۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
روسیه دارایی‌های غول بسته‌بندی آمریکا را تصاحب کرد

روسیه دارایی‌های غول بسته‌بندی آمریکا را تصاحب کرد

روسیه دارایی‌های "سیلگان هولدینگ اتریش"، نمایندگی شرکت آمریکایی تولید قوطی و بسته‌بندی‌های فلزی "سیلگان هولدینگ" را به طور موقت ملی‌ اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از راشاتودی، روسیه دارایی‌های "سیلگان هولدینگ اتریش"، نمایندگی شرکت آمریکایی تولید قوطی و بسته‌بندی‌های فلزی "سیلگان هولدینگ" را به طور موقت ملی‌ اعلام کرد.

بر اساس فرمانی که روز پنجشنبه توسط ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امضا شد، دارایی‌های این شرکت آمریکایی در روسیه تحت نظارت دولت این کشور قرار گرفته است.

تمام سهام دو کارخانه متعلق به نمایندگی این شرکت آمریکایی-اتریشی یعنی کارخانه‌های "سیلگان متال پکجینگ استوپینو" در منطقه مسکو و "سیلگان متال پکجینگ ان‌ام" در جمهوری آدیغیه، پس از فرمان ریاست‌جمهوری به آژانس مدیریت اموال فدرال روسیه تحویل داده شده است.

سیلگان هولدینگ یک شرکت تولیدی مستقر در ایالت کنتیکت آمریکاست که بسته‌بندی کالاهای مصرفی تولید می‌کند و بیش از ۱۰۰ کارخانه تولیدی در آمریکای شمالی و جنوبی و همچنین اروپا و آسیا دارد. فروش خالص سالانه این شرکت در سال ۲۰۲۳ حدود ۶ میلیارد دلار برآورد شده است.

فعالیت‌های تجاری هر دو کارخانه در روسیه طی دو سال گذشته با کاهش شدیدی مواجه شده است.

درآمد کل این شرکت از ۴.۳ میلیارد روبل (۴۹ میلیون دلار) در سال ۲۰۲۱ به ۳.۶ میلیارد روبل (۴۱ میلیون دلار) در سال ۲۰۲۲، کاهش یافت.

طبق سوابق مالی، کارخانه‌های سیلگان در روسیه با ظرفیت تولید سالانه ۳۵۰ میلیون ظرف فلزی طی سال گذشته میلادی تقریباً بلا استفاده بودند. درآمد کل این شرکت در روسیه ۱۵ میلیون روبل (۱۷۱ هزار دلار) بود، در حالی که زیان خالص آن به ۳۱۲ میلیون روبل (۳.۵ میلیون دلار) رسید.

سهم سیلگان در بازار بسته‌بندی فلزی روسیه از ۱۵٪ در سال ۲۰۲۱ به ۱۰٪ در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت و تولید سال گذشته به طور کامل متوقف شد.

آوریل گذشته، رئیس‌جمهور روسیه فرمانی را امضا کرد که اجازه می‌دهد دارایی‌های خارجی که برای امنیت و منافع ملی این کشور حیاتی تلقی می‌شوند، به طور موقت به تصرف دولت درآیند.

انتقال دارایی‌های سیلگان به این معناست که آژانس دولتی روسیه به عنوان سهامدار عمل کرده و تصمیمات مدیریتی را اتخاذ خواهد کرد.

کد خبر: ۲۹۵٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha