۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
پارچه فاستونی دیپلمات را از کجا بخریم؟

پارچه فاستونی دیپلمات را از کجا بخریم؟

پارچه فاستونی یک از محبوب ترین و پرفروش ترین پارچه های حال حاضر در بازار است.

به گزارش بازار، پارچه فاستونی یک از محبوب ترین و پرفروش ترین پارچه های حال حاضر در بازار است. این پارچه برای تولید پوشاک به فراوانی استفاده می شود. در نتیجه امروزه تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از کارخانه های تولید پارچه، پارچه فاستونی را نیز در بین محصولات خود قرار می دهند. پارچه فاستونی انواع متفاوتی دارد. یکی از پرفروش ترین و کاربردی ترین نمونه های این پارچه، پارچه فاستونی دیپلمات است. امروز و در اینجا قصد داریم در مورد پارچه فاستونی دیپلمات و ویژگی های آن صحبت کنیم. در پایان نیز به بررسی قیمت پارچه فاستونی مطهری و عوامل موثر بر آن خواهیم پرداخت. پس اگر دوست دارید تجربه خرید پارچه فاستونی درجه یک و باکیفیت را برای خود رقم بزنید بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه پارچه فاستونی

قبل از آشنایی با پارچه فاستونی و ویژگی های آن لازم است در ابتدا با تارخچه این پارچه بیشتر آشنا شوید. همانطور که گفته شد پارچه فاستونی یکی از پرمخاطب ترین پارچه های موجود در صنعت پوشاک است. تارخچه پارچه فاستونی به چندین قرن قبل باز می گردد. با گذشت زمان تغییرات زیادی در فرآیند تولید و مواد اولیه این پارچه رخ داده است. با اعمال این تغییرات پارچه فاستونی به شکل و شمایل کنونی در اختیار ما قرار می گیرد. در ادامه به طور کامل در مورد پارچه فاستونی در دوره های مختلف صحبت خواهیم کرد.

 

پارچه فاستونی دیپلمات را از کجا بخریم؟

پارچه فاستونی و ریشه های اولیه این پارچه

در گذشته نخستین پارچه های فاستونی از الیاف پشمی تهیه می شدند. پارچه فاستونی در تاریخ پارچه بافی سابقه زیاد و کهنی دارد. این روش تولید به دوران باستان بازمی گردد. اولین تمدن هایی که از پشم برای تولید پارچه فاستونی استفاده کردند، تمدن های مصر باستان، یونان و روم بودند. در آن دوران پارچه های فاستونی پشمی به دلیل ویژگی هایی نظیر عایق حرارتی بودن و دوام بالای خود، مورد توجه همگان قرار گرفتند.

توسعه پارچه فاستونی در قرون وسطی

در قرون وسطی، تولید پارچه فاستونی به اروپا نیز راه پیدا کرد. کشورهای مختلفی از جمله انگلستان در این دوره به یکی از مراکز اصلی تولید پارچه فاستونی تبدیل شد. در این دوره بر روی بافت پارچه فاستونی تغییراتی اعمال شد که کیفیت آن را به مراتب ارتقا داد. در این دوران بیشترین استفاده از پارچه فاستونی برای تولید لباس های گرم و پوشاک زمستانی بود.

تولید انبوه پارچه فاستونی در دوران مدرن

پارچه فاستونی به شکل امروزی و مدرن خود در قرن نوزدهم میلادی تولید شد. واژه فاستونی از نام شهر فاستو گرفته شده است. این شهر در مصر واقع شده و جایی است که در آن پارچه های پشمی از جمله پارچه فاستونی با کیفیت بالا تولید می شوند. با گذشت زمان این نام به پارچه فاستونی داده شد که در اروپا تولید شده و کیفیت بسیار بالایی دارد. ماشین آلات بافندگی و ترکیب الیاف پارچه فاستونی در این دوران به طور کلی تغییر کرد. تولید انبوه پارچه فاستونی در همین دوره امکان پذیر شد. این پیشرفت صنعت نساجی، هزینه های تولید پارچه فاستونی را تا حد زیادی کاهش داد.

پارچه فاستونی دیپلمات چیست؟

 

پارچه فاستونی دیپلمات را از کجا بخریم؟

همانطور که می دانید یکی از معروف ترین زیر مجموعه های فاستونی، پارچه فاستونی دیپلمات است. پارچه فاستونی دیپلمات به پارچه ای گفته می شود که بر روی آن خطوط عمودی و راه راه قرار دارد. این خطوط غالبا ظریف هستند. بسته به کارخانه تولید کننده این پارچه، فاصله خطوط و ضخامت آن ها می تواند متفاوت باشد. امروزه یکی از پرفروش ترین پارچه های موجود در بازار پارچه فاستونی دیپلمات است. پارچه فاستونی دیپلمات را می توان به عنوان سردمدار پارچه های رسمی و اداری در نظر گرفت.

ویژگی های پارچه فاستونی را بشناسید

شاید تا این لحظه برای شما سوال شده باشد که چرا پارچه فاستونی تا این اندازه محبوب بوده و تقاضای بالایی برای آن وجود دارد. جواب این سوال به ویژگی های پارچه فاستونی برمی گردد. اگر قصد خرید یک پارچه فاستونی درجه یک را دارید، بهتر است در ابتدا به طور کامل با ویژگی های این پارچه آشنا شوید.

 

پارچه فاستونی دیپلمات را از کجا بخریم؟

دوام و مقاومت خیره کننده

پارچه فاستونی دیپلمات با استفاده از الیاف مرغوب و باکیفیت تولید می شود. به همین دلیل دوام این پارچه در برابر سایش، پارگی و دفرمه شدن بسیار زیاد است. همین ویژگی باعث می شود تا لباس های دوخته شده با این پارچه طول عمر بسیار بالایی داشته باشند. از آنجایی که فرم های اداری به صورت مکرر استفاده می شوند و نیاز به شستشوی زیادی دارند، این ویژگی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید از لباس فرم خود برای مدت طولانی استفاده کنید.

ثبات رنگی عالی و کم نظیر

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک پارچه می تواند داشته باشد این است که با گذشت زمان بتواند ثبات رنگی خود را به خوبی حفظ کند. در غیر این صورت پارچه مورد نظر در اثر شستشو و اتوکشی دچار خرابی خواهد شد. پارچه فاستونی دیپلمات کیفیت و ثبات رنگ بسیار بالایی دارد. در نتیجه نگرانی از بابت بور شدن و برق افتادن این پارچه نیز نخواهید داشت.

ظاهر رسمی و شیک

 

پارچه فاستونی دیپلمات را از کجا بخریم؟

بافت و ظاهر متفاوت پارچه فاستونی دیپلمات آن را به یک پارچه بی نظیر برای استایل های رسمی تبدیل کرده است. کافی است یک بار این پارچه را از نزدیک دیده باشید. آنگاه به خوبی متوجه خواهید شد که طراحی و بافت پارچه فاستونی به گونه ای است که آن را به یک پارچه جذاب برای دوخت آیتم های متفاوتی مثل مانتو، کت، شلوار، جلیقه و غیره تبدیل می کند. کت و شلوارهای دوخته شده با پارچه فاستونی جلوه و شکوه فوق العاده ای دارند. در نتیجه اگر به دنبال یک استایل رسمی و زیبا هستید بهتر است همین الان برای خرید پارچه فاستونی درجه یک اقدام کنید.

تنوع در طرح و رنگ

یکی از نکات مثبت پارچه فاستونی این است که این پارچه تنوع بی نظیری در طرح و رنگ دارد. این تنوع باعث می شود که هر فرد با هر سلیقه ای که دارد، بتواند در بین پارچه های فاستونی، پارچه دلخواه خود را پیدا کند. شما می توانید بسته به سلیقه خود انواع پارچه های بدون طرح، راه راه و چهارخانه فاستونی را خریداری کرده و آیتم های دلخواه خود را با آن ها بدوزید. در نظر داشته باشید که اکثر طرح های پارچه فاستونی کلاسیک بوده و پارچه هایی با طرح های عجیب و غریب در این مجموعه قرار نمی گیرند. از آنجایی که بیشترین تقاضا برای خرید پارچه فاستونی درچه یک مربوط به دوخت فرم ها و لباس های اداری می باشد، این پارچه در رنگ های خنثی بیشتر تولید می شود.

خنک با تنفس پذیری بالا

پارچه فاستونی به دلیل بافت خاصی که دارد می تواند جریان هوا را به خوبی منتقل کند. در نتیجه تولیدکنندگان این پارچه معتقدند که پارچه فاستونی تنفس پذیری بالایی دارد. تنفس پذیری پارچه فاستونی به این صورت است که این پارچه می تواند از میان الیاف خود هوا را به خوبی عبور دهد. در نتیجه در صورت تعریق، احساس خیسی نخواهید داشت. همچنین این ویژگی می تواند باعث خنک نگهداشتن پوست در طول روز نیز بشود. تنفس پذیری بالا برای روزهای گرم سال و محیط های پرتنش کاری که اکثر افراد در آن به لباسی راحت احتیاج دارند، بسیار مهم است.

انعطاف پذیری و فرم پذیری مطلوب

 

پارچه فاستونی دیپلمات را از کجا بخریم؟

پارچه فاستونی انعطاف پذیری خوب و مناسبی دارد. این پارچه به راحتی با فرم شما بدن هماهنگ می شود. به خوبی می دانید که افراد شاغل تایم زیادی را با لباس های کار خود سپری می کنند. در نتیجه فرم پذیری پارچه یکی از مهم ترین نکاتی است که باید پارچه انتخابی شما داشته باشد. این ویژگی باعث می شود در لباس خود احساس راحتی بیشتری داشته باشید. در نتیجه بهتر است قبل از خرید پارچه فاستونی درجه یک یا هر پارچه دیگری به این نکته نیز توجه داشته باشید.

مقاومت بالا در برابر چروک شدن

بیشتر پارچه های فاستونی دارای خاصیت ضد چروک هستند. این ویژگی باعث می شود تا لباس های دوخته شده با این پارچه نیاز به اتوکشی کمتری داشته باشند. از آنجایی که لباس های اداری و رسمی با سطوح زیادی در تماس هستند، امکان چروک شدن آن ها بسیار زیاد است. در نتیجه این ویژگی می تواند به حفظ زیبایی استایل شما در بلند مدت کمک زیادی بنماید. به همین دلیل با خرید پارچه فاستونی درجه یک می توانید یک ظاهر مرتب و شیک را برای خود رقم بزنید. این ویژگی برای لباس های کاری و رسمی که نیاز به یک ظاهر همیشه آراسته دارند، بسیار مناسب و کاربردی است.

آهار و ایستایی جذاب پارچه فاستونی

 

پارچه فاستونی دیپلمات را از کجا بخریم؟

یکی از ویژگی های مهم پارچه فاستونی که آن را به یک پارچه کاربردی برای دوخت لباس های اداری تبدیل می کند، آهار و ایستایی آن است. برای ساخت یک استایل رسمی نمی توان از پارچه های ریزش دار و لخت استفاده کرد. این پارچه ظاهر خودمانی و کژوالی را برای شما به وجود می آورند. در نتیجه یکی از نکاتی که در زمان خرید پارچه فاستونی درجه یک باید حتما مد نظر داشته باشید، آهار و ایستایی آن است. ایستایی پارچه فاستونی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با استفاده از این پارچه انواع مدل یقه ها را بر روی مانتوی خود پیدا کنید.

مقاومت زیاد در برابر کثیفی و لکه شدن

بعضی از انواع پارچه فاستونی مقاومت زیادی در برابر لکه شدن دارند. این ویژگی به دلیل بافت ریز پارچه فاستونی است. در نتیجه در صورت ریخته شدن مواد خارجی بر روی پارچه فاستونی این پارچه مواد را پس زده و از ایجاد لکه جلوگیری می کند. لکه هایی که بر روی پارچه باقی می مانند نیز به راحتی با استفاده از یک دستمال تمیز و کمی آب برطرف می شوند. در نتیجه لباس های دوخته شده با این پارچه به مدت طولانی تمیز و آراسته باقی می مانند.

نگهداری سهل و آسان

یکی از نکاتی که در زمان تهیه و خرید یک پارچه ممکن است شما را نگران کند، نگهداری از آن است. لازم است این مژده را به شما بدهیم که در مورد نگهداری از پارچه فاستونی به هیچ عنوان نگرانی نخواهید داشت. در ادامه با بهترین روش های شستشو و نگهداری این پارچه بیشتر آشنا خواهیم شد.

شستشو با دست، ایمن و تضمینی

شستشو با دست نسبت به شستشو با ماشین لباسشویی، روشی مطمئن و تضمینی برای تمیز کردن لباس ها است. در شستشوی دستی، تایم شستشو کمتر بوده و طبیعتا پارچه زمان کمتری را با مواد شوینده در تماس خواهد بود. در نتیجه می توان گفت آسیبی که به بافت پارچه وارد می شود در این روش شستشو به شدت کاهش می یابد. در نظر داشته باشید که در زمان شستشوی دستی به هیچ عنوان پارچه را بیش از اندازه چنگ نزنید. بهتر است از آب ولرم استفاده کنید تا به بافت پارچه آسیب کمتری وارد شده و بر روی آن چروک های زیادی ایجاد نشود.

شستشو با ماشین لباسشویی، راحت و آسان

بسیاری از انواع پارچه فاستونی با ماشین لباسشویی قابل شستشو هستند. در نتیجه نگرانی از بابت خراب شدن پارچه خود بعد از شستشو نخواهید داشت. از آنجایی که فرم های اداری و لباس های رسمی نیاز به شستشوی زیادی دارند، شما می توانید لباس هایی که با این پارچه تهیه شدند را به راحتی شسته و استفاده کنید.

اتوکشی سریع و بی دردسر

یکی از چیزهای که می تواند بعد از استفاده و حتی شستشوی پارچه به شدت آزار دهنده باشد، ایجاد چروک های زیاد بر روی آن است. پارچه فاستونی دیپلمات چروک پذیری بسیار کمی دارد. شما می توانید با درجه متوسط اتو به راحتی چروک ها را برطرف کنید. در نظر داشته باشید که تمامی پارچه ها از محل درزها احتمال برق افتادن و خرابی را دارند. اما پارچه فاستونی به شدت در برابر این موضوع مقاوم است. با این حال توصیه می شود در زمان اتوکشی از یک پارچه سفید و تمیز به عنوان واسطه و عایق حرارت استفاده کنید.

از پارچه فاستونی برای دوخت چه لباس هایی استفاده کنیم؟

بعد از آشنایی با پارچه فاستونی حتما متوجه شدید که این پارچه ارزش خرید دارد. اما ویژگی های این پارچه تنها انگیزه برای خرید پارچه فاستونی درجه یک نیست. یکی دیگر از چیزهایی که در محبوبیت و پرفروش بودن یک پارچه تاثیر زیادی دارد، کاربردی بودن آن است. پارچه فاستونی دیپلمات یکی از پارچه های پرکاربرد در صنعت نساجی محسوب می شود. در ادامه با کاربردهای مختلف پارچه فاستونی دیپلمات و انواع آیتم هایی که می توانید با این پارچه تهیه کنید، آشنا خواهیم شد.

 

پارچه فاستونی دیپلمات را از کجا بخریم؟

کت و دامن های زنانه

اگر قصد دارید از پارچه فاستونی دیپلمات در یک مهمانی رسمی استفاده کنید، این آیتم برای شما است. همانطور که می دانید کت و شلوار یک ست کاربردی برای مهمانی های مهم و رسمی محسوب می شود. اما اگر قصد دارید کمی در استایل خود تغییر ایجاد کنید، بهتر است به سراغ ست کت و دامن بروید. کت و دامن هایی که در آن ها از پارچه فاستونی دیپلمات استفاده شده است نیز یکی از محبوب ترین و شیک ترین ست های برای خانم های باوقار و لوکس پسند محسوب می شود.

لباسی های رسمی و اداری

 

پارچه فاستونی دیپلمات را از کجا بخریم؟

ظاهر رسمی و شیک پارچه فاستونی دیپلمات آن را به یک پارچه شیک با متقاضی بالا تبدیل می کند. از جمله مهم ترین کاربردهای پارچه فاستونی دیپلمات، استفاده از این پارچه برای دوخت مانتو و شلوارهای اداری است. این پارچه برای آقایان نیز یک پارچه محبوب و پرفروش محسوب می شود. از پارچه فاستونی دیپلمات برای تولید کت و شلوارهای مردانه نیز می توان استفاده کرد.

استایل دانشگاه و فرم مدارس

برای دوخت لباس های فرم و لباس های مناسب دانشگاه به پارچه ای احتیاج دارید که کیفیت و طول عمر بالایی داشته باشد. در غیر این صورت لباس مورد نظرتان پس از چند بار استفاده و شستشو دچار پارگی و خرابی می شود. پارچه فاستونی دوام و مقاومت غیرقابل انکاری دارد. همین ویژگی این پارچه را برای دوخت فرم مدارس و لباس های مناسب دانشگاه به یک گزینه ایدئال تبدیل می کند.

پارچه فاستونی برای چه فصلی مناسب است؟

پارچه فاستونی با استفاده از الیاف متنوعی تولید می شود. به همین دلیل نمونه های مختلف این پارچه در فصول مختلف قابل استفاده هستند.

 

پارچه فاستونی دیپلمات را از کجا بخریم؟

پارچه فاستونی، انتخابی فوق العاده برای بهار و پاییز

پارچه فاستونی به دلیل تنفس پذیری بالایی که دارد برای استفاده در فصول بهار و پاییز، یک گزینه ایدئال محسوب می شود. در این فصول دما معتدل بوده و پارچه فاستونی می تواند تعادل مناسبی بین گرما و سرما برقرار کند.

فاستونی پشمی، گرم و راحت برای زمستان

در فصل زمستان، استفاده از پارچه فاستونی پشمی بسیار پرطرفدار است. الیاف پشم طبیعی دارای خاصیت عایق بندی و حرارتی بالا بوده و بدن را در برابر سرما محافظت می کند.

جذب رطوبت بالا در روزهای گرم تابستان

در روزهای گرم تابستان پارچه فاستونی به نسبت پارچه های نازک تابستانه کمتر مورد استقبال قرار می گیرد. با این حال پارچه فاستونی که از ترکیب الیاف پشم، پلی استر و ویسکوز تهیه شده است، جذب رطوبت و تنفس پذیری بالایی دارد. در نتیجه پارچه فاستونی در فصل تابستان می تواند یک انتخاب مناسب برای خانم های شاغل باشد.

قیمت پارچه فاستونی چقدر است؟

بعد از آشنایی با پارچه فاستونی، ویژگی ها و کاربردهای آن مطمئنا شما نیز مشتاق شدید تا برای یک بار هم که شده نسبت به خرید پارچه فاستونی درجه یک اقدام کنید. یکی از محبوب ترین برند های پارچه فاستونی، پارچه فاستونی مطهری است. این پارچه در سراسر ایران طرفداران زیادی دارد. اگر در مورد قیمت پارچه فاستونی مطهری سوالات و ابهاماتی برای شما ایجاد شده، بهتر است ادامه این مطلب را با دقت بیشتری مطالعه کنید. در ادامه قصد داریم راجع به قیمت پارچه فاستونی مطهری و عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه فاستونی صحبت کنیم.

جنس و نوع الیاف

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه فاستونی، جنس و نوع الیاف استفاده شده در آن است. پارچه فاستونی پشمی معمولا قیمت بالاتری دارد. به طور معمول از الیاف پشم به صورت ترکیبی در کنار الیاف مصنوعی پلی استر و ویسکوز استفاده می شود. در پارچه فاستونی مطهری درصد بالایی الیاف پشم وجود دارد. در نتیجه در زمان مقایسه قیمت پارچه فاستونی مطهری با سایر نمونه های موجود در بازار باید به این نکته توجه داشته باشید.

کیفیت بافت پارچه

کیفیت بافت پارچه فاستونی از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن است. پارچه هایی که بافت آن ها ظریف است، معمولا قیمت بالاتری دارند. در نتیجه برای خرید یک پارچه فاستونی درجه یک به بافت آن نیز باید توجه داشته باشید. پارچه فاستونی مطهری یکی از پارچه های فاستونی مطرح موجود در بازار است. این پارچه بافت بسیار ظریف و منظمی دارد. در نتیجه می توان گفت یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه فاستونی مطهری بافت آن است.

برند و کارخانه تولید کننده

کارخانه تولیدکننده پارچه اگر مطرح و معروف باشد، تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت آن پارچه دارد. پارچه فاستونی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برند مطهری یک برند معروف و اسم و رسم دار در ایران است. به همین دلیل ممکن است تصور کنید که این پارچه قیمت بسیار زیاد و گزافی دارد. اما قیمت پارچه فاستونی مطهری نسبت به کیفیت آن بسیار مناسب و معقول است.

فروشگاه عرضه کننده

یکی دیگر از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه فاستونی، فروشگاهی است که آن پارچه را به شما ارائه می دهد. هر چقدر یک فروشگاه بزرگ تر و معتبرتر باشد، می تواند پارچه را با قیمت کمتری تهیه کرده و در اختیار مشتریان خود قرار دهد. پس برای خرید پارچه فاستونی درجه یک باید به فروشگاه انتخابی خود نیز توجه زیادی داشته باشید.

برای خرید پارچه فاستونی به این نکات توجه کنید

اگر دوست دارید تجربه یک خرید خوب را برای خود رقم بزنید بهتر است چند نکته مهم و ضروری را در زمان خرید پارچه فاستونی درجه یک مد نظر داشته باشید. با رعایت این نکات دیگر دچار اشتباه نخواهید شد.

  • تعیین مقدار دقیق پارچه و توجه به عدم آبرفت آن
  • بررسی کیفیت پارچه به صورت دقیق
  • مشاوره با فروشنده و دریافت اطلاعات کافی
  • مقایسه قیمت ها
  • توجه به برند و کارخانه تولید کننده
  • خرید از فروشگاه های معتبر
کد خبر: ۲۹۵٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha