۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
وقت خرید صندوق های طلا رسیده است؟
تحلیل تکنیکال صندوق طلا

وقت خرید صندوق های طلا رسیده است؟

با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی طلا و اصلاحات قیمت دلار آزاد به زیر 59 هزار تومان، بنظر میرسد وقت خرید صندوق های طلا بر روی حمایت های معتبر رسیده است.

هادی بهرامی؛ بازار: صندوق طلا نوعی از صندوق های سرمایه گذاری کالایی قابل معامله در بورس است که حداقل ۷۰ درصد از سرمایه تامین کنندگان نقدینگی را در گواهی سپرده سکه طلا و شمش طلا سرمایه گذاری میکند. ورود صندوق های سهامی، درآمد ثابت و بخصوص طلا و زعفران به بازار بورس، اقدامی موثر جهت جذب نقدینگی برای بازار بورس میباشد که به دلیل مدیریت بهتر دارایی ها، سود و جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران دارد. در ادامه به تحلیل تکنیکال قیمت سه صندوق برتر از نظر خالص ارزش دارایی ها و بازدهی میپردازیم تا سرمایه گذاران با آگاهی بیشتری تصمیمات مالی خود را بگیرند.


مزایای صندوق های سرمایه گذاری طلا
۱- کاهش ریسک : برعکس طلای فیزیکی، صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری طلا ریسک نگهداری، جابجایی و سرقت ندارند.

۲- سرمایه گذاری با مبالغ کم : حتی با ۵۰۰ هزار تومان هم میتوان در صندوق های طلا سرمایه گذاری کرد.

۳- مدیریت حرفه‌ ای : با سرمایه گذاری در صندوق های طلا، پولمان را به مدیران حرفه ای میسپاریم.

۴- نقد شوندگی مناسب: هر زمان که بخواهیم میتوانیم سرمایه خود را از صندوق طلا خارج کرده و به وجه نقد تبدیل کنیم.


نکته آموزشی
بدلیل ویژگی های خوب صندوق های سرمایه گذاری در بورس، به منظور حفظ ارزش پول میتوان بر روی طلا، زعفران، سهام و اوراق درآمد ثابت به صورت غیر مستقیم سرمایه گذاری کرد. به دلایل مختلف، بهتر است در صندوق ها به دید میان مدت و بلند مدت سرمایه گذاری کرده و قبل از خرید، در کنار پارامتر های دیگری مانند تکنیکال، نرخ دلار و اونس جهانی طلا حتما حباب و ترکیب دارایی صندوق مورد نظر را نیز بررسی کنید.


۱- صندوق طلای لوتوس
قیمت صندوق طلای لوتوس پارسیان طی ۳۰ روز اخیر به میزان ۲.۳ درصد افزایش و طی ۹۰ روز اخیر به میزان ۱۳.۸ درصد کاهش یافته است که در حال حاضر در محدوده ۲۶ هزار و ۱۴۰ تومان قرار دارد. قیمت با حفظ حمایت معتبر استاتیک ماژور ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان میتواند تا اهداف ۲۸ و ۳۰ هزار تومان رشد داشته باشد؛ در غیر اینصورت، اگر حمایت گفته شده از دست برود، ریزش بیشتری تا کف های پایین تر در راه خواهد بود.

وقت خرید صندوق های طلا رسیده است؟


۲- صندوق عیار مفید
قیمت صندوق عیار مفید طی ۳۰ روز اخیر به میزان ۳ درصد افزایش و طی ۹۰ روز اخیر به میزان ۱۷ درصد کاهش یافته است که در حال حاضر در محدوده ۹ هزار و ۷۶۰ تومان قرار دارد. قیمت با حفظ حمایت معتبر استاتیک ماژور ۹ هزار و ۵۰۰ تومان میتواند تا اهداف ۱۰ هزار و ۲۰۰ و ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان رشد داشته باشد؛ در غیر اینصورت، اگر حمایت گفته شده از دست برود، ممکن است ریزش بیشتری را تا کف ۸۷۰۰ تومان شاهد باشیم.

وقت خرید صندوق های طلا رسیده است؟


۳- صندوق مثقال آگاه
قیمت صندوق مثقال آگاه طی ۳۰ روز اخیر به میزان ۲.۸ درصد افزایش و طی ۹۰ روز اخیر به میزان ۱۵ درصد کاهش یافته است که در حال حاضر در محدوده ۲ هزار و ۹۷۵ تومان قرار دارد. قیمت با حفظ حمایت معتبر استاتیک ماژور ۲ هزار و ۸۷۰ تومان میتواند تا اهداف ۳ هزار و ۱۵۰ و ۳ هزار و ۴۹۰ تومان رشد داشته باشد؛ در غیر اینصورت، اگر حمایت گفته شده از دست برود، ریزش بیشتری تا کف های پایین تر در راه خواهد بود.

وقت خرید صندوق های طلا رسیده است؟


حرف آخر
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی طلا و اصلاحات قیمت دلار آزاد به زیر ۵۹ هزار تومان، بنظر میرسد وقت خرید صندوق های طلا بر روی حمایت های معتبر رسیده است. کف مناسب خرید صندوق طلا ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان، صندوق عیار مفید ۹ هزار و ۵۰۰ تومان و صندوق مثقال آگاه ۲ هزار و ۸۷۰ تومان میباشد که در کوتاه مدت میتواند قیمت را به سمت اهداف بالاتر پرتاب کنند. تحلیل ها در بازه کوتاه و از دید تکنیکال آپدیت شده است و سیاست های اقتصاد کلان، تحلیل بنیادی صندوق ها و دلار و طلا لحاظ نشده است.

کد خبر: ۲۹۵٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha