۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
کاهش قیمت جهانی طلا به دلیل گزارش تورم پایین تر از حد انتظار در آمریکا

کاهش قیمت جهانی طلا به دلیل گزارش تورم پایین تر از حد انتظار در آمریکا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۸ درصد کاهش به ۲۴۰۸ دلار و ۶۳ سنت رسید.

به گزارش بازار به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا در روز گذشته از مرز ۲۴۰۰ دلار گذشت و در همین سطح ثابت مانده است. گزارش تورم پایین‌تر از حد انتظار در آمریکا احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو این کشور را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۸ درصد کاهش به ۲۴۰۸ دلار و ۶۳ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۱ درصدی به ۲۴۱۱ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

طلا پس از انتشار گزارش آهسته‌ترین رشد قیمت مصرف‌کننده در آمریکا از ۲۰۲۱، ۱.۹ درصد در روز پنجشنبه افزایش قیمت داشت، یعنی بیشترین افزایش قیمت از ماه مارس.

این گزارش باعث شد تاجران ۱۰۰درصد نسبت به اولین کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر مطمئن شوند. بانک مرکزی آمریکا احتمالاً دو بار تا پایان ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش می‌دهد. پایین آمدن نرخ بهره به نفع طلاست چون هزینه نگهداری این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

طلا حالا نزدیک به اوج ۲۴۵۰ دلاری که در ماه مه به آن رسیده بود معامله می‌شود. قیمت طلا ۱۷ درصد از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا علیرغم موانع بسیار از جمله نرخ بالای بهره و تورم بالا افزایش یافته است. خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی، افزایش تمایل به این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیکی و همچنین خرید بالای مصرف‌کنندگان چینی از قیمت آن حمایت کرده است.

در میان سایر فلزات گرانبها نقره با ۱.۱۲ درصد کاهش به ۳۱ دلار و ۳۲ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۵۹ درصدی ۱۰۰۱ دلار و ۳۵ سنت معامله می‌شود.

کد خبر: ۲۹۵٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha