۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
قیمت تیرآهن روز و ریزش بازار بعد انتخابات

قیمت تیرآهن روز و ریزش بازار بعد انتخابات

قیمت تیرآهن روز در روزهای ابتدایی پیروزی مسعود پزشکیان و آغاز دولت جدید چهاردهم همانند سایر مقاطع فولادی با ریزش در اکثر سایزها، به کار خود ادامه داد.

به گزارش بازار، قیمت تیرآهن روز در روزهای ابتدایی پیروزی مسعود پزشکیان و آغاز دولت جدید چهاردهم همانند سایر مقاطع فولادی با ریزش در اکثر سایزها، به کار خود ادامه داد ولی در روز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ شاهد ثبات قیمت و گاها افزایش در برخی از سایرها بودیم. که این افزایش قیمت دوام چندانی نداشت و مجددا روال کاهشی قیمت ها ادامه دار شد.
همانطور که اطلاع دارید قیمت تیرآهن تحت تاثیر عواملی همانند کاهش قیمت ارز و دلار، کاهش تقاضا و همچنین انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری ایران، مانند دیگر مصالح ساختمانی تحت تأثیر قرار گرفت. 
در حالت کلی، ریاست جمهوری پزشکیان به تنهایی تأثیر چندانی بر قیمت آهن آلات ندارد. قیمت این محصول بیشتر متاثر از عوامل اقتصادی کلان و وضعیت صنعت فولاد قرار است. سیاست های کلان اقتصادی و صنعتی دولت چهاردهم در بلندمدت می تواند بر این عوامل اثرگذار باشد و به تبع آن، قیمت آهن آلات را نیز متأثر سازد.


قیمت تیرآهن در بازار

تیرآهن ۲۷ ذوب آهن اصفهان با نرخ ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

تیرآهن ۱۶ نورد کوثر – اهواز نیز در مبادی ورودی  ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان قرار گرفته است.

تیرآهن ۱۴ ظفر بناب ۱۲۴ کیلویی هم با قیمت ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان در حال معامله است.

بازار آهن و فولاد با ورود یه تیرماه و فاز رکود، با وضعیتی نامطلوبی مواجه شده است. در این ماه که به عنوان پر مصرف ترین ماه برای آهن و فولاد شناخته می‌شود، تقاضای مصرفی و سرمایه‌ای با ضعف شدیدی همراه بود، به طوری که بازار قادر به ایجاد تقاضای قوی برای این صنعت نبود.
 

تأثیر روش های حمل و نقل بر روی هزینه حمل تیرآهن

هزینه حمل‌ونقل تمامی محصولات و بارها، طبق تعرفه‌های سازمان حمل‌ونقل کشوری محاسبه می گردد. وزن بار و مسافت در تعرفه‌های این سازمان اثرگذارند و شما تنها عامل مسافت را می‌توانید تغییر دهید. علاوه بر آن نوع وسیله نقلیه هم در هزینه حمل نقل تأثیر دارد.
امکان انتخاب قطار به‌عنوان وسیله حمل تیرآهن، در صورت دسترسی کارخانه موردنظر شما به شبکه حمل‌ نقل ریلی، وجود دارد.
و نقل جاده‌ای به‌عنوان مرسوم ترین روش ارسال بار توسط خریداران تیرآهن انتخاب می شود. بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی، در صورتی که طول بار ۱۲ متر باشد و قسمتی از بار از وسیله نقلیه بیرون بزند، باید بار اسکورت داشته باشد و احتمالاً این اسکورت به هزینه حمل بار اضافه خواهد شد. فرایند انتقال تیرآهن امری مهم و حساس است. در حمل و نقل تیرآهن و بارگیری آن دقت لازم باید انجام شود.

قیمت تیرآهن روز و ریزش بازار بعد انتخابات

قیمت تیرآهن به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:
۱.    نوع و سایز تیرآهن: تیرآهن‌ها در انواع مختلف (مانند IPE، IPB، و غیره) و سایزهای مختلف تولید می‌شوند که هر کدام قیمت متفاوتی دارند.
۲.    کیفیت و استاندارد: تیرآهن‌های تولید شده بر اساس استانداردهای مختلف (ملی یا بین‌المللی) ممکن است قیمت‌های متفاوتی داشته باشند.
۳.    نوسانات بازار فلزات: قیمت فلزات به طور کلی تحت تأثیر نوسانات بازار جهانی فلزات قرار دارد.
۴.    هزینه‌های حمل و نقل: هزینه‌های حمل و نقل از کارخانه تا مقصد نهایی نیز می‌تواند بر قیمت نهایی تأثیر بگذارد.
۵.    تعداد و حجم خرید: خرید به صورت عمده معمولاً تخفیف‌های بیشتری دارد.
برای دریافت قیمت دقیق و به‌روز تیرآهن، می‌توانید با کارشناسان واحد فروش آهن لند در تماس باشید یا از وب‌سایت قیمت امروز تیرآهن  IPE استفاده کنید و در جریان لیست قیمت ها قرار بگیرید.

https://ahanlands.com

کد خبر: ۲۹۵٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha