۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
عدم صدور ویزا؛ مهمترین چالش در تجارت با کشور ترکمنستان
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان انتقاد کرد؛

عدم صدور ویزا؛ مهمترین چالش در تجارت با کشور ترکمنستان

گرگان- ایری، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان گفت: مهمترین چالش در تجارت با کشور ترکمنستان بحث عدم صدور ویزا توسط دولت ترکمنستان برای تجاراست که این محدودیت صرفا برای ایرانی ها نیست.

بهمن ایری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کشور ترکمنستان با توجه به اینکه حدود هزار کیلومتر مرز مشترک با ایران دارد جزو اولویت های بازاری ایران است و فرصت های زیادی را برای تجار ایرانی فراهم می کند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان افزود: این کشورذخایر نفتی و گازی زیادی دارد و شرکت های ایرانی می توانند دراین بخش ها ورود پیدا کنند به علاوه فرصت های زیادی در حوزه ساخت و ساز، ساختمان و جاده سازی برای شرکت های ایرانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه کشور ترکمنستان همچنین می تواند بازار خوبی برای محصولات کشاورزی ایرانی باشد، گفت: مهمترین چالش در تجارت با کشور ترکمنستان بحث عدم صدور ویزا توسط دولت ترکمنستان برای تجاراست که این محدودیت صرفا برای ایرانی ها نیست، بلکه این کشور برخی محدودیت های قانونی در صدور ویزا برای اتباع خارجی دارد که به همین دلیل تجار ما نمی توانند به بازارهای این کشور ورود پیدا کنند و بازار های هدف خود و تجار مورد نظر را از نزدیک ملاقات کنند.

ایری ادامه داد: نفوذ و وارد شدن به بازارهای این کشور سخت است به همین دلیل ارتباط با تجار ترکمنستان از راه اینترنتی، فضای مجازی، تلفنی یا به صورت دعوت از افراد این کشور و ملاقات در داخل ایران شکل می گیرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان بیان کرد: گاهی اتاق مشترک ایران ترکمنستان، سازمان توسعه تجارت و برخی شرکت های مدیریت صادرات رویدادهای تجاری برگزار می کنند و هیات هایی به این کشوراعزام می کنند اما زمان برگزاری این رویدادها محدود است و همچنین افرادی که به این جلسات اعزام می شوند فرصت های محدودی برای رسیدنن به اهداف مورد نظر خود دارند به همین دلیل به اندازه کافی برای تجار ایرانی مثمر ثمر نیست.

کد خبر: ۲۹۵٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha