۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
نیروگاه رامین خوزستان؛ طبقه آخر جهنم!

نیروگاه رامین خوزستان؛ طبقه آخر جهنم!

اگر هوای اهواز در تیرماه جهنم باشد، محیط نیروگاه رامین خوزستان «طبقه آخر این جهنم خواهد بود». این بخشی از صحبت‌های رضا اپراتور نیروگاه است.

به گزارش بازار؛ در حالی‌که نیروگاه رامین تا خرابی و توقف فعالیت به‌دلیل نشتی کندانسور فاصله چندانی نداشت، مهندسان و اپراتورها با تعمیر توربین در حالت آماده به کار، مانع توقف تولید برق نیروگاه شدند.

‌دمای اطراف توربین در حالت آماده‌بکار بیش از ۷۰ درجه و رطوبت به بیش از ۹۵ درصد می‌رسد. دمای داغ‌ترین چایی که نوشیدید ۶۵ درجه است.

‌ خاموش شدن نیروگاه اهواز به خاموشی بخشی از شهرهای استان خوزستان در گرم‌ترین دوره سال ختم می‌شود.

سال گذشته زمانی‌که مشکل مشابه نیروگاه رامین در یک نیروگاه ایالت ماساچوست آمریکا رخ داد، ابتدا توربین خاموش شد، ۲ روز زمان برای سرد شدن محیط گذشت و پس از ۲ روز تازه عملیات تعمیرات آغاز شد.

‌کارشناس توربین نیروگاه رامین، رضا خسروی می‌گوید که مهندسان عملیات تعمیر نشتی کندانسور نیروگاه رامین اهواز را ساعت ۹ صبح آغاز و ساعت ۳ شب فردا بدون لحظه‌ای توقف کار نیروگاه به اتمام رساندند.

‌رعایت توصیه‌های مصرف بهینه شامل رعایت دمای آسایش، خاموش کردن کولر زمانی که کسی خانه نیست و مواردی از این دست علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی فشار کار بر روی پرسنل نیروگاه‌ها را هم کاهش خواهد داد.

کد خبر: ۲۹۵٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha