۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
توقف خرید توافقی سیب زمینی در گلستان| وام های کشاورزی را بدون سود و دیر کرد امهال کنید
رئیس انجمن سیب زمینی کاران گلستان:

توقف خرید توافقی سیب زمینی در گلستان| وام های کشاورزی را بدون سود و دیر کرد امهال کنید

گرگان- مقصودلو، رئیس انجمن سیب زمینی کاران گلستان گفت: مابقی سیب زمینی گلستان که قرار بود به صورت توافقی و حمایتی توسط تعاون روستایی خریداری شود که این روند بعد از انتخابات متوقف شد.

رمضان مقصودلو در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مابقی سیب زمینی گلستان که قرار بود به صورت توافقی و حمایتی توسط تعاون روستایی خریداری شود که این روند بعد از انتخابات متوقف شد.

رئیس انجمن سیب زمینی کاران گلستان افزود: به عنوان نماینده سیب زمینی کاران با نمایندگان مجلس و استاندار دیدارهایی برای رفع این مشکل داشتیم اما متاسفانه راه به جایی نبرد.

وی گفت: از همین رو جلسه ای با دادگستری گلستان داشته و خواستار رسیدگی و حل مشکلات سیب زمینی کاران گلستان بودیم که دادستان دستور داد با توجه به اینکه خرید توافقی و حمایتی مصوبه شورای تامین است، تعاون روستایی حتما باید خرید را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ هکتار سیب زمینی گلستان برداشت نشده است، افزود: تعاون روستایی موظف است که سیب زمینی کشاورزان را کیلویی هشت هزار تومان خریداری کند اما حدود یک هفته است که این خرید انجام نمی شود.

مقصودلو اضافه کرد: تعاون روستایی در هر هکتار تنها ۱۵ تن از محصول هر کشاورز را خریداری می کرد به همین دلیل بسیاری سیب زمینی را کیلویی سه الی چهار هزار تومان و همراه با ضرر در بازار آزاد به فروش رساندند.

وی بیان کرد: امسال سال بسیار دردسر آفرینی برای کشاورزان بوده است که هنور تبعات آن باقی است.

مقصودلو با بیان اینکه وام های بانکی همه معوق شده و کشاورزان تحت فشار بدهی های بانکی قرار دارند، گفت: تقاضا داریم که وام های کشاورزی را بدون سود و دیر کرد، سه ساله امهال کنند تا کشاورز بتواند برای سال دیگر بدهی های بانکی خود را بپردازد.

رئیس انجمن سیب زمینی کاران گلستان تاکید کرد: عامل اصلی مشکل سیب زمینی کاران ندانم کاری وزارت جهاد کشاورزی و وضع عوارض ۶۰ درصدی صادرات بوده است که باعث شد سیب زمینی های کهنه در انبار بماند و در زمان برداشت هم شرایط صادرات سیب زمینی های جدید فراهم نبود.

کد خبر: ۲۹۵٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha