را به مدت بیش از دو ساعت متوقف کرد و مشکلات مربوط به خدمات آنلاین مایکروسافت را مقصر خواند. این شرکت هواپیمایی توقف پروازهای سراسری را لغو کرد و روند از سرگیری پروازها را از ساعت ۱۱ شب به وقت نیویورک آغاز کرد.

گروه LSE که بازار بورس لندن را اداره می کند، اعلام کرد با یک مشکل فنی جهانی مواجه است که از انتشار اخبار جلوگیری می‌کند. در آسیا، کاربران ژاپنی در بعدازظهر، گزارش اشکالاتی در سرویس‌هایی از جمله مجموعه نرم‌افزار اداری مبتنی بر اینترنت مایکروسافت ۳۶۵ را آغاز کردند. خطوط هوایی در فرودگاه های بمبئی و هنگ کنگ به بررسی دستی اطلاعات مسافران روی آوردند. طبق گزارش رویترز، خطوط هوایی بزرگ آمریکا روز جمعه با اشاره به مشکلات ارتباطی، زمین گیر شدند. همزمان، شرکت های رسانه ای، بانک‌ها و شرکت های مخابراتی در سراسر جهان، اختلال فعالیت های خود را گزارش کردند.

جدیدترین اختلالات درست پس از آن رخ داد که مایکروسافت اعلام کرد که قطعی سرویس ابری آزور را حل کرده است. صفحات وضعیت این شرکت قبلا نشان داده بود که آزور و مایکروسافت ۳۶۵ برای چندین ساعت با مشکل مواجه شده بودند.

در پی رخداد این حادثه ناگوار، طرفداران بلاکچین و سیستم های غیرمتمرکز، با گرفتن انگشت اتهامات خود به سمت سیستم های متمرکز، تنها راه حل جلوگیری از تکرار چنین مشکلاتی را استفاده از سیستم های غیر متمرکز بلاکچینی دانستند. ادعای بلاکچینی ها درست زمانی مطرح شد که برخی گزارش ها، حاکی از ایجاد اختلال مشابه در شبکه های بانکی کشورهای مختلف است. با اینحال، شبکه بلاکچین بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بدون هیچگونه اختلالی به کار خود ادامه داده و تقریبا هیچ اختلالی در تراکنش های آنها مشاهده نشد؛ موضوعی که برتری سیستم های مالی و مدیریت دارایی غیرمتمرکز نسبت به بانک های دارای پایانه های اطلاعاتی متمرکز را کاملا هویدا ساخت.

پیش بینی قیمت بیت کوین

همانطور که گفته شد، اختلال به وجود آمده در سیستم های متمرکز جهانی، تا حد زیادی به سود ارزش سهام شرکت های بلاکچینی و قیمت ارزهای دیجیتال شد. قیمت فعلی بیت کوین در زمان نگارش این گزارش، در کانال ۶۶ هزار دلار قرار داشته و حجم معاملات آن نیز طی شبانه روز گذشته حدود ۳۲ میلیارد دلار اعلام شده است. ظرفیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال نیز ۱.۳ تریلیون دلار اعلام شده که نشان دهنده استقبال بیشتر سرمایه گذاران از این بازار است.

Bitcoin Price Prediction - Source: Tradingview

در حال حاضر، قیمت محوری بیت کوین روی ۶۵۸۴۸ دلار بوده و مقاومت فوری آن روی ۶۶۹۳۹ دلار قرار دارد. در صورت موفقیت گاوها در عبور از این مقاومت، باید منتظر افزایش قیمت تا سطح مقاومت بعدی روی ۶۸۷۸۰ دلار و سپس، ۷۰۵۰۰ دلار باشیم. از سوی دیگر، حمایتی فوری قیمت روی ۶۵۰۳۱ دلار قرار داشته که در صورت از دست رفتن این حمایت، میتوان منتظر کاهش قیمت تا سطح حمایت های بعدی یعهنی ۶۳۸۵۲ دلار و ۶۳۲۳۲ دلار بود.

اما نکته قابل توجه اینکه اندیکاتور RSI ۱۴ روزه بیت کوین روی ۶۹ قرار داشته که قرار داشتن قیمت در محدوده اشباع خرید است که خطر اصلاح را به نسبت افزایش قیمت بیشتر میکند. با اینحال، وضعیت بازار کاملا گاوی بوده و قیمت فعلی، فاصله زیادی با EMA۵۰ روزه یعنی ۶۳۸۵۲ دلار دارد. همچنین، نگاهی به چارت قیمت، نشانگر شکل گیری الگوی سه سرباز سفید است که نشانه شکل گیری روند صعودی بسیار قوی در بازار تلقی می شود.

کد خبر: ۲۹۶٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha