۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
محدودیت‌های صفحه فیس‌بوک و اینستاگرام ترامپ برداشته شد

محدودیت‌های صفحه فیس‌بوک و اینستاگرام ترامپ برداشته شد

شرکت متا محدودیت‌ها و مجازات‌هایی را که تاکنون برای حساب‌های شبکه اجتماعی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اعمال کرده بود، حذف خواهد کرد.

به گزارش بازار، متا که شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام است، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آمریکا، اعلام کرد هرگونه محدودیت و مجازاتی که پیش از این علیه رئیس جمهور سابق آمریکا بکار بسته بود را بلافاصله حذف خواهد کرد.

این شرکت، نخستین شبکه اجتماعی بود که اندکی پس از واقعه حمله به ساختمان کنگره در ششم ژانویه سال ۲۰۲۱، علیه حساب‌های شبکه اجتماعی دونالد ترامپ اقدام کرد و پس از این که به نظر رسید اقدامات رئیس جمهور سابق مانند تمجید از عاملان حمله به ساختمان کنگره، یک ریسک احتمالی برای برانگیختن خشونت بیشتر است، حساب‌های ترامپ را به مدت دو سال تعلیق کرد.

متا در ژانویه سال ۲۰۲۳ اعلام کرد دسترسی ترامپ به حسابش در پلتفرم این شرکت را برخواهد گرداند و او ماه بعد به حساب‌هایش دسترسی یافت. اما ترامپ همچنان مشمول مجازات‌ها و محدودیت‌هایی ماند که ممکن است باعث شود حساب‌های شبکه اجتماعی او با تعلیق طولانی مدت روبرو شوند.

پس از اعلام تصمیم اخیر متا، اگر ترامپ از دستورالعمل‌های جامعه شرکت متا تخطی کند، با تعلیق‌های کوتاه مدتی که ممکن است به مدت چند روز ادامه داشته باشد، روبرو شود که برخلاف مجازات‌های تعلیق طولانی‌تر قبلی است.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، نیک کِلِگ، رئیس امور جهانی شرکت متا در یک پست وبلاگ در روز جمعه نوشت: تعلیق و مجازات‌های قبلی، واکنشی به شرایط حاد و فوق العاده بود و لزومی ندارد دوباره بکار گرفته شود.

کد خبر: ۲۹۵٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha